Subject: dotaz na napajeni peltiera
From: "Pavel Cagas" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Jan 2000 11:13:01 +0100

Zdravím v¹echny.

Øe¹íme regulované napájení peltiera. Podle mì dostupných informací
(pocházejí tu¹ím od R. Berryho, co psal CCD Camera Cookbook) peltiérovy
èlánky nesná¹í pulsní napájení a vy¾adují pomìrnì hladké napìtí. Má s tím
nìkdo zku¹enosti? Ví nìkdo, jak se napájí peltiér napø. v kamerách SBIG ne
Starlight XPress? Je mo¾né peltiér pulsním napájením po¹kodit (v¾dy» stojí
stejnì jako mikrokontroler a jen o málo ménì ne¾ CCD èip :-()?

Dìkuji,
-----------
Pavel Cagas

e-mail:     [email-masked]
e-mail/sms: [email-masked]
www:        http://www.mii.cz/~ccd

---------- End of message ----------

From: MRAZ Andrej <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: dotaz na napajeni peltiera
Date: Wed, 12 Jan 2000 12:11:54 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
Content-Type: text/plain;
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Na tejto stranke o tom nieco pisu...
http://www.marlow.com/faq.htm#th05

	Andrej

> -----Original Message-----
> From:	Pavel Cagas [SMTP:[email-masked]]
> Sent:	Wednesday, January 12, 2000 11:13 AM
> To:	CCD
> Subject:	dotaz na napajeni peltiera
> 
> Zdravím v1echny.
> 
> Oe1íme regulované napájení peltiera. Podle mi dostupných informací
> (pocházejí tu1ím od R. Berryho, co psal CCD Camera Cookbook) peltiérovy
> elánky nesná1í pulsní napájení a vy3/4adují pomirni hladké napití. Má s
> tím
> nikdo zku1enosti? Ví nikdo, jak se napájí peltiér napo. v kamerách SBIG ne
> Starlight XPress? Je mo3/4né peltiér pulsním napájením po1kodit (v3/4dy>
> stojí
> stejni jako mikrokontroler a jen o málo méni ne3/4 CCD eip :-()?
> 
> Dikuji,
> -----------
> Pavel Cagas
> 
> e-mail:     [email-masked]
> e-mail/sms: [email-masked]
> www:        http://www.mii.cz/~ccd

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: konference na jmu.vse.cz
Date: Thu, 27 Jan 2000 11:13:11 +0100 (CET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Preji krasny den,

v tomto tydnu, mozna uz dnes, budeme na nase servery davat novou verzi
Mercury, coz je program, ktery zajistuje rozesilani mailu mezi
jednotlivymi servery a ktery tez obhospodaruje mailove konference.
Nepredpokladam, ze by mely byt vetsi potize, nicmene, pokud by nejake
nastaly, mohou souviset s upgradem.

Dosavadni mercury sice dopisy dorucuje, ale objevuji se potize s
nekterymi prilohami a take se v hlavickach muze objevit v datu misto roku
2000 rok 100.

Mjejte se pjeknje

Ludek

==================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
==================================

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Thu, 27 Jan 2000 18:14:25 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,

kdo ma zajem o CCD schuzku v Praze, bude vitany. Mela bych tam krome
jineho vypravet i o svem vyletu na amaterskou hvezdarnu do Francie, kde
jsem mela moznost pracovat s Hisis kamerou (KAF400 cip). Je to zajimava
vec, nema regulovane chlazeni, ale darkframes se dopocitaji tak, aby to
sedelo se snimky co nejlepe. Prave zkousim neco zpracovavat, abych videla,
jak je to dobre ve srovnani s nasi kamerou. Skoda, ze neni jasne, jak
presne ty darky pocitaji, pry nejak analyticky, i kdyz teplota se ani
nezaznamenava, takze netusim. Kdybyste ale o to meli zajem, mohla bych
patrat, jestli takovy pristup je dost spolehlivy. Moc tomu ale neverim,
kdyby to opravdu dobre fungovalo, asi by se regulovane chlazeni
nevymyslelo.

Zdravi Lenka

---------- Forwarded message ----------
Date: Thu, 27 Jan 2000 10:05:57 +0100
From: Miloslav Zejda <[email-masked]>
Subject: pracovni setkani uzivatelu CCD

Vazeni kolegove, zajemci o CCD techniku!

Zveme Vas na

"Pracovni setkani uzivatelu CCD techniky ve stelarni astronomii",

ktere se uskutecni v prazskem planetariu a v prostorach  Astronomickeho
ustavu
Univerzity Karlovy v Praze ve dnech 18. - 19. brezna 2000.

Obsahem pracovniho setkani budou prednasky a diskuse na temata
souvisejici s pouzivanim CCD techniky zejmena ve stelarni astronomii,
nicmene rada informaci bude zcela obecna a vyuzitelna i v jinych
odvetvich astronomie, napriklad prehled CCD techniky na nasem trhu,
moznosti stavby vlastni kamery, jake vlastnosti ma mit dalekohled pro
CCD kameru, vhodny vyber pozorovaciho programu, software pro porizovani
a zpracovavani snimku,  astrometrie a fotometrie z CCD snimku, jak
ukladat a organizovat ziskana data a dalsi.

Predbezny program bude sestaven pozdeji. Na programu se muzete
samozrejme podilet i Vy.

"Predskokanem" v programu pracovniho setkani bude v sobotu 18. brezna v
10 hodin plenarni schuze Ceske astronomicke spolecnosti, jejiz hlavnim
bodem jednani bude vyhlaseni laureata Kvizovy ceny a jeho prednaska.

Mistni organizatori se pokusi zajistit ubytovani ve vysokoskolskych
kolejich v cene 140,- Kc na osobu a den a hromadne stravovani v menze.

Prosime vsechny zajemce, aby vyplnili navratku uvedenou nize a zaslali,
nejlepe obratem, nejpozdeji vsak do 20. unora 2000 na adresu: RNDr.
Miloslav Zejda, Hvezdarna a planetarium M. Kopernika, Kravi hora 2, 616
00  Brno, tel a fax. 05/41321287, e-mail: [email-masked].
Prihlasit se muzete i pres WWW stranky
http://astro.sci.muni.cz/variables/pozvankaCCD.html

Prosim upozornete na setkani i Vase spolupracovníky a kolegy.

Za organizatory:

Doc. RNDr. Marek Wolf,
Csc.                                                      RNDr. Miloslav
Zejda
Astronomicky ustav
UK                                                         B.R.N.O. -
sekce PPH a Hvezdarna

a planetarium M. Kopernika v Brne

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Navratka

Jmeno a prijmeni:  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . .
Adresa (vcetne PSC): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . .

Zadam o zajisteni noclehu na VS kolejich na noc 18./19.
3.                ano                     ne

Zadam o zajisteni jidla ve VS menze: sobota - obed
ano            ne
    sobota - vecere               ano ne
    nedele- snidane  ano ne
    nedele - obed  ano ne

Chci prispet do programu s prispevkem: . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . o delce . . . . . .
minut.

K prezentaci potrebuji (diaprojektor, zpetny projektor, PC, ...): . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.

Rad bych se na pracovnim setkani dozvedel, diskutoval o . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Dotazy, namety a sdeleni organizatorum . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Fri, 28 Jan 2000 12:43:05 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj,

je mozne nekde zjistit co presne ten "analyticky" zpusib znamena? V CCD
Astronomy od Ch.Buila je popsana metoda pouziti master darku (vyrobeneho
medianem z vice darku) a nasledneho zpusobu, jak ze snimku ktery chceme
redukovat, urcit koeficienty pro prepocet tohot master darku. Ten se pak
prepocte a pouzije k redukci.

Zdravi

Pavel K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	27. ledna 2000 18:14
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
>
>Ahoj,
>
>kdo ma zajem o CCD schuzku v Praze, bude vitany. Mela bych tam krome
>jineho vypravet i o svem vyletu na amaterskou hvezdarnu do Francie, kde
>jsem mela moznost pracovat s Hisis kamerou (KAF400 cip). Je to zajimava
>vec, nema regulovane chlazeni, ale darkframes se dopocitaji tak, aby to
>sedelo se snimky co nejlepe. Prave zkousim neco zpracovavat, abych videla,
>jak je to dobre ve srovnani s nasi kamerou. Skoda, ze neni jasne, jak
>presne ty darky pocitaji, pry nejak analyticky, i kdyz teplota se ani
>nezaznamenava, takze netusim. Kdybyste ale o to meli zajem, mohla bych
>patrat, jestli takovy pristup je dost spolehlivy. Moc tomu ale neverim,
>kdyby to opravdu dobre fungovalo, asi by se regulovane chlazeni
>nevymyslelo.
>
>Zdravi Lenka
>
>
>---------- Forwarded message ----------
>Date: Thu, 27 Jan 2000 10:05:57 +0100
>From: Miloslav Zejda <[email-masked]>
>Subject: pracovni setkani uzivatelu CCD
>
>Vazeni kolegove, zajemci o CCD techniku!
>
>Zveme Vas na
>
>"Pracovni setkani uzivatelu CCD techniky ve stelarni astronomii",
>
>ktere se uskutecni v prazskem planetariu a v prostorach  Astronomickeho
>ustavu
>Univerzity Karlovy v Praze ve dnech 18. - 19. brezna 2000.
>
>
>Obsahem pracovniho setkani budou prednasky a diskuse na temata
>souvisejici s pouzivanim CCD techniky zejmena ve stelarni astronomii,
>nicmene rada informaci bude zcela obecna a vyuzitelna i v jinych
>odvetvich astronomie, napriklad prehled CCD techniky na nasem trhu,
>moznosti stavby vlastni kamery, jake vlastnosti ma mit dalekohled pro
>CCD kameru, vhodny vyber pozorovaciho programu, software pro porizovani
>a zpracovavani snimku,  astrometrie a fotometrie z CCD snimku, jak
>ukladat a organizovat ziskana data a dalsi.
>
>Predbezny program bude sestaven pozdeji. Na programu se muzete
>samozrejme podilet i Vy.
>
>"Predskokanem" v programu pracovniho setkani bude v sobotu 18. brezna v
>10 hodin plenarni schuze Ceske astronomicke spolecnosti, jejiz hlavnim
>bodem jednani bude vyhlaseni laureata Kvizovy ceny a jeho prednaska.
>
>Mistni organizatori se pokusi zajistit ubytovani ve vysokoskolskych
>kolejich v cene 140,- Kc na osobu a den a hromadne stravovani v menze.
>
>Prosime vsechny zajemce, aby vyplnili navratku uvedenou nize a zaslali,
>nejlepe obratem, nejpozdeji vsak do 20. unora 2000 na adresu: RNDr.
>Miloslav Zejda, Hvezdarna a planetarium M. Kopernika, Kravi hora 2, 616
>00  Brno, tel a fax. 05/41321287, e-mail: [email-masked].
>Prihlasit se muzete i pres WWW stranky
>http://astro.sci.muni.cz/variables/pozvankaCCD.html
>
>Prosim upozornete na setkani i Vase spolupracovníky a kolegy.
>
>
>Za organizatory:
>
>Doc. RNDr. Marek Wolf,
>Csc.                                                      RNDr. Miloslav
>Zejda
>Astronomicky ustav
>UK                                                         B.R.N.O. -
>sekce PPH a Hvezdarna
>
>a planetarium M. Kopernika v Brne
>
>-----------------------------------------------------------------------------
>------------------------------------------------------
>
>Navratka
>
>Jmeno a prijmeni:  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . .
>Adresa (vcetne PSC): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . .
>E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . .
>
>Zadam o zajisteni noclehu na VS kolejich na noc 18./19.
>3.                ano                     ne
>
>Zadam o zajisteni jidla ve VS menze: sobota - obed
>ano            ne
>    sobota - vecere               ano ne
>    nedele- snidane  ano ne
>    nedele - obed  ano ne
>
>Chci prispet do programu s prispevkem: . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . o delce . . . . . .
>minut.
>
>K prezentaci potrebuji (diaprojektor, zpetny projektor, PC, ...): . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>.
>
>Rad bych se na pracovnim setkani dozvedel, diskutoval o . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>
>Dotazy, namety a sdeleni organizatorum . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Fri, 28 Jan 2000 13:11:04 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

> 
> je mozne nekde zjistit co presne ten "analyticky" zpusib znamena? V CCD
> Astronomy od Ch.Buila je popsana metoda pouziti master darku (vyrobeneho
> medianem z vice darku) a nasledneho zpusobu, jak ze snimku ktery chceme
> redukovat, urcit koeficienty pro prepocet tohot master darku. Ten se pak
> prepocte a pouzije k redukci.
> 

To bude presne ono. Takze ten zpusob znas? V tom manualu psali, ze se to
da delat ruzne, nejlepe pomoci nejakeho iterovani (to se da predstavit),
ale "analyticky"... Stahla jsem si vcera manual k tem prikazum z programu
IRIS (vyuziva v podstate stejne prikazy jako ten QMIPS32, s kterym jsme
tam delali), tak se podivam, jestli to tam neni popsane.

 Lenka

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Fri, 28 Jan 2000 13:37:22 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ted jde o to, jakym zpusobem vyzkouset, jake jsou vysledky odecteni
takoveho darku versus odecteni "klasickeho" darku. Resp. jaka jsou
kriteria pro urceni toho, ktery zpusob je lepsi? Jak zjistit ze to co
dostnu jako vysledek jednim zpusobem je "realnejsi" nez to co dostanu
druhym zpusobem? 

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	28. ledna 2000 13:11
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
>
>> 
>> je mozne nekde zjistit co presne ten "analyticky" zpusib znamena? V CCD
>> Astronomy od Ch.Buila je popsana metoda pouziti master darku (vyrobeneho
>> medianem z vice darku) a nasledneho zpusobu, jak ze snimku ktery chceme
>> redukovat, urcit koeficienty pro prepocet tohot master darku. Ten se pak
>> prepocte a pouzije k redukci.
>> 
>
>To bude presne ono. Takze ten zpusob znas? V tom manualu psali, ze se to
>da delat ruzne, nejlepe pomoci nejakeho iterovani (to se da predstavit),
>ale "analyticky"... Stahla jsem si vcera manual k tem prikazum z
>programu
>IRIS (vyuziva v podstate stejne prikazy jako ten QMIPS32, s kterym jsme
>tam delali), tak se podivam, jestli to tam neni popsane.
>
> Lenka
>
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Fri, 28 Jan 2000 15:56:56 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Comments: Originally To: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

On Fri, 28 Jan 2000, [iso-8859-2] Kubíèek Pavel wrote:

> Ted jde o to, jakym zpusobem vyzkouset, jake jsou vysledky odecteni
> takoveho darku versus odecteni "klasickeho" darku. Resp. jaka jsou
> kriteria pro urceni toho, ktery zpusob je lepsi? Jak zjistit ze to co
> dostnu jako vysledek jednim zpusobem je "realnejsi" nez to co dostanu
> druhym zpusobem? 

Na tom tak trochu ted delam, mam fotometricke serie snimku a serie darku o
stejne expozici a teplota by snad taky mohla byt podobna. To je prave
otazka, co to pri neregulovanem chlazeni dela. Ale pokusim se zpracovat
rady nasim obvyklym "pruhlednym" zpusobem a tim jejich, a pak se uvidi.
Jestli se zmeni rozptyl svetelnych krivek nebo bude dochazet i k
systematickym chybam. Dokud nevime, co ta jejich optimalizace dela, tezko
se da soudit, jak je to realne.

Je zajimave, ze dost lidi ze zahranici se shoduje v tom, ze darky se maji
delat z medianu serii a funguji treba nekolik mesicu, ze je to mnohem
lepsi nez odecitat novy dark, bezprostredne (nebo brzy) pred ostrym
"snimkem", jak to siri SBIG. Nevim, je to spis vec pokusu a my jsme je
nedelali. Anebo si vybrat nejakou CCD "skolu" a te zacit verit.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Fri, 28 Jan 2000 16:26:24 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ptrne je to zavisle na vlastnostech konkretniho cipu. Asi dost zalezi
jak velky rozptyl hodnot pro jednotlive pixely dostanes kdyz udelas
serii darku za stejnych podminek. Pokud je rozptyl (sum) maly, lze
pouzivat immediate dark, zatimco pri vetsim rozptylu (cip ma vetsi dark
current a tim i vetsi sum) je lepsi pouzit median a tim vlastne snimek
redukovat "statisticky", protoze pri pouziti klasickeho pristupu mi tam
toho sumu muze po odecteni dost zustat. Neexistuje nekde nejaka studie.
Nejsem v tomto prilis silny, neb jsem se tim prilis nezabyval.

Pavel K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	28. ledna 2000 15:56
>Komu:	Kubíeek Pavel
>Kopie:	CCD
>Pøedmìt: 	RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
>
>
>On Fri, 28 Jan 2000, [iso-8859-2] Kubíèek Pavel wrote:
>
>> Ted jde o to, jakym zpusobem vyzkouset, jake jsou vysledky odecteni
>> takoveho darku versus odecteni "klasickeho" darku. Resp. jaka jsou
>> kriteria pro urceni toho, ktery zpusob je lepsi? Jak zjistit ze to co
>> dostnu jako vysledek jednim zpusobem je "realnejsi" nez to co dostanu
>> druhym zpusobem? 
>
>Na tom tak trochu ted delam, mam fotometricke serie snimku a serie darku o
>stejne expozici a teplota by snad taky mohla byt podobna. To je prave
>otazka, co to pri neregulovanem chlazeni dela. Ale pokusim se zpracovat
>rady nasim obvyklym "pruhlednym" zpusobem a tim jejich, a pak se uvidi.
>Jestli se zmeni rozptyl svetelnych krivek nebo bude dochazet i k
>systematickym chybam. Dokud nevime, co ta jejich optimalizace dela, tezko
>se da soudit, jak je to realne.
>
>Je zajimave, ze dost lidi ze zahranici se shoduje v tom, ze darky se maji
>delat z medianu serii a funguji treba nekolik mesicu, ze je to mnohem
>lepsi nez odecitat novy dark, bezprostredne (nebo brzy) pred ostrym
>"snimkem", jak to siri SBIG. Nevim, je to spis vec pokusu a my jsme je
>nedelali. Anebo si vybrat nejakou CCD "skolu" a te zacit verit.
>
>Zdravi Lenka
>
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: pracovni setkani uzivatelu CCD (fwd)
Date: Fri, 28 Jan 2000 16:27:04 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Comments: Originally To: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> Ptrne je to zavisle na vlastnostech konkretniho cipu. Asi dost zalezi
> jak velky rozptyl hodnot pro jednotlive pixely dostanes kdyz udelas
> serii darku za stejnych podminek. Pokud je rozptyl (sum) maly, lze
> pouzivat immediate dark, zatimco pri vetsim rozptylu (cip ma vetsi dark
> current a tim i vetsi sum) je lepsi pouzit median a tim vlastne snimek
> redukovat "statisticky", protoze pri pouziti klasickeho pristupu mi tam
> toho sumu muze po odecteni dost zustat. Neexistuje nekde nejaka studie.
> Nejsem v tomto prilis silny, neb jsem se tim prilis nezabyval.
 
To dava smysl v pripade, ze by bylo pohodlnejsi pouzivat ten okamziky
dark. Vetsinou je to ale ztrata casu, takze jsem predpokladala, ze ty
darky se za stejnych podminek behem kratke doby (desitky minut) nejak
meni. 

Studii jsem primo nevidela, ale dlouhe povidani na internetu i v manualu,
ze to je dobre a jak se to ma delat. To ale predpoklada regulovane
chlazeni a darky pro stejnou teplotu. S tim optimalnim darkem bez merene
teploty to uz uplne nesouvisi, to je jina zahada.

Lenka

---------- End of message ----------

From: soldan <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: temne snimky...
Date: Sun, 30 Jan 2000 16:32:13 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Comments: Originally Cc: CCD <[email-masked]>
MIME-version: 1.0
X-Mailer: Mozilla 4.61 [en] (X11; U; SunOS 5.6 sun4u) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-type: text/plain; charset=us-ascii
Content-transfer-encoding: 7bit

Nazdar,

temny proud v kamere je funkci _predevsim_ teploty na cipu a expozicni
doby.
Pokud tedy neregulujeme teplotu, musime delat temne snimky za pokud
moznou
stejnych fyzikalnich podminek jako snimky "svetle", tzn. ze bych to
chapal tak,
ze se udela serie nekolika temnych snimku pred ci po (nejlepe pred i
po...)
svetlem snimku a vse se statisticky zpracuje. Predpoklada se totiz, ze 
fyzikalni podminky experimentu budou velmi podobne pokud se provadi
najednou 
- asi se nezmeni teplota na cipu o par stupnu.

Zda-li pouzit median ci prumerovani a co je lepsi ted tezko odpovim,
sum kazdeho pixelu by mel mit Gaussovo normalni rozdeleni a tak zde
klidne muzeme pouzit i vypoctenou stredni hodnotu, jeji rozptyl a
stddev.
Vypoctena hodnota pomoci medianu by vsak mela mit take podobnou hodnotu,
protoze se jedna o normalni rozdeleni. Podle me to neni nejdulezitejsi.

Samozrejme, ze pouzivat metodu odecteni _jednoho_ temneho snimku
ziskaneho
pred ci po svetlem snimku neni presne, k ziskani presnejsich hodnot je
treba _vzdy_ pouzit nejakou statistiku pro co nejvetsi serii temnych
snimku.
Jeden temny snimek, ziskany pred ci po normalni expozici by se pro
fotometricke
ucely nemel pouzivat...

Prace pouze s jednim temnym snimkem predpoklada, ze je cip kamery tak
dobry,
ze se jednotlive snimky od sebe _moc_ nelisi a ze je tedy nemusime
delat.
To je samozrejme pro presna fotometricka mereni nesmysl...

Na velkych observatorich to proto delaji tak, ze pres noc foti jen
"svetle"
snimky a pres den nastavi podminky na cipu takove jake byly v noci a
mohou
dodelat velkou serii temnych snimku, ktere pak samozrejme statisticky 
zpracuji.

Krome serie temnych snimku by se mely delat take serie svetlych snimku,
ty statisticky zpracovat a vyprodukovat jeden vysledny svetly snimek.
Je mi ovsem jasne, ze by Lenka timto zpusobem asi neobjevila stovky
planetek...

Doufam, ze jsem se moc nespletel..., pokud ano, tak si to, prosim, 
opravte :-)
js

Lenka Sarounova wrote:
> 
> > Ptrne je to zavisle na vlastnostech konkretniho cipu. Asi dost zalezi
> > jak velky rozptyl hodnot pro jednotlive pixely dostanes kdyz udelas
> > serii darku za stejnych podminek. Pokud je rozptyl (sum) maly, lze
> > pouzivat immediate dark, zatimco pri vetsim rozptylu (cip ma vetsi dark
> > current a tim i vetsi sum) je lepsi pouzit median a tim vlastne snimek
> > redukovat "statisticky", protoze pri pouziti klasickeho pristupu mi tam
> > toho sumu muze po odecteni dost zustat. Neexistuje nekde nejaka studie.
> > Nejsem v tomto prilis silny, neb jsem se tim prilis nezabyval.
> 
> To dava smysl v pripade, ze by bylo pohodlnejsi pouzivat ten okamziky
> dark. Vetsinou je to ale ztrata casu, takze jsem predpokladala, ze ty
> darky se za stejnych podminek behem kratke doby (desitky minut) nejak
> meni.
> 
> Studii jsem primo nevidela, ale dlouhe povidani na internetu i v manualu,
> ze to je dobre a jak se to ma delat. To ale predpoklada regulovane
> chlazeni a darky pro stejnou teplotu. S tim optimalnim darkem bez merene
> teploty to uz uplne nesouvisi, to je jina zahada.
> 
> Lenka

-- 
Jan Soldan,                          Phone : +41 22 950 9127
INTEGRAL Science Data Centre         Fax   : +41 22 950 9133
Chemin d'Ecogia 16, CH-1290 Versoix  [email-masked]
Switzerland                          http://isdc.unige.ch

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: temne snimky...
Date: Sun, 30 Jan 2000 16:58:20 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Comments: Originally To: soldan <[email-masked]>
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj Honzo,

to co pises o tom zpracovani, je opravdu dost presne jak se to dela ve
svete; podrobny popis je treba na
http://www.bitnik.com/mp/Image_processing_questions.html
Duvody proc to delat tak jak pise ten Alain nebo Ty jsou jasne. Tak nevim,
proc SBIG software (a ostatne o muj "sef") to delaji jinak, jake ten
pristup ma vyhody.

Co je mi ale zahadou je to, jak muzou pocitat ty darky, kdyz svetle
_nemaji_ za stejne teploty. Jejich SW obsahuje funkci, ktera spocita
koeficient, kterym je treba vynasobit temny snimek, aby vysel co nejlepe k
danemu svetlemu snimku. V pameti je nacteny svetly snimek, a ten se
porovnava se zadanym (medianovanym, pokud mozno s dlouhou expozici) temnym
snimkem.

No to je zatim asi jedno, pokud se bude chlazeni regulovat, takoveto
carovani odpadne a melo by byt jasnejsi, jake vysledky vlastne dostavame.

Pokud jde o flaty, je to asi vetsi problem, daji se udelat krasne
medianove ze serie, ale stejne mi to po zpracovani dlouhe rady dela
trendy, jak tam asi leze nejake parazitni svetlo ci co, s kterym se musi
pocitat jinak nez s geometrii dalekohledu a citlivosti cipu. Svetelne
dalekohledy nebo ty s focal reducerem (tam meli 5x) muzou mit asi velke
problemy.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: o kamery je obcas prilis velky zajem
Date: Mon, 14 Feb 2000 20:16:04 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj vsichni,

jak se dari vyvoj kamery? Neni zatim nejaka neprekonatelna prekazka?
Dotazy na kamery se mnozi, dnes se me zeptal dokonce kolega, kdy by bylo
mozne kamery ziskat, protoze by potreboval asi 4 kusy a SBIG jsou pro ne
drahe. Nechci nikomu nic slibovat, protoze vyvoj je zatim vas konicek,
delate to ve svem volnem case a za sve penize. Kdybyste to vsak chteli
vzit opravdu vazne, zajem bude (za mesic na tom seminari v Praze se snad
ukaze jeste vic) a zda se, ze by se nasla i financni podpora. Nektere
instituce by takove aktivity mohly podporit, ale musi mit zaruku, ze
kamery opravdu budou. Znamena to vsak pro vyvojare zavazek, ktery nemusi
byt prijemny.

Rada bych vedela, jak muzu hajit vase zajmy. Jestli spis odhanet
potencialni zakazniky s tim, ze to delate jen pro radost a nechcete nic
slibovat, nebo je neodrazovat ci dokonce lakat. V druhem pripade by bylo
treba vedet, co je mozne slibovat, jestli by nekdo kamery stavel pro
verejnost (shaneli bychom dalsi cipy, a muze se hodit zacit uz brzy) a jak
by se to formalne resilo, nebo jestli byste dali k dispozici jen schema,
navrh kamery (pak se ale muze stat, ze nekdo zacne vydelavat na vasich
napadech, jestli by vam to nevadilo). Meli bychom si v tom co nejdriv
udelat jasno.

Zdravi Lenka

PS. Je velmi pravdepodobne, ze prestanu mit brzy moznost byt na internetu
tak casto, jak to bylo minuly rok, zejmena po nocich. Kdyby se strhla
nejaka akce jako byl ten rozjezd kolem cipu, muze u me komunikace vaznout.
Zitra budu jednat o pulce uvazku na hydrometeorologickem ustavu, kterou
vymenim za cast prace tady. Zivit profesionalni pozorovatele se nekterym
institucim nechce (netyka se Ondrejova, aby nevznikly pomluvy...) a
dalekohledu a penez je malo. Takze se snazte, mozna to pozorovani malymi a
strednimi dalekohledy bude casem hlavne na vas. I kdyz se stavam pokud jde
o zamestnani vic amaterem, doufam, ze zkusenosti s CCD budou rust a
vzdycky se o ne rada podelim, pokud to cas dovoli.

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: HW/SW reseni kamery
Date: Tue, 15 Feb 2000 10:09:09 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj Pavle,

jak jste pokrocili s avizovanym prototypem kamery?

Pavel K.

>----------
>Od:	Pavel Cagas[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	14. prosince 1999 18:01
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	HW/SW reseni kamery
>
>Zdarvim vsechny,
>
>jak sleduji vyvoj diskuse, asi se puvodni myslenka navrhnout a vyrobit
>jednotny HW pomalu vytraci. Zrejme "jedna velikost nesedi vsem", kazdy
>chce
>po kamere neco jineho a ma take jiny pohled na ruzna reseni... Nakonec
>pokud
>vznikne reseni vice, kazdy se bude moci rozhodnout, ktere mu vice
>vyhovuje.
>
>Aby se veci pohnuly, stravili jsme posledni dny (tydny?) navrhem HW a
>vyhledavanim vhodnych obvodu. A take jsme jiz nakoupili (resp.
>objednali)
>obvody pro prototyp kamery, protoze SW v kamere je v podstate jen
>posouvani
>bitu po portech a bez navrhu HW (kam ktery bit vede :-) se moc
>programovat
>neda.
>
>Jadrem kamery bude (samozrejme mimo KAF CCD :-) mikrokontroler DALLAS
>DS87C550. Je velmi podobny obvodum PHILIPS 87C552, jen ma nektere veci
>navic
>a je dramaticky rychlejsi (vice jak 5x). Moznosti obvodu (mnozstvi I/O
>pinu,
>PWM vystupy, A/D vstupy apod.) dovoluji vyloucit z navrhu radu relativne
>komplexnich konstrukci, napr. samostatne I2C teplomery, D/A prevodnik
>pro
>rizeni peltiera, samostatne procesory pro regulaci a komunikaci apod. a
>koncentrovat veskerou funkcnost do male hlavy kamery.
>
>- 8051 core, ale na instrukci potrebuje 4 takty, ne 12. Pri taktu 33 MHz
>je
>tedy rychly jako klasicky 80C51 na 99MHz. Vykonove tedy staci na ECP
>komunikaci, regulaci i obsluhu CCD.
>- 8KB EPROM, 256B RAM, 1024KB "MOVX" RAM na cipu. "MOVX" RAM slouzi jako
>plovouci buffer pro az 512 pixelu sdileny mezi rutinami pro vycitani CCD
>a
>ECP komunikaci.
>- 3 x 16bit citace s krokem 1/8 us (pri 32MHz)- rizeni progrmovatelnych
>prodlev apod.
>- 8 multiplexovanych 10bit A/D, 3 pouzity na mereni studene a horke
>strany
>peltiera a na okolni teplotu.
>- PWM vystupy (4x8bit nebo 2x16bit). PWM vystupy ridi proudovy zdroj pro
>peltiera namisto separatniho D/A prevodniku. PWM vystupy jsou zcela mimo
>I/O
>piny a setri je pro jine pouziti.
>- 55 I/O pinu (zadne problemy s 32 piny Atmel).
>- drobne uzitecnosti typu Dual Data Pointer a rada dalsich vlastnosti z
>hlediska navrhu kamery nepodstatnych, napr. 2xUART a I2C sbernice...
>
>Ukazuje se, ze hlavni problem nebude v navrhu cislicove casti kamery,
>ale v
>navrhu systemu, kde pobezi mikrokontroler a soucasne bude mit smysl
>merit
>neco na 16 bitu (zadna firma neintegruje na cip s procesorem vice jak
>12-bit
>A/D). Tedy minimalizovat ruseni a soucasne zajistit datovou propustnost
>-
>asi neexistuji optrony s takovou propustnosti, aby bylo mozno cislicovou
>cast galvanicky oddelit...
>
>Jakmile budeme mit kompletni schema, ihned je vystavime verejne kritice
>:-)
>
>Uvnitr tela kamery je izolovana komora s CCD, zaverka je z prostorovych
>i
>tepelnych duvodu mimo komoru CCD. Jako moznost pohonu zaverky zkoumame
>modelarska serva, otazka je jen rychlost (je nekdo modelar?). Jakmile
>dodelame navrh elektroniky a vypadne z toho priblizna velikost plosnych
>spoju, upresni se i mechanicka konstrukce.
>
>Ahoj,
>
>-----------
>Pavel Cagas
>
>e-mail:     [email-masked]
>e-mail/sms: [email-masked]
>www:        http://www.mii.cz/~ccd
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: "Pavel Cagas" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: HW/SW reseni kamery
Date: Tue, 15 Feb 2000 12:37:12 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "CCD mail server" <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
	charset="iso-8859-2"
X-Mailer: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.2416 (9.0.2910.0) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

To je hrozna doma, ze? Otazka neni zda kamera bude (bude na 100%), ale kdy
bude. Ono ve stretu astronomie (hobby) s programovanim (prace) vzdy musi
zvitezit prace, protoze nebyt ji, nebyla by ani zadna CCD kamera. Navic
prace na navrhu nevisi jen na me, ale i na dalsich osobach (napr. muj
bratr), kteri na rozdil ode mne velmi dobre rozumi elektronice :-).

Moc se omlouvam za zpozdeni. Nechci a nemohu slibovat termin, ale s prvnimi
prototypy se ozvu.

Zdravim vsechny a preji jasne nebe,

-----------
Pavel Cagas

e-mail:     [email-masked]
e-mail/sms: [email-masked]
www:        http://www.mii.cz/~ccd

> -----Original Message-----
> From: [email-masked] [mailto:[email-masked]]On Behalf Of Kubíèek
> Pavel
> Sent: Tuesday, February 15, 2000 10:09 AM
> To: CCD
> Subject: RE: HW/SW reseni kamery
>
>
> Ahoj Pavle,
>
> jak jste pokrocili s avizovanym prototypem kamery?
>
> Pavel K.
>

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: prototyp
Date: Tue, 15 Feb 2000 20:58:50 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: [email-masked]
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahojte vsichni,

Neco mame, ale zatim nechcem s tim jit "ven", protoze je to jen zatim ve vyvoji
a neni to cela kamera, ale zatim na sebe nezavisle funkcni bloky.
Vse vazne na lidech . A dodavatelskych firmach.
Navic dnes jsem se dovedel z VU AVÈR, ze sada filtru pro CCD (bvri) stoji cca
8.000 a to jen o prumeru asi 20 mm.
Zatim jsme proinvestovali asi 55 tis. a nemame ani polovinu prace za sebou :-(

vsak se ozvem.

caute   marek

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 12:01:13 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj, 

Diky za postrehy, ale nejde mi o to vas honit a loudit nejake terminy, na
to je brzy a vubec, na to nikdo nema pravo, leda vy technici sami. Hlavne
bych rada vedela, kam to ma smerovat. Jestli by to nekdo delal pro jine,
co date k dispozici. Co je presne cilem celeho snazeni. Jestli muzu treba
Renemu rict 

- jo, kamery urcite budou, nevime presne kdy, doufame jen ze do konce roku
(ale slibit se to zatim neda) a to tak, ze ti to nekdo kompletni a
otestovane proda a bude to min nez treba 50 tisic. Bude dokonce vic
reseni, na kterych je mozne se dohodnout. Nebo

- bude schema (treba bude stat asi...), kdyz si sezenes schopneho
technika, snadno ti to postavi, my muzeme dodat aspon nektere soucastky

- je to nase soukroma vec; az kamera vznikne, muzes zkusit nekoho
kontaktovat a nejak se dohodnout (coz ale pro ustav tezko jde tak delat)

atd.

Tak by me zajimalo, co si o tom jak se chovat ke zbytku sveta kdo mysli,
nebo jestli uz existuje dokonce nejaky jednotny nazor.

FILTRY.

Mam tady pred sebou nabidku firmy Cheta Schulera Astro Imaging
(filters & Accessories Designed for CCD Imaging). Prirucka s katalogem.
Krome ruzneho povidani jsou tu charakteristiky UBVRI sad pro KAF, ale i TC
a SITe. Nejake nakresy ruznych spojovacich soucastek, drzaku a takovych
veci. A hlavne - katalog i s cenami. Velikost jsou 1.25", 1.5" a 48mm.
Ty nejmensi stoji BVRI $210, ale my treba B temer nepouzivame, nebylo
nikdy moc dobre, standardni a navic je to slepe (zalezi co s tim chcete
delat). Jednotlive filtry 1.25" stoji $53, ty nejvetsi $94. Takze to maji
na VU AVCR pekne drahe, kupovane zahranicni a jeste asi s dovozem. Ze by
tady v Cesku nikdo nedelal filtry? Pro KAF jsme si pry nechali delat v
Turnove na prani podle charakteristik, netusim, kolik to stalo, ale ted uz
je to znama vec, tak by to mohlo vyjit levneji. Kdyby o to byl hromadny
zajem, muzu zkoumat, co by se s tim dalo delat. Kdyby byl zajem o tu
americkou prirucku, muzu nejak faxovat nebo poslat xerox, nebo poslat
mailem ten cenik, myslim, ze mi tu tabulku Chet posilal i mailem.

Zdravi Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 12:33:12 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj Lenko,

Ty jsi proste poklad. Mohla bys prosim zjistit jake jsou moznosti vyroby
filtru v Turnove. Myslim, ze jsi tu jedina kdo vi presne o co jde. nerad
bych, v tomto ohledu co by laik, vydal spousty penez na neco, co mi pak
bude k nicemu. Verim tomu, ze se najde dosti zajemcu, takze by se to pri
hromadne objednavce mohlo vyplatit. Co se dovozu tyce, myslim, ze mame
sve zkusenosti. Krome toho jsem presvedcen, ze v Turnove jsou schopni
udelat cokoliv.

Diky

Pavel K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	16. února 2000 12:01
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: prototyp
>
>Ahoj, 
>
>Diky za postrehy, ale nejde mi o to vas honit a loudit nejake terminy,
>na
>to je brzy a vubec, na to nikdo nema pravo, leda vy technici sami.
>Hlavne
>bych rada vedela, kam to ma smerovat. Jestli by to nekdo delal pro jine,
>co date k dispozici. Co je presne cilem celeho snazeni. Jestli muzu
>treba
>Renemu rict 
>
>- jo, kamery urcite budou, nevime presne kdy, doufame jen ze do konce
>roku
>(ale slibit se to zatim neda) a to tak, ze ti to nekdo kompletni a
>otestovane proda a bude to min nez treba 50 tisic. Bude dokonce vic
>reseni, na kterych je mozne se dohodnout. Nebo
>
>- bude schema (treba bude stat asi...), kdyz si sezenes schopneho
>technika, snadno ti to postavi, my muzeme dodat aspon nektere soucastky
>
>- je to nase soukroma vec; az kamera vznikne, muzes zkusit nekoho
>kontaktovat a nejak se dohodnout (coz ale pro ustav tezko jde tak delat)
>
>atd.
>
>Tak by me zajimalo, co si o tom jak se chovat ke zbytku sveta kdo mysli,
>nebo jestli uz existuje dokonce nejaky jednotny nazor.
>
>
>FILTRY.
>
>Mam tady pred sebou nabidku firmy Cheta Schulera Astro Imaging
>(filters & Accessories Designed for CCD Imaging). Prirucka s katalogem.
>Krome ruzneho povidani jsou tu charakteristiky UBVRI sad pro KAF, ale i
>TC
>a SITe. Nejake nakresy ruznych spojovacich soucastek, drzaku a takovych
>veci. A hlavne - katalog i s cenami. Velikost jsou 1.25", 1.5" a 48mm.
>Ty nejmensi stoji BVRI $210, ale my treba B temer nepouzivame, nebylo
>nikdy moc dobre, standardni a navic je to slepe (zalezi co s tim chcete
>delat). Jednotlive filtry 1.25" stoji $53, ty nejvetsi $94. Takze to
>maji
>na VU AVCR pekne drahe, kupovane zahranicni a jeste asi s dovozem. Ze by
>tady v Cesku nikdo nedelal filtry? Pro KAF jsme si pry nechali delat v
>Turnove na prani podle charakteristik, netusim, kolik to stalo, ale ted
>uz
>je to znama vec, tak by to mohlo vyjit levneji. Kdyby o to byl hromadny
>zajem, muzu zkoumat, co by se s tim dalo delat. Kdyby byl zajem o tu
>americkou prirucku, muzu nejak faxovat nebo poslat xerox, nebo poslat
>mailem ten cenik, myslim, ze mi tu tabulku Chet posilal i mailem.
>
>Zdravi Lenka
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Petr Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 14:04:30 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: Lenka Sarounova <[email-masked]>, [email-masked]
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Ha, tak nejak jsem zapomnel, ze to nepujde do konfery, kdyz dam pouze reply :-)

Lenka Sarounova wrote:

> > Takze za astroklub. Zatim je to iniciativa nekolika clenu Astroklubu, sam vsak
> > doporucim zalozeni spolecnosti, protoze az se do toho zacnou michat penize
> > (zadara to samozrejme nebude) je lepsi nespolehat pouze na kamaradstvi. Cenu,
> > konecne parametry apod se jeste neodvazim komentovat. Na rozdil od bratra jsem
> > ponekud opatrnejsi (sam jsem zazil asi 4 znovuzrozeni Amigy a zatim to nevyslo
> > :-), takze nejake technicke informace zatim nema cenu poustet ven, dokud
> > nefunguje prvni prototyp. A ten jeste nejaky ten patek nebude, jelikoz vsichni
> > mame svou praci, cili tady mam stejny nazor jako Pavel - prace je prednejsi,
> > protoze nas zivi :-)
>
> Ok, takze by casem mohla treba u vas existovat spolecnost, ktera by kamery
> vyrabela. To by bylo skvele. Jiste ze po vas nikdo nechce _ted_ zadne
> technicke informace (leda tak obecne, jake to ma mit vlastnosti a to ma
> Pavel C. pekne na strankach), ani hlasit prubezny stav do eteru. Jde jen o
> to znat cile snazeni, tedy co pak, az bude prototyp, vsechno vyzkouseno.
> Ale zalozeni spolecnosti by byl nejlepsi cil, protoze se spolecnosti
> se da nejak rozumne jednat - o kamerach, ale i soucastkach a resenich.
>
> Je to stejne s vami vsemi legrace, v kazde otazce vidite jen techniku.

To si rozhodne nemyslim :-) Nezapomen, ze jsem manager astroklubu :-) Krome toho ze
nedelam temer nic, jeste si obcas vzpomenu na mlade leta, jak se co da zaridit ;-)

> Obcas je ale treba myslet i na nejake organizacni veci, aby to cele nejak
> davalo smysl.

Neboj, bude - zatim otukavame dodavatele, moznost vyroby. Jedine co je jiste je, ze
jsme se rozhodli pro Scenix cipy. Neptej se me proc, do toho vidi zase jini kluci.
:-)

Baj,

-pekr-

> Zacnu se ptat po tech filtrech, ale to asi bude chvili trvat.
> Taky pro zajimavost, kdybys vas zajimaly super montaze vhodne pro CCD.
> Podarilo se mi konecne spojit s nejakymi Francouzi, nemaji cas nic vyrabet
> pro ostatni, delaji jen pro sebe, ale az to pujde, zverejni na www sve
> reseni tech montazi. To by mohl byt dalsi zajimavy projekt, aby se ty
> kamery opravdu vyuzily. Jen zatim nevim, na koho se obratit, kdo by u nas
> chtel neco takoveho delat. Stale vic mi pripada, ze nase slavna CAS s
> takovymi aktivitami poradne nepomuze, tak se ptam ruzne po jednotlivcich.
> Kdybyste meli nejake navrhy, budu moc rada. Muzu casem najit adresu www
> stranky, kde jsou ty dalekohledy videt.
>
> Zdravi Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: "=?iso-8859-2?B?TGFkaXNsYXYg2GVo4Ws=?=" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: filtry
Date: Wed, 16 Feb 2000 14:18:25 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "CCD" <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
	charset="iso-8859-2"
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj,

filtry z Turnova viz http://www.optikavod.cz/ ,
http://www.volny.cz/cas-tur/ktlg/vodk235c.htm#UBVRI
ale o moc levnejsi to nebude, cenik na webu jim momentalne nechodi, ale na
konci lonskeho roku to bylo za jeden kus V o prùmìru 25mm a tlou¹»ce 4mm asi
1500-2000 Kc, bez objimky s DPH (pokud mne pamet neklame). Jsou na mailu
<[email-masked]>, snad by ve velkem slevili.

Lada Rehak

-----Pùvodní zpráva-----
Od: Kubíèek Pavel <[email-masked]>
Komu: CCD <[email-masked]>
Datum: 16. února 2000 12:35
Pøedmìt: RE: prototyp

>Ahoj Lenko,
>
>Ty jsi proste poklad. Mohla bys prosim zjistit jake jsou moznosti vyroby
>filtru v Turnove. Myslim, ze jsi tu jedina kdo vi presne o co jde. nerad
>bych, v tomto ohledu co by laik, vydal spousty penez na neco, co mi pak
>bude k nicemu. Verim tomu, ze se najde dosti zajemcu, takze by se to pri
>hromadne objednavce mohlo vyplatit. Co se dovozu tyce, myslim, ze mame
>sve zkusenosti. Krome toho jsem presvedcen, ze v Turnove jsou schopni
>udelat cokoliv.
>
>Diky
>
>Pavel K.
>
>>----------
>>Od: Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>>Odesláno: 16. února 2000 12:01
>>Komu: CCD
>>Pøedmìt: Re: prototyp
>>
>>Ahoj,
>>
>>Diky za postrehy, ale nejde mi o to vas honit a loudit nejake terminy,
>>na
>>to je brzy a vubec, na to nikdo nema pravo, leda vy technici sami.
>>Hlavne
>>bych rada vedela, kam to ma smerovat. Jestli by to nekdo delal pro jine,
>>co date k dispozici. Co je presne cilem celeho snazeni. Jestli muzu
>>treba
>>Renemu rict
>>
>>- jo, kamery urcite budou, nevime presne kdy, doufame jen ze do konce
>>roku
>>(ale slibit se to zatim neda) a to tak, ze ti to nekdo kompletni a
>>otestovane proda a bude to min nez treba 50 tisic. Bude dokonce vic
>>reseni, na kterych je mozne se dohodnout. Nebo
>>
>>- bude schema (treba bude stat asi...), kdyz si sezenes schopneho
>>technika, snadno ti to postavi, my muzeme dodat aspon nektere soucastky
>>
>>- je to nase soukroma vec; az kamera vznikne, muzes zkusit nekoho
>>kontaktovat a nejak se dohodnout (coz ale pro ustav tezko jde tak delat)
>>
>>atd.
>>
>>Tak by me zajimalo, co si o tom jak se chovat ke zbytku sveta kdo mysli,
>>nebo jestli uz existuje dokonce nejaky jednotny nazor.
>>
>>
>>FILTRY.
>>
>>Mam tady pred sebou nabidku firmy Cheta Schulera Astro Imaging
>>(filters & Accessories Designed for CCD Imaging). Prirucka s katalogem.
>>Krome ruzneho povidani jsou tu charakteristiky UBVRI sad pro KAF, ale i
>>TC
>>a SITe. Nejake nakresy ruznych spojovacich soucastek, drzaku a takovych
>>veci. A hlavne - katalog i s cenami. Velikost jsou 1.25", 1.5" a 48mm.
>>Ty nejmensi stoji BVRI $210, ale my treba B temer nepouzivame, nebylo
>>nikdy moc dobre, standardni a navic je to slepe (zalezi co s tim chcete
>>delat). Jednotlive filtry 1.25" stoji $53, ty nejvetsi $94. Takze to
>>maji
>>na VU AVCR pekne drahe, kupovane zahranicni a jeste asi s dovozem. Ze by
>>tady v Cesku nikdo nedelal filtry? Pro KAF jsme si pry nechali delat v
>>Turnove na prani podle charakteristik, netusim, kolik to stalo, ale ted
>>uz
>>je to znama vec, tak by to mohlo vyjit levneji. Kdyby o to byl hromadny
>>zajem, muzu zkoumat, co by se s tim dalo delat. Kdyby byl zajem o tu
>>americkou prirucku, muzu nejak faxovat nebo poslat xerox, nebo poslat
>>mailem ten cenik, myslim, ze mi tu tabulku Chet posilal i mailem.
>>
>>Zdravi Lenka
>>
>>--<[email-masked]>
>>------------------------------------------------------
>>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
>><[email-masked]>
>>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>>------------------------------------------------------------------------
>>---
>>
>>
>--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>---------------------------------------------------------------------------
Ladislav Øehák
Antaris IS ÈR s.r.o.
Riegrova 1, 301 11 Plzeò
tel. +420 19 7223115
fax +420 19 7237056

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: filtry
Date: Wed, 16 Feb 2000 14:20:39 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Diky za info.

P.K.

>----------
>Od:	Ladislav Rehák[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	16. února 2000 14:18
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	filtry
>
>Ahoj,
>
>filtry z Turnova viz http://www.optikavod.cz/ ,
>http://www.volny.cz/cas-tur/ktlg/vodk235c.htm#UBVRI
>ale o moc levnejsi to nebude, cenik na webu jim momentalne nechodi, ale
>na
>konci lonskeho roku to bylo za jeden kus V o prùmìru 25mm a tlou¹»ce 4mm
>asi
>1500-2000 Kc, bez objimky s DPH (pokud mne pamet neklame). Jsou na mailu
><[email-masked]>, snad by ve velkem slevili.
>
>Lada Rehak
>
>
>-----Pùvodní zpráva-----
>Od: Kubíèek Pavel <[email-masked]>
>Komu: CCD <[email-masked]>
>Datum: 16. února 2000 12:35
>Pøedmìt: RE: prototyp
>
>
>>Ahoj Lenko,
>>
>>Ty jsi proste poklad. Mohla bys prosim zjistit jake jsou moznosti vyroby
>>filtru v Turnove. Myslim, ze jsi tu jedina kdo vi presne o co jde. nerad
>>bych, v tomto ohledu co by laik, vydal spousty penez na neco, co mi pak
>>bude k nicemu. Verim tomu, ze se najde dosti zajemcu, takze by se to pri
>>hromadne objednavce mohlo vyplatit. Co se dovozu tyce, myslim, ze mame
>>sve zkusenosti. Krome toho jsem presvedcen, ze v Turnove jsou schopni
>>udelat cokoliv.
>>
>>Diky
>>
>>Pavel K.
>>
>>>----------
>>>Od: Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>>>Odesláno: 16. února 2000 12:01
>>>Komu: CCD
>>>Pøedmìt: Re: prototyp
>>>
>>>Ahoj,
>>>
>>>Diky za postrehy, ale nejde mi o to vas honit a loudit nejake terminy,
>>>na
>>>to je brzy a vubec, na to nikdo nema pravo, leda vy technici sami.
>>>Hlavne
>>>bych rada vedela, kam to ma smerovat. Jestli by to nekdo delal pro jine,
>>>co date k dispozici. Co je presne cilem celeho snazeni. Jestli muzu
>>>treba
>>>Renemu rict
>>>
>>>- jo, kamery urcite budou, nevime presne kdy, doufame jen ze do konce
>>>roku
>>>(ale slibit se to zatim neda) a to tak, ze ti to nekdo kompletni a
>>>otestovane proda a bude to min nez treba 50 tisic. Bude dokonce vic
>>>reseni, na kterych je mozne se dohodnout. Nebo
>>>
>>>- bude schema (treba bude stat asi...), kdyz si sezenes schopneho
>>>technika, snadno ti to postavi, my muzeme dodat aspon nektere soucastky
>>>
>>>- je to nase soukroma vec; az kamera vznikne, muzes zkusit nekoho
>>>kontaktovat a nejak se dohodnout (coz ale pro ustav tezko jde tak delat)
>>>
>>>atd.
>>>
>>>Tak by me zajimalo, co si o tom jak se chovat ke zbytku sveta kdo mysli,
>>>nebo jestli uz existuje dokonce nejaky jednotny nazor.
>>>
>>>
>>>FILTRY.
>>>
>>>Mam tady pred sebou nabidku firmy Cheta Schulera Astro Imaging
>>>(filters & Accessories Designed for CCD Imaging). Prirucka s katalogem.
>>>Krome ruzneho povidani jsou tu charakteristiky UBVRI sad pro KAF, ale i
>>>TC
>>>a SITe. Nejake nakresy ruznych spojovacich soucastek, drzaku a takovych
>>>veci. A hlavne - katalog i s cenami. Velikost jsou 1.25", 1.5" a 48mm.
>>>Ty nejmensi stoji BVRI $210, ale my treba B temer nepouzivame, nebylo
>>>nikdy moc dobre, standardni a navic je to slepe (zalezi co s tim chcete
>>>delat). Jednotlive filtry 1.25" stoji $53, ty nejvetsi $94. Takze to
>>>maji
>>>na VU AVCR pekne drahe, kupovane zahranicni a jeste asi s dovozem. Ze by
>>>tady v Cesku nikdo nedelal filtry? Pro KAF jsme si pry nechali delat v
>>>Turnove na prani podle charakteristik, netusim, kolik to stalo, ale ted
>>>uz
>>>je to znama vec, tak by to mohlo vyjit levneji. Kdyby o to byl hromadny
>>>zajem, muzu zkoumat, co by se s tim dalo delat. Kdyby byl zajem o tu
>>>americkou prirucku, muzu nejak faxovat nebo poslat xerox, nebo poslat
>>>mailem ten cenik, myslim, ze mi tu tabulku Chet posilal i mailem.
>>>
>>>Zdravi Lenka
>>>
>>>--<[email-masked]>
>>>------------------------------------------------------
>>>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
>>><[email-masked]>
>>>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>>>------------------------------------------------------------------------
>>>---
>>>
>>>
>>--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
>>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
>>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>>---------------------------------------------------------------------------
>Ladislav Øehák
>Antaris IS ÈR s.r.o.
>Riegrova 1, 301 11 Plzeò
>tel. +420 19 7223115
>fax +420 19 7237056
>
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 14:31:00 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Jen k tem montazim. I kdyz je to tak trochu OT -:)))

Pred nekolika lety jsem se setkal s clovekem jehoz rodinna firma, na
zaklade jeho iniciativy, vyrabela mimo svoji hlavni cinnost i
dalekohledy. Pokousel se to prodavat i v obchode s foto-kinem v
Teplicich. Ten obchod vlastnil jeho stryc, takze si to mohl dovolit.
Myslim ze moc neuspel, ale pokud ta firma jeste existuje, mohl bych je
zkusit (nezavazne) kontaktovat a zeptat se na moznosti. Tvrdil, ze je
schopen vyrobit cokoliv. Videl jsem na vlastni oci dalekohledy ktere
nabizel v obchode a byla to docela precizni prace. Navic se nevyhybal
modernim technologiim a materialum. Mam na nej jeste porad kontakt, ta
firma sidli(la) nekde v Novem Meste nad Metuji, nebo tak nejak.

Mimochodem, tak me napada, ze na strankach Astroklubu Kostkov jsou
nejake obrazky z konstrukce montazi. Marku???

Pavel K.

>----------
>Od:	Petr Krenzelok[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	16. února 2000 14:04
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: prototyp
>
>Ha, tak nejak jsem zapomnel, ze to nepujde do konfery, kdyz dam pouze
>reply :-)
>
>Lenka Sarounova wrote:
>
>> > Takze za astroklub. Zatim je to iniciativa nekolika clenu Astroklubu, sam
>vsak
>
>> Zacnu se ptat po tech filtrech, ale to asi bude chvili trvat.
>> Taky pro zajimavost, kdybys vas zajimaly super montaze vhodne pro CCD.
>> Podarilo se mi konecne spojit s nejakymi Francouzi, nemaji cas nic vyrabet
>> pro ostatni, delaji jen pro sebe, ale az to pujde, zverejni na www sve
>> reseni tech montazi. To by mohl byt dalsi zajimavy projekt, aby se ty
>> kamery opravdu vyuzily. Jen zatim nevim, na koho se obratit, kdo by u nas
>> chtel neco takoveho delat. Stale vic mi pripada, ze nase slavna CAS s
>> takovymi aktivitami poradne nepomuze, tak se ptam ruzne po jednotlivcich.
>> Kdybyste meli nejake navrhy, budu moc rada. Muzu casem najit adresu www
>> stranky, kde jsou ty dalekohledy videt.
>>
>> Zdravi Lenka
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Petr Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 14:42:33 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: [email-masked]
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Kubíèek Pavel wrote:

> Jen k tem montazim. I kdyz je to tak trochu OT -:)))
>
> Pred nekolika lety jsem se setkal s clovekem jehoz rodinna firma, na
> zaklade jeho iniciativy, vyrabela mimo svoji hlavni cinnost i
> dalekohledy. Pokousel se to prodavat i v obchode s foto-kinem v
> Teplicich. Ten obchod vlastnil jeho stryc, takze si to mohl dovolit.
> Myslim ze moc neuspel, ale pokud ta firma jeste existuje, mohl bych je
> zkusit (nezavazne) kontaktovat a zeptat se na moznosti. Tvrdil, ze je
> schopen vyrobit cokoliv. Videl jsem na vlastni oci dalekohledy ktere
> nabizel v obchode a byla to docela precizni prace. Navic se nevyhybal
> modernim technologiim a materialum. Mam na nej jeste porad kontakt, ta
> firma sidli(la) nekde v Novem Meste nad Metuji, nebo tak nejak.
>
> Mimochodem, tak me napada, ze na strankach Astroklubu Kostkov jsou
> nejake obrazky z konstrukce montazi. Marku???

Ano jsou - to co slo hlavne na prodej byly dobsony. Jinak tam jsou ale hezke fotky
rekonstruovane montaze na Trinecke hvezdarne, ale hlavne si vsimnete kousku Reneho
Ambroze - najdete to na strance astroklubu (http://www.rebol.cz/asko ) v sekci
dalekohledy, podsekci nase dalekohledy. Je to ten uplne nahore - prosel mnoha
upravami, tedka si nejsem jisty ale myslim ze ma i PEC. Mozna by o nem mohl Rene
nebo bracha napsat vice ...

-pekr-

>
>
> Pavel K.
>
> >----------
> >Od:    Petr Krenzelok[SMTP:[email-masked]]
> >Odesláno:      16. února 2000 14:04
> >Komu:  CCD
> >Pøedmìt:       Re: prototyp
> >
> >Ha, tak nejak jsem zapomnel, ze to nepujde do konfery, kdyz dam pouze
> >reply :-)
> >
> >Lenka Sarounova wrote:
> >
> >> > Takze za astroklub. Zatim je to iniciativa nekolika clenu Astroklubu, sam
> >vsak
> >
> >> Zacnu se ptat po tech filtrech, ale to asi bude chvili trvat.
> >> Taky pro zajimavost, kdybys vas zajimaly super montaze vhodne pro CCD.
> >> Podarilo se mi konecne spojit s nejakymi Francouzi, nemaji cas nic vyrabet
> >> pro ostatni, delaji jen pro sebe, ale az to pujde, zverejni na www sve
> >> reseni tech montazi. To by mohl byt dalsi zajimavy projekt, aby se ty
> >> kamery opravdu vyuzily. Jen zatim nevim, na koho se obratit, kdo by u nas
> >> chtel neco takoveho delat. Stale vic mi pripada, ze nase slavna CAS s
> >> takovymi aktivitami poradne nepomuze, tak se ptam ruzne po jednotlivcich.
> >> Kdybyste meli nejake navrhy, budu moc rada. Muzu casem najit adresu www
> >> stranky, kde jsou ty dalekohledy videt.
> >>
> >> Zdravi Lenka
> >
> >--<[email-masked]>
> >------------------------------------------------------
> >Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
> ><[email-masked]>
> >Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> >------------------------------------------------------------------------
> >---
> >
> >
> --<[email-masked]> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> ---------------------------------------------------------------------------

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 15:16:50 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Takze kdyby byly navrhy, zda se, ze by nemel byt problem sehnat i nekoho,
kdo by to umel udelat. Nebo jsou dokonce navrhy vlastni. Bylo by dobre dat
dohromady i skupinu kolem dalsi techniky, pokud by nestacilo to, co delaji
v astroklubu a rozsiril se zajem.

Stejne jsem ale divna, ze jo, jak je pro me jednodussi zjistit, co delaji
nekde ve Francii (a to se se mnou jeste radeji bavi francouzsky, ja s nimi
anglicky), nez co se deje doma. Je to jen otazka nahodnych pratel, kdyz me
nebavi hledat na internetu a nejake centrum, ktere by znalo kontakty na
ruzne zajmove i profesionalni skupiny kolem astronomie, poradne neni. 

Mozna bychom to nemeli rozvijet tady na CCD, aby to zustalo
specializovanou konferenci. Prosim, kdo by chtel diskutovat o techto
vecech kolem montazi a dalekohledu nebo znal nekoho takoveho, ozvete se.
Ale stavme se k tomu jen tak, aby to neubilo kamery.

Lenka

> Ano jsou - to co slo hlavne na prodej byly dobsony. Jinak tam jsou ale hezke fotky
> rekonstruovane montaze na Trinecke hvezdarne, ale hlavne si vsimnete kousku Reneho
> Ambroze - najdete to na strance astroklubu (http://www.rebol.cz/asko ) v sekci
> dalekohledy, podsekci nase dalekohledy. Je to ten uplne nahore - prosel mnoha
> upravami, tedka si nejsem jisty ale myslim ze ma i PEC. Mozna by o nem mohl Rene
> nebo bracha napsat vice ...
> 

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 15:40:10 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

To je otazka. Kdyz pak prijde na vec zjistis, ze jde vetsinou o
nadsence, kteri se nejprve musi necim (u)zivit, pak maji spousty dalsich
zavazku a teprve nekde na konci jsou podobne konicky. Troufam si skoro
tvrdit, ze vyroba kvalitni montaze je jeste mnohem dale nez navrh a
vyroba CCD kamery, protoze k montazi je treba nejen spousty draheho
materialu, ale i stroju a nastroju. Zatimco vybaveni pro vyrobu kamer si
(ne sice levne) mohu domu poridit (jsem-li nadsenec), potrebne strojni
vybaveni (soustruh, frezka, vrtacka) nikoliv.

V pripade kvalitniho navrhu montaze by bylo treba vyrobit prototyp, ten
vychytat, pripravit finalni vykresovou dokumentaci, rozpis materialu,
atd., atd. a najit vhodneho vyrobce, ktery by to ve vetsim mnozstvi a
potrebne kvalite vyrobil (kvuli cene). V neposledni rade i dost lidi pro
hromadnou objednavku. No a pak lze samozrejme s dobrym zelezem uz delat
dalsi psi kusy, jako je automatizovane rizeni a podobne.
Sam mam s pokoutni vyrobou dalekohledu a montaze dost neblahe
skusenosti. Myslim, ze je potreba celou vec dokonale zvladnout hlavne po
strance manazerske, aby se vse netahlo roky a nestalo sposty penez.

P.K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	16. února 2000 15:16
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: prototyp
>
>Takze kdyby byly navrhy, zda se, ze by nemel byt problem sehnat i
>nekoho,
>kdo by to umel udelat. Nebo jsou dokonce navrhy vlastni. Bylo by dobre
>dat
>dohromady i skupinu kolem dalsi techniky, pokud by nestacilo to, co
>delaji
>v astroklubu a rozsiril se zajem.
>
>Stejne jsem ale divna, ze jo, jak je pro me jednodussi zjistit, co
>delaji
>nekde ve Francii (a to se se mnou jeste radeji bavi francouzsky, ja s
>nimi
>anglicky), nez co se deje doma. Je to jen otazka nahodnych pratel, kdyz
>me
>nebavi hledat na internetu a nejake centrum, ktere by znalo kontakty na
>ruzne zajmove i profesionalni skupiny kolem astronomie, poradne neni. 
>
>Mozna bychom to nemeli rozvijet tady na CCD, aby to zustalo
>specializovanou konferenci. Prosim, kdo by chtel diskutovat o techto
>vecech kolem montazi a dalekohledu nebo znal nekoho takoveho, ozvete se.
>Ale stavme se k tomu jen tak, aby to neubilo kamery.
>
>Lenka
>
>
>> Ano jsou - to co slo hlavne na prodej byly dobsony. Jinak tam jsou ale
>>hezke
>fotky
>> rekonstruovane montaze na Trinecke hvezdarne, ale hlavne si vsimnete kousku
>Reneho
>> Ambroze - najdete to na strance astroklubu (http://www.rebol.cz/asko ) v
>sekci
>> dalekohledy, podsekci nase dalekohledy. Je to ten uplne nahore - prosel
>mnoha
>> upravami, tedka si nejsem jisty ale myslim ze ma i PEC. Mozna by o nem mohl
>Rene
>> nebo bracha napsat vice ...
>> 
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Petr Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Wed, 16 Feb 2000 17:43:59 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Kubíèek Pavel wrote:

> To je otazka. Kdyz pak prijde na vec zjistis, ze jde vetsinou o
> nadsence, kteri se nejprve musi necim (u)zivit, pak maji spousty dalsich
> zavazku a teprve nekde na konci jsou podobne konicky. Troufam si skoro
> tvrdit, ze vyroba kvalitni montaze je jeste mnohem dale nez navrh a
> vyroba CCD kamery, protoze k montazi je treba nejen spousty draheho
> materialu, ale i stroju a nastroju. Zatimco vybaveni pro vyrobu kamer si
> (ne sice levne) mohu domu poridit (jsem-li nadsenec), potrebne strojni
> vybaveni (soustruh, frezka, vrtacka) nikoliv.

:-))) Absolutni pravda. Tech dalekohledu se tady v astroklubu delalo pres deset?
Tak nejak. Clovek kolikrat naslibuje, ale skutek utek, jak se rika. My sice maly
soustruh napriklad mame, ale na kvalitni montaz se to nehodi. A nechat si neco
nekde vysoustruzit, to stoji dneska jednak hodne penez, jednak clovek musi cekat,
rekl bych - je to hodne drahy spas.

> V pripade kvalitniho navrhu montaze by bylo treba vyrobit prototyp, ten
> vychytat, pripravit finalni vykresovou dokumentaci, rozpis materialu,
>

to se jednoduse rekne vychytat. Nevim, my nikdy nedelali montaze s nejakym
obchodnim zamerem, to by chtelo strasne velke nasazeni a skoro si troufam rict, ze
se tomu musi alespon jedna osoba venovat temer konstantne a stmelovat zbytek tymu.

> atd., atd. a najit vhodneho vyrobce, ktery by to ve vetsim mnozstvi a
> potrebne kvalite vyrobil (kvuli cene). V neposledni rade i dost lidi pro
> hromadnou objednavku. No a pak lze samozrejme s dobrym zelezem uz delat
> dalsi psi kusy, jako je automatizovane rizeni a podobne.

S "dobrym zelezem" je velmi dobra pripominka :-) Tamontaz bude samozrejme tezsi
nez 15 kilo, nemam zatim predstavu jak by to bylo s pripadnou distribuci ...
Zrejme by se to pak uz muselo nechat na dalsich lidech, dealerech jako je treba
Oriontel Pavla Marka, pokud by se clovek nechtel ze vseho toho "udelej si sam"
zblaznit ...

> Sam mam s pokoutni vyrobou dalekohledu a montaze dost neblahe
> skusenosti. Myslim, ze je potreba celou vec dokonale zvladnout hlavne po
> strance manazerske, aby se vse netahlo roky a nestalo sposty penez.

Presne tak - pokud se jedna pouze o vyvoj pro svou potrebu, na nejakem tom mesici
nezalezi. Vzdycky jsem se smal nejakym poradam, terminum, ukolum, apod. Ted vse
vidim trochu jinak :-)

P.K. (hej, to je MUJ pseudonym! ;-) </ego-off>

-pekr-

> P.K.
>
> >----------
> >Od:    Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
> >Odesláno:      16. února 2000 15:16
> >Komu:  CCD
> >Pøedmìt:       Re: prototyp
> >
> >Takze kdyby byly navrhy, zda se, ze by nemel byt problem sehnat i
> >nekoho,
> >kdo by to umel udelat. Nebo jsou dokonce navrhy vlastni. Bylo by dobre
> >dat
> >dohromady i skupinu kolem dalsi techniky, pokud by nestacilo to, co
> >delaji
> >v astroklubu a rozsiril se zajem.
> >
> >Stejne jsem ale divna, ze jo, jak je pro me jednodussi zjistit, co
> >delaji
> >nekde ve Francii (a to se se mnou jeste radeji bavi francouzsky, ja s
> >nimi
> >anglicky), nez co se deje doma. Je to jen otazka nahodnych pratel, kdyz
> >me
> >nebavi hledat na internetu a nejake centrum, ktere by znalo kontakty na
> >ruzne zajmove i profesionalni skupiny kolem astronomie, poradne neni.
> >
> >Mozna bychom to nemeli rozvijet tady na CCD, aby to zustalo
> >specializovanou konferenci. Prosim, kdo by chtel diskutovat o techto
> >vecech kolem montazi a dalekohledu nebo znal nekoho takoveho, ozvete se.
> >Ale stavme se k tomu jen tak, aby to neubilo kamery.
> >
> >Lenka
> >
> >
> >> Ano jsou - to co slo hlavne na prodej byly dobsony. Jinak tam jsou ale
> >>hezke
> >fotky
> >> rekonstruovane montaze na Trinecke hvezdarne, ale hlavne si vsimnete kousku
> >Reneho
> >> Ambroze - najdete to na strance astroklubu (http://www.rebol.cz/asko ) v
> >sekci
> >> dalekohledy, podsekci nase dalekohledy. Je to ten uplne nahore - prosel
> >mnoha
> >> upravami, tedka si nejsem jisty ale myslim ze ma i PEC. Mozna by o nem mohl
> >Rene
> >> nebo bracha napsat vice ...
> >>
> >
> >--<[email-masked]>
> >------------------------------------------------------
> >Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
> ><[email-masked]>
> >Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> >------------------------------------------------------------------------
> >---
> >
> >
> --<[email-masked]> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> ---------------------------------------------------------------------------

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: dalsia verzia Audine
Date: Thu, 17 Feb 2000 07:57:21 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain

Objavila sa dalsia verzia kamery okolo cipov KAF. (zrejme iba obmenena
AUDINE) Je to na http://www.genesis16.net/index2.htm.

		Andrej
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Thu, 17 Feb 2000 20:39:33 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: [email-masked]
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Kubíèek Pavel wrote:

> Ahoj Lenko,
>
> Ty jsi proste poklad. Mohla bys prosim zjistit jake jsou moznosti vyroby
> filtru v Turnove.

Mluvil jsem s  reditelem a ten asi vi o co se jedna...

Rikal mi, ze prumer 20 mm sada BVRI stoji kolem 8.000.
My jsme je kupovali pred 4-mi lety asi za 2.000
Taky mi sdelil, ze ceny filtru sly  25x nahoru.. :-((

> Myslim, ze jsi tu jedina kdo vi presne o co jde. nerad
> bych, v tomto ohledu co by laik, vydal spousty penez na neco, co mi pak
> bude k nicemu. Verim tomu, ze se najde dosti zajemcu, takze by se to pri
> hromadne objednavce mohlo vyplatit. Co se dovozu tyce, myslim, ze mame
> sve zkusenosti. Krome toho jsem presvedcen, ze v Turnove jsou schopni
> udelat cokoliv.
>
> Diky
>
> Pavel K.
>
> >----------
> >Od:    Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
> >Odesláno:      16. února 2000 12:01
> >Komu:  CCD
> >Pøedmìt:       Re: prototyp
> >
> >Ahoj,
> >
> >Diky za postrehy, ale nejde mi o to vas honit a loudit nejake terminy,
> >na
> >to je brzy a vubec, na to nikdo nema pravo, leda vy technici sami.
> >Hlavne
> >bych rada vedela, kam to ma smerovat. Jestli by to nekdo delal pro jine,
> >co date k dispozici. Co je presne cilem celeho snazeni. Jestli muzu
> >treba
> >Renemu rict
> >
> >- jo, kamery urcite budou, nevime presne kdy, doufame jen ze do konce
> >roku
> >(ale slibit se to zatim neda) a to tak, ze ti to nekdo kompletni a
> >otestovane proda a bude to min nez treba 50 tisic. Bude dokonce vic
> >reseni, na kterych je mozne se dohodnout. Nebo
> >
> >- bude schema (treba bude stat asi...), kdyz si sezenes schopneho
> >technika, snadno ti to postavi, my muzeme dodat aspon nektere soucastky
> >
> >- je to nase soukroma vec; az kamera vznikne, muzes zkusit nekoho
> >kontaktovat a nejak se dohodnout (coz ale pro ustav tezko jde tak delat)
> >
> >atd.
> >
> >Tak by me zajimalo, co si o tom jak se chovat ke zbytku sveta kdo mysli,
> >nebo jestli uz existuje dokonce nejaky jednotny nazor.
> >
> >
> >FILTRY.
> >
> >Mam tady pred sebou nabidku firmy Cheta Schulera Astro Imaging
> >(filters & Accessories Designed for CCD Imaging). Prirucka s katalogem.
> >Krome ruzneho povidani jsou tu charakteristiky UBVRI sad pro KAF, ale i
> >TC
> >a SITe. Nejake nakresy ruznych spojovacich soucastek, drzaku a takovych
> >veci. A hlavne - katalog i s cenami. Velikost jsou 1.25", 1.5" a 48mm.
> >Ty nejmensi stoji BVRI $210, ale my treba B temer nepouzivame, nebylo
> >nikdy moc dobre, standardni a navic je to slepe (zalezi co s tim chcete
> >delat). Jednotlive filtry 1.25" stoji $53, ty nejvetsi $94. Takze to
> >maji
> >na VU AVCR pekne drahe, kupovane zahranicni a jeste asi s dovozem. Ze by
> >tady v Cesku nikdo nedelal filtry? Pro KAF jsme si pry nechali delat v
> >Turnove na prani podle charakteristik, netusim, kolik to stalo, ale ted
> >uz
> >je to znama vec, tak by to mohlo vyjit levneji. Kdyby o to byl hromadny
> >zajem, muzu zkoumat, co by se s tim dalo delat. Kdyby byl zajem o tu
> >americkou prirucku, muzu nejak faxovat nebo poslat xerox, nebo poslat
> >mailem ten cenik, myslim, ze mi tu tabulku Chet posilal i mailem.
> >
> >Zdravi Lenka
> >
> >--<[email-masked]>
> >------------------------------------------------------
> >Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
> ><[email-masked]>
> >Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> >------------------------------------------------------------------------
> >---
> >
> >
> --<[email-masked]> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> ---------------------------------------------------------------------------

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Thu, 17 Feb 2000 20:52:12 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: [email-masked]
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Kubíèek Pavel wrote:

> Jen k tem montazim. I kdyz je to tak trochu OT -:)))
>
> Pred nekolika lety jsem se setkal s clovekem jehoz rodinna firma, na
> zaklade jeho iniciativy, vyrabela mimo svoji hlavni cinnost i
> dalekohledy. Pokousel se to prodavat i v obchode s foto-kinem v
> Teplicich. Ten obchod vlastnil jeho stryc, takze si to mohl dovolit.
> Myslim ze moc neuspel, ale pokud ta firma jeste existuje, mohl bych je
> zkusit (nezavazne) kontaktovat a zeptat se na moznosti. Tvrdil, ze je
> schopen vyrobit cokoliv. Videl jsem na vlastni oci dalekohledy ktere
> nabizel v obchode a byla to docela precizni prace. Navic se nevyhybal
> modernim technologiim a materialum. Mam na nej jeste porad kontakt, ta
> firma sidli(la) nekde v Novem Meste nad Metuji, nebo tak nejak.
>
> Mimochodem, tak me napada, ze na strankach Astroklubu Kostkov jsou
> nejake obrazky z konstrukce montazi. Marku???
>
> Pavel K.

Jo, Jo,

To je docela problem.
Ikdyz, s konstrukci celkem neni problem, jde  spise o pomer cena/vykon.
A taky zalezi na tom co ma nest za dalekohled.
Mame na montazi od prumeru 200mm do 320mm.
Je to celkem komplexni system i s vyresenou periodickou chybou sneku.
Cena roste taky s naroky na presnost automatickeho navadeni v obou pohybech.
Montaz  s nosnosti cca150kg, kterou ted dodelavame nas zatim vysla na cca 60.000
ale vyvoj se prerusil prave kvuli kamery :-))
Nejsou lidi a casu  je malo :-((
Dodelani bude stat asi 30.000, ale prioritou je ted kamera , kvuli ni jsme vlatne
prodali ST-7 , abycho meli na vyvoj a vyrobu kamer pro ty tri chipy  co jsme
kupovali.
Vzdyt jen za par valecku duralu (mater.asi na 8 kamer) jsem nedavno vysolil 11.200
kc. :-((  Je to vsechno nejak drahe a sponzori nejsou.

Kdyby tak vznikl nejaky grant, ktery by tyto aktivity podporil?? Lenko?

kdyz jsou prachy, jsou moznosti temer neomezene........
caute marek

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Thu, 17 Feb 2000 20:54:29 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: Marek Krenzelok <[email-masked]>
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> Mluvil jsem s  reditelem a ten asi vi o co se jedna...
> 
> Rikal mi, ze prumer 20 mm sada BVRI stoji kolem 8.000.
> My jsme je kupovali pred 4-mi lety asi za 2.000
> Taky mi sdelil, ze ceny filtru sly  25x nahoru.. :-((

Napsala jsem odpoledne do Turnova, uvidime, co z nich vypadne.
Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: prototyp
Date: Thu, 17 Feb 2000 21:17:49 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: Marek Krenzelok <[email-masked]>
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> To je docela problem.
> Ikdyz, s konstrukci celkem neni problem, jde  spise o pomer cena/vykon.
> A taky zalezi na tom co ma nest za dalekohled.
> Mame na montazi od prumeru 200mm do 320mm.
> Je to celkem komplexni system i s vyresenou periodickou chybou sneku.
> Cena roste taky s naroky na presnost automatickeho navadeni v obou pohybech.
> Montaz  s nosnosti cca150kg, kterou ted dodelavame nas zatim vysla na cca 60.000
> ale vyvoj se prerusil prave kvuli kamery :-))

Ta cena zatim neni tak zla, s tim se musi pocitat.

> Nejsou lidi a casu  je malo :-((
> Dodelani bude stat asi 30.000, ale prioritou je ted kamera , kvuli ni jsme vlatne
> prodali ST-7 , abycho meli na vyvoj a vyrobu kamer pro ty tri chipy  co jsme
> kupovali.
> Vzdyt jen za par valecku duralu (mater.asi na 8 kamer) jsem nedavno vysolil 11.200
> kc. :-((  Je to vsechno nejak drahe a sponzori nejsou.
> 
> Kdyby tak vznikl nejaky grant, ktery by tyto aktivity podporil?? Lenko?
> 
> kdyz jsou prachy, jsou moznosti temer neomezene........
> caute marek

To byste se se mnou nekdy museli bavit o takovych nudnych vecech jako
jestli nevstoupit do CAS, kde by nejake prachy byly (i kdyz ne moc) ale
hlavne by s nami spolupracovali lide, kteri snad prachy shanet umeji.
Nebo se o sebe muzeme starat sami, to by bylo hezci, ale tvrdsi. Papiry,
terminy. Leda ze by se nasel nejaky sponzor, ktery by prachy dal a
nestaral se. V kazdem pripade to ale chce spolupraci pri propagaci naseho
projektu. Udelat hezke www stranky pro lidi. Muzu se snazit, ale mam
problem shanet technicke informace o tech kamerach. A vubec jake jsou cile
snazeni, to se snad zacina postupne lihnout. 

Napr. je pravdepodobne, ze ten kolega z Ondrejova, ktery 4 kamery chce, by
mohl ze svych grantu projekt podporit, ale musi mit ty zaruky, a to byste
se museli shodnout, ze do toho pujdete. Muzeme zuzit skupinu lidi, kteri
se tvari tak trochu jako manazeri,  a jsou ochotni se o tech organizacnich
vecech bavit, aby se to nemichalo s tou technickou komunikaci.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: uzavierka
Date: Fri, 18 Feb 2000 08:14:19 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain

Snazim sa najst nejake slusne zariadenie, ktore by moho robit uzavierku.
Momentalne by som chcel vyskusat modelarske (RC) servo. Ma to male rozmery
(3x2x1cm), krajne polohy by to malo zvladnut za 0.1s a dalo by sa to
navrhnut tak aby bolo zabezpecene rovnomerne osvetlenie cipu (a da sa to
kupit v kazdom vecsom meste v cene okolo 800 - 1000 korun). Chcem sa vas
spytat, ci niekto nahodou s tymto druhom "uzavierky" nieco neskusal,
pripadne ak mate nejake pripomienky preco by to nefungovalo rad si ich
vypocujem, skor ako to zacnem skusat.
Dik.

	Andrej

P.S.:ak niekto nema potuchy ako to funguje (ako ja do vcera) tak si pozrite 
http://www.seattlerobotics.org/guide/servos.html
http://www.cyberramp.net/~edk/Robotics/servohacking.htm
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: uzavierka
Date: Fri, 18 Feb 00 08:58:39 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj Andrej,
               o modelarskych servech toho moc nevim a na WWW se dostanu dost
problematicky, takze jsem se na tu Tebou doporucovanou WWW nedival.
Nicmene k zaverce bych mel nekolik doporuceni ci postrehu.
Jednak, pri navrhu zaverky pro nase kamery bysme ROZHODNE MELI pocitat s tim,
ze KAF 1600 bude za nejakou dobu za par supu, takze na nej jednou pravdepodobne
prejdeme. To znamena navrhnout takovou zaverku, ktera bude rychlostne vyhovovat
i pro 2x vetsi cip nez je nas KAF400 a udelat to tak, aby ta clonka zakryvajici
cip sla potom jednoduse vymenit za vetsi a nemuselo se delat slozitych
uprav....
Pri uvahach jak by to cele mohlo fungovat (porad se me nejvic libil Milanuv
napad s relatkem - nizka cena, celkem male rozmery a funkce snad dobra, ale
chce to vyzkouset) jsem dosel k tomu, ze je dobry (kvuli fotometrii - stejna
expozicni doba vsechcasti cipu) aby zaverka byla rychla, ale ze je hlavne
POTREBA, aby jezdila pokazde stejne rychle. Potom me napadlo, ze by bylo dobry
aby na te zaverce byly bud dve clonky s tim, ze pro predstavu obe clonky jsou
v teto chvili umisteny tak, ze jedna cloni cip a druha je vlevo od cipu. Chci
exponovat snimek, clonky se posunou doprava, ta prvni otevre cip, ta druha
najede k jeho levemu okraji tak aby neclonila ale byla blizko. Chci ukoncit
expozici, clonky se pootoci doprava tak, ze druha v poradi zakryje cip a prvni
najede do vychozi polohy pred zacatkem expozice. A tak to jde porad dokola. Ma
to tu vyhodu, ze pokud se dokaze udrzet pokazde priblizne stejna rychlost
prejezdu clonky, cip je ve vsech mistech exponovan temer stejne a zbytek se da
odstranit naexponovanim flatfieldu, na kterem se projevi stejny efekt jako na
ostrym snimku a vydelenim ostreho flatem. Snad jsem nic nespletl ve svych
uvahach.
Samozrejme to jde vyresit i clonkou jedinou, ktera po otevreni cipu najede do
vychozi polohy a pri ukonceni expozice zakryje cip po stejne draze jako ho
odkryla. Takze zakladni myslenka je ta, ze clonka by nemela jezdit doleva a
doprava, ale jen porad dokola stejnym smerem.
Mozna vam to bylo vsem jasny odzacatku (pak se omlouvam za zdrzovani timhle
mailem) ale me to hned napoprve nedoslo....
Pokud tedy modelardke servo umi najet pokazde do presne stejne pozice a umi jet
pokazdy stejne rychle (nejaka 0.01s rozdilu pri ruznych prejezdech nehraje
roli) je to dobry napad. Takze ja vidim dve konkurencni reseni - rele a servo.
Takze se tesim na vysledky pokusu!
Zdravi
        Kamil Hornoch
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: uzavierka
Date: Fri, 18 Feb 2000 09:38:21 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain

> POTREBA, aby jezdila pokazde stejne rychle. Potom me napadlo, ze by bylo
> dobry
> aby na te zaverce byly bud dve clonky s tim, ze pro predstavu obe clonky
> jsou
> v teto chvili umisteny tak, ze jedna cloni cip a druha je vlevo od cipu.
> Chci
> exponovat snimek, clonky se posunou doprava, ta prvni otevre cip, ta druha
> najede k jeho levemu okraji tak aby neclonila ale byla blizko. Chci
> ukoncit
> expozici, clonky se pootoci doprava tak, ze druha v poradi zakryje cip a
> prvni
> najede do vychozi polohy pred zacatkem expozice. A tak to jde porad
> dokola. Ma
> 
	Presne tento princip som mal na mysli pri pouziti serva. Servo totiz
funguje tak, ze ma strednu polohu a z nej chodi +-90 stupnov. To znamena, ze
pred expoziciou by bolo napr. v polohe -90 stupnov (tam by bola jedna
clonka), pri zacati exp. by sa posunulo do polohy 0 stupnov. (toto je jeho
prirodzena poloha) Na konci by sa presunulo do poolohy +90 stupnov, kde by
bola druha clonka. Nevyhoda je ta, ze to chce dodatocnu logiku. Nevyhoda
relatka je zas ta ze sa s nim toto neda dosiahnut (a samozrejme o cosi
zlozitejsia konstrukcia).

		Andrej
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: uzavierka
Date: Fri, 18 Feb 00 10:02:00 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Takze tim servem by to melo jit udelat.
Jeste me napadlo, jestli kluci z Kostkova by se mohli mrknout do jejich ST-7
od SBIGu jak tu zaverku maji resenu oni (podle me to bude neco podobnyho za
par desitek USD, ale kdyz si to chces koupit tak za to das 400 USD :-))))))
Bylo by zajimavy se na to mrknout co pouzivaji. A jak je to velky.Ale ty
3x3x1cm u toho serva by byly asi prijatelny rozmery. Pokud by se ta clonka
na hrideli krokoveho motorku (nevim jaky nejmensi se delaji, ale mensi nez to
modelarsky servo asi moc ne) tak by to asi vyhody neprineslo. Ale byla by to
dalsi alternativa pokud by to servo z nejakyho duvodu nevyhovelo.
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: PEC u montazi (sneku)
Date: Fri, 18 Feb 00 10:07:39 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Jeste mam jednu otazku na kluky z Kostkoklubu :-)))) (sorry, astroklubu
Kostkov) - jakym zpusobem jste vyresili problem periodicke chyby sneku???
Sam mam nekolik napadu jak to udelat, tak bych to rad porovnal s Vasim resenim.
Pokud bysme tim zbytecne zabyvali ostatni co by o to nemeli zajem, tak me
prosim napiste na [email-masked] nebo sem do konference, myslim ze s
tim maji nebo budou mit problem skoro vsichni zucastneni....
Diky moc,
           zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: filtry (fwd)
Date: Fri, 18 Feb 2000 14:46:45 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,

Turnov se s nami bavi. Zeptala jsem se jich, jestli budou i puvodni tenke
VRI pro ty, kteri by B nechteli nebo maji automaticke preostrovani (treba
my). Je dobre, ze upravuji B, protoze to dobre nebylo, nedalo se prakticky
pouzivat. Timto sice za vyssi cenu ale preci jen bude mozne delat neco vic
do stelarni fotometrie treba kolem Be hvezd, mela jsem nedavno debatu s
jednim clovekem, ktery to amatersky dela pro nekoho z profiku a ty modre
tam musi mit kvuli navaznosti na fotometry a preci jen, zajimave veci ve
hvezdach se deji vetsinou na kratkych delkach.

Takze - muzeme zacit spekulovat a zkoumat, o kolik filtru by byl zajem, 
abychom dostali slevu. Zda se, ze ceny filtru moc klesat nebudou.
Kubiku, ze bys to treba pridal do ankety IAN? Nejaka souvislost tu je.

Lenka

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 18 Feb 2000 14:23:04 +0100
From: "[iso-8859-1] VOD AV ÈR Turnov" <[email-masked]>
To: Lenka Sarounova <[email-masked]>
Subject: Re: filtry

Dobry den,

    dekuji za poptavku. Pokud budete objednavat vetsi pocet, nejakou slevu
Vam jiste dame. Pokud jde o ceny, pristi tyden posleme jejich aktualizaci.
Mame tu vsak problem s B filtrem, jednu sadu jsem tento tydem premeroval
Vasemu kolegovi, totiz propousti nad VIS, coz kameram vadi. Budeme to muset
resit pridanim determalu, coz bohuzel povede ke zdrazeni a ztloustnuti cele
sady filtru.

S pozdravem
        ing. Pavel Oupicky

----- Original Message -----
From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 17, 2000 4:28 PM
Subject: filtry

> Dobry den,
>
> chtela bych vedet, jaka je cena BVRI filtru pro Johnson-Cousins
> fotometricky system na cipech KAF401 (ST-7) a TC245. Davate slevu pri
> objednavce vice kusu (vice sad)? Rozmery zatim nejsou jasne, ale 25mm by
> mohlo vyhovovat. Jde ted jen o pruzkum cen a moznosti.
>
> Zastupuji skupinu amaterskych astronomu a techniku, kteri vyvijeji CCD
> kamery zejmena pro amaterske pozorovatele.
>
> Zdravi Lenka Sarounova
> Astronomicky ustav Ondrejov
>
>
>

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: filtry (fwd)
Date: Fri, 18 Feb 2000 15:04:41 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Neni problem, ale az bude jasna cena a dalsi nalezitosti.

Pavel.K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	18. února 2000 14:46
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: filtry (fwd)
>
>Ahoj,
>
>Turnov se s nami bavi. Zeptala jsem se jich, jestli budou i puvodni tenke
>VRI pro ty, kteri by B nechteli nebo maji automaticke preostrovani (treba
>my). Je dobre, ze upravuji B, protoze to dobre nebylo, nedalo se prakticky
>pouzivat. Timto sice za vyssi cenu ale preci jen bude mozne delat neco vic
>do stelarni fotometrie treba kolem Be hvezd, mela jsem nedavno debatu s
>jednim clovekem, ktery to amatersky dela pro nekoho z profiku a ty modre
>tam musi mit kvuli navaznosti na fotometry a preci jen, zajimave veci ve
>hvezdach se deji vetsinou na kratkych delkach.
>
>Takze - muzeme zacit spekulovat a zkoumat, o kolik filtru by byl zajem, 
>abychom dostali slevu. Zda se, ze ceny filtru moc klesat nebudou.
>Kubiku, ze bys to treba pridal do ankety IAN? Nejaka souvislost tu je.
>
>Lenka
>
>---------- Forwarded message ----------
>Date: Fri, 18 Feb 2000 14:23:04 +0100
>From: "[iso-8859-1] VOD AV ÈR Turnov" <[email-masked]>
>To: Lenka Sarounova <[email-masked]>
>Subject: Re: filtry
>
>Dobry den,
>
>    dekuji za poptavku. Pokud budete objednavat vetsi pocet, nejakou slevu
>Vam jiste dame. Pokud jde o ceny, pristi tyden posleme jejich aktualizaci.
>Mame tu vsak problem s B filtrem, jednu sadu jsem tento tydem premeroval
>Vasemu kolegovi, totiz propousti nad VIS, coz kameram vadi. Budeme to muset
>resit pridanim determalu, coz bohuzel povede ke zdrazeni a ztloustnuti cele
>sady filtru.
>
>S pozdravem
>        ing. Pavel Oupicky
>
>----- Original Message -----
>From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
>To: <[email-masked]>
>Sent: Thursday, February 17, 2000 4:28 PM
>Subject: filtry
>
>
>> Dobry den,
>>
>> chtela bych vedet, jaka je cena BVRI filtru pro Johnson-Cousins
>> fotometricky system na cipech KAF401 (ST-7) a TC245. Davate slevu pri
>> objednavce vice kusu (vice sad)? Rozmery zatim nejsou jasne, ale 25mm by
>> mohlo vyhovovat. Jde ted jen o pruzkum cen a moznosti.
>>
>> Zastupuji skupinu amaterskych astronomu a techniku, kteri vyvijeji CCD
>> kamery zejmena pro amaterske pozorovatele.
>>
>> Zdravi Lenka Sarounova
>> Astronomicky ustav Ondrejov
>>
>>
>>
>
>--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>---------------------------------------------------------------------------
>
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: filtry
Date: Fri, 18 Feb 00 14:59:42 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,
      mam par poznamek k filtrum.
Pro dost lidi asi bude zajimavy vedet, jaky by byl rozdil v cenach techto sad:

Stejne tluste B,V,R,I
Stejne tluste   V,R,I
Ruzne tluste  B,V,R,I
Ruzne tluste    V,R,I

Automaticke preostrovani nema kazdy (neni to za par korun) a je snazsi se mu
vyhnout, pokud to filtry nevyzaduji.
S tim B je to slozity, kdo POTREBUJE delat v B, tak si ho musi koupit ikdyz
bude drahy. Ale Ti co ho nutne nepotrebuji (daji se tim delat jen jasny
objekty, nase cipy B zrovna moc neberou) se bez nej obejdou a staci jim
levnejsi sada V,R,I. Pro rozhodnuti je ale potreba pockat az napisou ty ceny.
Kazdopadne minimalne V,R,I budu potrebovat (a 1ks od kazdeho), na B se rozhodnu
dle ceny. Radeji bych bral (po zkusenostech s montazi) filtry ktere se vyrabi
tady, rozhodne radeji nez z USA & spol.
Takze by se meli vsichni co budou filtry potrebovat ozvat kdo by kolik chtel,
aby jim pak Lenka mohla napsat o kolik kterych filtru by se nam jednalo a
objednat je hromadne. Definitivne by se asi kazdy rozhodl ktere vsechny filtry
chce az po definitivni nabidce cen z Trutnova.
Tesim se na cenik....
                         zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: filtry - rozmer
Date: Fri, 18 Feb 00 15:09:27 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Jeste jsem zapomel na jednu vec - rozmer filtru (prumer) je dulezite vedet
dopredu a zase pritom uvazovat tak, aby vyhovovaly pro vetsi KAF 1600 a pocitat
s nejakymi konstrukcnimi rozmery karuselu (vzdalenost vzdalenejsiho konce
filtru od cipu) a spocitat to pro svetelne dalekohledy. Napr. ja mam 1:4.7, ale
nekdo muze mit i pod 1:4. Takze by bylo asi dobry vychazet z rozmeru filtru,
ktere se pouzivaji v Ondrejove na 65cm.
Vzdalenost filtru od cipu by mohla byt asi podobna jako u SBIG kamer, maji tam
velky KAF1600 a svetelny dalekohled (jestli se nemylim 1:3.6???).
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: filtry
Date: Fri, 18 Feb 2000 15:21:28 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> Ahoj,
>       mam par poznamek k filtrum.
> Pro dost lidi asi bude zajimavy vedet, jaky by byl rozdil v cenach techto sad:
> 
> Stejne tluste B,V,R,I
> Stejne tluste   V,R,I
> Ruzne tluste  B,V,R,I
> Ruzne tluste    V,R,I
> 
> Automaticke preostrovani nema kazdy (neni to za par korun) a je snazsi se mu
> vyhnout, pokud to filtry nevyzaduji.
> S tim B je to slozity, kdo POTREBUJE delat v B, tak si ho musi koupit ikdyz
> bude drahy. Ale Ti co ho nutne nepotrebuji (daji se tim delat jen jasny
> objekty, nase cipy B zrovna moc neberou) se bez nej obejdou a staci jim
> levnejsi sada V,R,I. 

Prave tak jsem jim to vysvetlovala. Ze me tedy bude zajimat, jestli by
dali i tenke VRI. Na jejich strankach pisou, ze prodavaji sadu i
jednotlive filtry, tak by to nemusel byt problem, zvlast kdyz se ukaze
hromadny zajem o ty VRI. Chapu, ze automaticke preostrovani muze byt
problem nebo aspon drahy spas, proto se to taky snazi delat stejne tluste.
Puvodni filtry pro ST-6 tohoto fotometrickeho systemu byly BVR stejne
tluste a I jine, pro ST-8 (asi tedy i nas KAF) jsou stejne cele BVRI s
tim, ze B je spatne.

> Takze by se meli vsichni co budou filtry potrebovat ozvat kdo by kolik chtel,
> aby jim pak Lenka mohla napsat o kolik kterych filtru by se nam jednalo a
> objednat je hromadne. Definitivne by se asi kazdy rozhodl ktere vsechny filtry
> chce az po definitivni nabidce cen z Trutnova.
> Tesim se na cenik....

Taky tak. Jen s tim, ze by bylo asi dobre ten dotaz na zajem o filtry
rozsirit i mimo skupinu. Ono to podle stranek Turnova neni moc jasne
jestli podporuji hromadne nabidky, naopak, ze delaji hlavne kusove a male
serie, protoze se zabyvaji predevsim vyvojem a dodavkami pro akademii ved,
ostatni zakaznici museji pockat. Ted se podle mailu ale zda, ze preci jen
ty filtry se jim hodi delat ve vetsim. Uvidime, jestli se to nepojme pak
jako 10ks R, 10ks V, 5ks I, 3ks B.... a ty kombinace tluste tenke nebudou
podstatne. Ze jako cena sady bude jen soucet cen jednotlivych kusu.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: filtry - rozmer
Date: Fri, 18 Feb 2000 15:29:10 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
Comments: Originally cc: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> Jeste jsem zapomel na jednu vec - rozmer filtru (prumer) je dulezite vedet
> dopredu a zase pritom uvazovat tak, aby vyhovovaly pro vetsi KAF 1600 a pocitat
> s nejakymi konstrukcnimi rozmery karuselu (vzdalenost vzdalenejsiho konce
> filtru od cipu) a spocitat to pro svetelne dalekohledy. Napr. ja mam 1:4.7, ale
> nekdo muze mit i pod 1:4. Takze by bylo asi dobry vychazet z rozmeru filtru,
> ktere se pouzivaji v Ondrejove na 65cm.
> Vzdalenost filtru od cipu by mohla byt asi podobna jako u SBIG kamer, maji tam
> velky KAF1600 a svetelny dalekohled (jestli se nemylim 1:3.6???).

Jo, jsme na tom jak pises. Myslim, ze pouzivame ty male filtry kolem 25mm,
Milan Wudia by to mel vedet jiste. Pro nektere konfigurace nebo kamery to
skutecne je problem, jak uz jsem nekomu psala. Musi se to spocitat.
Predpokladam, ze ten cenik bude pro ruzne velikosti, standard maji tech 25
ale jsou schopni udelat cokoli.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: uzavierka
Date: Fri, 18 Feb 2000 18:53:51 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 7bit

[email-masked] wrote:

> Takze tim servem by to melo jit udelat.
> Jeste me napadlo, jestli kluci z Kostkova by se mohli mrknout do jejich ST-7
> od SBIGu jak tu zaverku maji resenu oni (podle me to bude neco podobnyho za
> par desitek USD, ale kdyz si to chces koupit tak za to das 400 USD :-))))))
> Bylo by zajimavy se na to mrknout co pouzivaji. A jak je to velky.Ale ty
> 3x3x1cm u toho serva by byly asi prijatelny rozmery

Uz jsem o tom jednou v zacatcich konference psal.
V ST-7 je to vyreseno banalne s krokovym motorkem o prumeru  asi o38mm. Clona se
vlasne toci porad dokola a je resena vyrezem z plechu 0.2 mm ve tvaru motyla,
takze ma 2 otvory na prumer a 2 clony.
Vse je hlidano kvuli polohy optoclenem...
Radeji se klonime k servu, jednak kvuli spotrebe, velikosti i snadnosti ovladani
kontrolerem....

> . Pokud by se ta clonka
> na hrideli krokoveho motorku (nevim jaky nejmensi se delaji, ale mensi nez to
> modelarsky servo asi moc ne) tak by to asi vyhody neprineslo. Ale byla by to
> dalsi alternativa pokud by to servo z nejakyho duvodu nevyhovelo.
> Zdravi Kamil
> --<[email-masked]> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> ---------------------------------------------------------------------------

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: PEC u montazi (sneku)
Date: Fri, 18 Feb 2000 19:03:23 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 7bit

[email-masked] wrote:

> Jeste mam jednu otazku na kluky z Kostkoklubu :-)))) (sorry, astroklubu
> Kostkov) - jakym zpusobem jste vyresili problem periodicke chyby sneku???
> Sam mam nekolik napadu jak to udelat, tak bych to rad porovnal s Vasim resenim.
> Pokud bysme tim zbytecne zabyvali ostatni co by o to nemeli zajem, tak me
> prosim napiste na [email-masked] nebo sem do konference, myslim ze s
> tim maji nebo budou mit problem skoro vsichni zucastneni....
> Diky moc,
>            zdravi Kamil
> --<[email-masked]> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> ---------------------------------------------------------------------------

Nabizi se celkem vicero moznosti jak tuto problematiku resit, ale myslim, ze to
nejde takhle shrnout do nejakeho majlu, to chce vysvetlovat a kreslit.

Nekolik moznosti:

1. zpetna vazba inkrementalnim cidlem........drahe a dalsi jemna mechanika navic,
      hodi se spise pro neprenosne montaze.

2.reseni mikrokontrolerem natvrdo nasnimat nejake casy chyby a vypocist doby
odchylek, ktere se pak pricitaji nebo odcitaji  kontrolerem k standartne
nastavenemu casu hvezdnemu...     levne, ale narocne na synchronizaci

3. reseni sofwarem .. naprogramovani  techto casu a vysilani na rucni ovladac pres
LPT ....... nutno vytvorit synchro impuls optoclenem osazenym na hrideli sneku...

a dalsi, ty jsou vsak patentem Reneho Ambroze, takze nejsem kompetentni je
prozrazovat.

Je to na dele, nelze to vysvetlit po majlu...

marek    .....asko....

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: FW: CCD Fw: Kodak Digital Science KAF-Series ccd information
Date: Mon, 21 Feb 2000 13:25:13 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'Konference CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Pro informaci. Aktualni ceny nekterych KAF CCD.

Pavel K.

>----------
>Od:	Dan Holler[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	5. února 2000 1:36
>Komu:	[email-masked]
>Pøedmìt: 	CCD Fw: Kodak Digital Science KAF-Series ccd information
>
>Recent discussions with Kodak about the status of various chips and the
>AUDINE Project.
>
>Special thanks to Jeff Cook for permission to share with the list.
>----- Original Message -----
>From: "Dan Holler" <[email-masked]>
>To: <[email-masked]>
>Sent: Wednesday, February 02, 2000 10:38 PM
>Subject: Re: Kodak Digital Science KAF-Series ccd information
>
>
>> Jeff,
>>
>> I know that you mentioned the 400 and 1600 are sold out, any chance you
>have
>> any KAF0261 left?
>> ----- Original Message -----
>> From: <[email-masked]>
>> To: <[email-masked]>
>> Sent: Wednesday, February 02, 2000 1:00 PM
>> Subject: Kodak Digital Science KAF-Series ccd information
>>
>>
>> >
>> >
>> > From: Jeffrey A Cook
>> >
>> > Hello Dan,
>> >
>> >       Haven't heard from you in a while. We have completely
>> > discontinued the KAF-1600 and KAF-0401 and have moved to
>> > the KAF-0401E and the KAF-1602E respectively.
>> >
>> >      Single quantities may be purchased and the KAF-0261E is
>> > very compatable with the other KAF-Series devices. The only
>> > things that change are the timing logic and the interconnections
>> > to the device. Basically if you design a camera for the KAF-0261E,
>> > the KAF-1602E should be a "drop-in". The KAF-0261E has additional
>> > signals that are not required for the other devices. Please let me know
>> > if you hae nay further questions.
>> >
>> > PRODUCT:  KAF-0261E (MONOCHROME)
>> > PRICE PER UNIT ($US)
>> >
>> > QUANTITY
>> >           CLASS 0   CLASS 1   ENG.GRADE
>> > 1 - 4          $1,725         $1,050          $250
>> > 5 - 9          $1,480         $900
>> >
>> >
>> > PRODUCT:  KAF-0401E  (MONOCHROME)
>> > PRICE PER UNIT ($US)
>> >
>> > QUANTITY
>> > PER ORDER CLASS 0   CLASS 1   CLASS 2    ENG.
>> >
>> > 1 - 99         $650 $450 $290 $150
>> >
>> > PRODUCT:  KAF-1602E and KAF-1602LE
>> > PRICE PER UNIT ($US)
>> >
>> > QUANTITY  CLASS 0 CLASS 1 CLASS 2 CLASS 3
>> >
>> > 1 - 4          $7,500    $4,040    $3,300     $2,300
>> > 5 - 9          $6,900    $3,720    $3,040     $2,020
>> >
>> > Jeffrey A. Cook
>> > Technical Sales Representative
>> > Kodak Image Sensor Solutions
>> > 1669 Lake Avenue
>> > Research Labs Bldg. 81/570  MC 02010
>> > Rochester, New York  14650-2010
>> > Phone:(716) 722-4385 FAX:(716) 477-4947
>> > email: [email-masked]
>> >
>> >
>> >
>>
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Zase namet na planetku (fwd)
Date: Wed, 23 Feb 2000 13:46:56 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,

posilam kousek mailu, jak jsem se o necem bavila s Jurou Grygarem a taky
prislo na nase CCD snazeni. Grygar nam dost fandi a velmi doporucuje
zalozit sekci pod CAS (astronomicka spolecnost), jako ostatne uz nekolik
lidi predtim. Je to opravdu asi nejlepsi zpusob, jak dostat nejake penize
a pritom nebyt prilis pod tlakem kvuli terminum, nebo se prehnane venovat
manazerskym vecem a vrtkavym sponzorum. Sekce se snad da udelat tak, ze
nemusite byt cleny CAS, staci jen byt v te sekci (i kdyz to by bylo treba
si overit, jestli to jeste jde). Ostatne tam ani nemusi byt vsichni, jen
to vest jako projekt pod hlavickou CAS. Ani by se vas to nemuselo nejak
zvlast dotykat, jen tech, kteri by se ujali organizacnich zalezitosti. V
soucasne dobe ma CAS nejlepsi vykonny vybor, jaky kdy mela, a pomalu se
CAS meni v uzitecnou spolecnost, i kdyz ty pojmy vypadaji dost desive
politicky.

Nekdy kolem toho 18.brezna bude velka schuze CAS, kde by se dalo o techto
vecech jednat. Pokud je nekdo proti zalozeni sekce nebo mate pripominky a
navrhy, ozvete se, prosim, at vezmeme v uvahu co nejvic okolnosti. Muzeme
byt jako soucast nejake pristrojove sekce, kde by mohly bezet i jine
technicke projekty, nebo udelat ciste CCD sekci, kde by zase mohli byt CCD
pozorovatele a zajemci a krome techniky by se resily i pozorovaci
zalezitosti.

Zdravi Lenka

---------- Forwarded message ----------
Date: Wed, 23 Feb 2000 10:18:59 +0100 (MET)
From: Jiri Grygar <[email-masked]>
To: Lenka Sarounova <[email-masked]>

[....]
	VV CAS uz nekolik let jasne podporuje ty sekce, ktere chteji neco
delat a prokazi svou aktivitu. Je take mimoradne uspesny ve shaneni penez,
nebot je vsticny vuci chlebodarci, tj. Rade vedeckych spolecnosti. Vim to
dobre, jelikoz v Rade sedim a videl jsem, kolik ktere spolecnosti letos
dostaly dotaci a ta CAS je naprosto astronomicka, samozrejme relativne.
	Je to v podstate zjednoduseny grantovy system a jinak se penize
sehnat vlastne uz ani nedaji, takze to zkuste tem Vasim technikum nejak
srozumitelne vylicit, zdravi z.d.e. Jura

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Clenstvi v CAS
Date: Wed, 23 Feb 00 19:57:26 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj, pokud by nam to neco prineslo (zda se ze jo) tak jsem PRO clenstvi v CAS
a to tzv. kolektivni. Melo by to stale jit (napr. Spolecnost pro MeziPlanetarni
hmotu je kolektivnim clenem CAS) a dostavame (SMPH) i dotace, nekdy sice pozde
ale to je jina kapitola.
Kmenove slozky (sekce) dostavaji asi vic.
Takze by to chtelo projednat s vedenim CAS a zvolit bud kolektivni clenstvi
samostatneho sdruzeni nebo jak to nazvat a nebo zvolit kmenove clenstvi
(zalozeni sekce ci jako soucast pristrojove sekce). Velice dobra moznost k tomu
bude za 3 tydny v Praze.
Jinak treba ja jsem clenem CAS....
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Clenstvi v CAS
Date: Wed, 23 Feb 2000 20:24:58 +0100 (CET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

On Wed, 23 Feb 2000 [email-masked] wrote:

> Ahoj, pokud by nam to neco prineslo (zda se ze jo) tak jsem PRO clenstvi v CAS
> a to tzv. kolektivni. Melo by to stale jit (napr. Spolecnost pro MeziPlanetarni
> hmotu je kolektivnim clenem CAS) a dostavame (SMPH) i dotace, nekdy sice pozde
> ale to je jina kapitola.
> Kmenove slozky (sekce) dostavaji asi vic.

Ted si zrovna nejsem zrovna silny v kramflecich, ale myslim, ze kolektivni
clenstvi stoji asi 1000 Kc na rok. Toto plati kolektivni clen. Samozrejme
pak muze dostat (a take dostava) dotaci z VV CAS. I kdyz bude dotace vyssi
nez tech 1000 Kc, tak se to zaplatit musi, protoze CAS dostava dotace od
Rady vedeckych spolecnosti mj. i podle vybranych clenskych prispevku.
Myslim, ze v pripade kolektivniho clenstvi za vyssi castku (2000 Kc?) mate
i pravo hlasovaci na sjezdu CAS (jeden zastupce z kolektivniho clena),
ktery bude za rok, kdy konci tomuto vykonnemu vyboru CAS funkcni obdobi
(byl zvolen v dubnu 1998).

Jestli vas je v CAS uz vice lidi, bylo by zrejme vhodnejsi zalozit sekci,
nez abyste platili 150 Kc pres kmenovou slozku do CAS a navic se skladali
na prispevek kolektivniho clena. Slozka (sekce nebo pobocka) tez ma
vybirat nejake penize na vlastni cinnost. Napriklad Zakrytova a casova
sekce ma 50 Kc pro cleny CAS a 150 Kc pro necleny CAS - vyssi prispevek
pro neclena CAS je dan tim, ze na ne tyto cleny nedostava sekce dotaci od
VV CAS.

V pripade zalozeni sekce je nutne, abyste dodrzovali jista pravidla jako
jsou pravidelne volby vyboru (jednou za tri roky), evidence clenu a
poskytovani zakladnich informaci o nich (jmeno atd.), vybirani prispevku
(centralnich) a jejich zasilani hospodari VV CAS. Doporucuji se domluvit s
Karlem Halirem z Rokycan, ktery ma ve VV CAS funkci hospodare a zaroven ma
na starosti veci tykajici se sekci (tata-mama pres sekce).

Mozna by tedy bylo vyhodne, abyste zalozili sekci, zvolili vybor,
stanovili nejaky minimalni sekcni prispevek a vetsina z vas byla kmenove v
jine slozce (v nejake pobocce ci sekci). Podle poctu clenu sekce, kteri
jsou zaroven v CAS se pak tez pocita zastoupeni na sjezdu CAS, kde se
rozhoduje o dalsich veceh (vetsinou se tam probiraji upravy stanov,
probira se cinnost stareho VV a voli se novy VV apod. - jsou to tedy veci
spise "politicke", ale diky takove politice se podarilo zvolit takove
lidi, jaci tam jsou dnes; abych parafrazoval: clenove CAS maji takovy VV,
jaky si zaslouzi).

Mozna by se dala udelat i takova vec, ze byste se jako tzv. odborna
skupina prifarili k nejake sekci (ci pobocce), kam byste platili
prispevky, ale takrka veskerou administrativu by delal dosavadni vybor
slozky (sekce ci pobocky) - opet se zkuste domluvit o podrobnostech s
Karlem Halirem ([email-masked]) - treba by vas prijal do jedne ze "svych"
slozek - Zakrytova a casova sekce CAS a Zapadoceska pobocka CAS.

Mjejte se pjeknje

Ludek

==================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
==================================

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 05:56:58 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ludku,

ta politika, to jsou prave veci, kterych se trochu bojim. Nutit ostatni
nekoho volit, i kdyz ho neznaji nebo je jim to jedno, chteji jen v klidu
pracovat a pokud mozno ziskat nejakou financni pomoc. Chtelo by to
vymyslet takovy model, aby maximum prace bylo zaplatit nejakou slozenku s
malym obnosem (i kdyz i to je pro nekoho problem, treba pro me, ze...). A
dalsi podstatna vec, prachy jsou treba hned, kdyby to melo byt az pristi
rok, je to cele k nicemu. A na letosek uz je rozdeleno, tak nevim... Asi
ma smysl se o tom pobavit poradne osobne i s nekym z VV na tom CCD
seminari. Bavila jsme se ted s Markem Wolfem, aby zkusil zajistit moznost
sejit se po veceri v menze nekde na kolejich, kde budou nekteri spat, a
dukladne probrat hlavne tyto organizacni veci, o kterych se nedari moc
diskutovat po mailu. Bohuzel z planetaria nas brzy vyzenou a vecere se
odlozit neda.

Jinak se snazim primet Marka k tomu, aby ten seminar byl hodne pracovni,
ne moc hotovych prednasek, ale hlavne diskuse o tom, co nejvic zajima, a
bylo prichystane co nejlepsi prostredi (pocitac s projektorem), popr.
internet, aby se dalo improvizovat. Mohlo by to byt zajimave, jestli se to
podari dobre pripravit. Kdo zacal chtit, muze se jeste prihlasit, deadline
pro prihlasky se moc vazne nebere.

Zdravi Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 08:23:49 +0100 (CET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

On Thu, 24 Feb 2000, Lenka Sarounova wrote:

> ta politika, to jsou prave veci, kterych se trochu bojim. Nutit ostatni
> nekoho volit, i kdyz ho neznaji nebo je jim to jedno, chteji jen v klidu
> pracovat a pokud mozno ziskat nejakou financni pomoc. Chtelo by to
> vymyslet takovy model, aby maximum prace bylo zaplatit nejakou slozenku s
> malym obnosem (i kdyz i to je pro nekoho problem, treba pro me, ze...).

Pak si zkuste udelat tu odbornou skupinu pri nejake sekci ci pobocce. Je
nutne se s prislusnou slozkou pochopitelne dohodnout.

> A
> dalsi podstatna vec, prachy jsou treba hned, kdyby to melo byt az pristi
> rok, je to cele k nicemu. A na letosek uz je rozdeleno, tak nevim... 

Na letosek uz je rozdeleno? Kdyz koukam do zapisu z posledniho jednani VV
CAS (16. unora), tak se tam pravi, ze z casovych duvodu se na dalsi
jednani presouvaji (krome jinych) i tyto body:
- soucasny stav financi a prislibena dotace od RVS
- predpokladany prijem z clenskych prispevku
- schvaleni planu cinnosti a rozpoctu VV na rok 2000
- schvaleni dotace slozkam a kolektivnim clenum
- zalozeni pristrojove sekce(?)

ten posledni bod se myslim dotyka vasi skupiny 

Samozrejme nejake navrhy a hruby rozpocet uz existuji, ale neni to
konecne. 

Dalsi jednani VV CAS bude prave o vikendu 18. - 19. brezna v Planetariu
pri prilezitosti CCD seminare. Takze by to chtelo ted rychle jednat a
mluvit (mailovat) se cleny VV CAS - doporucuji Karla Halire (ten je pres
prachy) a Milose Zejdu (ten se, myslim, zabyval tou moznou novou sekci).
Prachy se museji shanet drive, nez jsou akutne potreba. A take je nutne
neco jako "projekt"; proste zduvodnit (trosku konkretne), na co se ty
penize pouziji.

BTW: Kolik vlastne potrebujete penez? A na co?

> Asi
> ma smysl se o tom pobavit poradne osobne i s nekym z VV na tom CCD
> seminari.

Pred seminarem - viz vyse. Radeji hned. Nebo jeste lepe vcera.

Ahoj Ludek

==================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
==================================

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 09:55:07 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Na co penize?

Projekt amterske CCD kamery s cipem KAF401 srovnatelne se SBIG ST7,
vcetne ridiciho software. Tato kamera by pak mela byt dostupna ve forme
bud:

1. Pouze navod na stavbu + software
2. Navod na stavbu + stavebnice + software
3. Navod na stavbu + hotove komponenty (volitelne ktere, nebo vsechny) +
software
4. Kompletni kamera + software

Ceny dle bodu 1 -4 postupne se zvysujici (zatim neurcene, kazdopadne cca
tretinove az polovicni oproti vyrobku SBIG).

Pouziti dotaci poskytnutych penez:

- Nakup soucastek pro nekolik kusu prototypu (cca 4ks) bez ohledu na
pocet konstrukcnich reseni
- Nakup soucastek a vyroba komponent pro 2ks prototypu  finalniho reseni
ktere vznikne dohodou vsech zucastnenych techniku po zhodnoceni vsech
konstrukcnich reseni.
- Castecne pokryti cestovnich nakladu na pracovni setkani konstrukcnich
skupin

Vysledek:
- Vytvoreni dokumentace a software k finalni verzi kamery (zrejme volne
k dispozici)
- Budou k dispozici 2ks vyse zminenych prototypu pro ucely testovani a
predvadeni (ty by byly cosi jako majetek CAS).

Termin:
?????

Dle meho nazoru nejaky budou chtit. Upozornuji, ze tomu jsme se chteli
vyhnout. Na druhou stranu dojde zrejme k vetsimu soustredeni lidi, takze
by se snad veci mohly hybat rychleji. ja osobne bych byl stastny, kdyby
to bylo do konce roku 2000.

Ufff, tak a ted cupujte!!! -:))))

Zdravi

Pavel K.

>----------
>Od:	Ludek Vasta[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	24. února 2000 8:23
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: CAS
>
>On Thu, 24 Feb 2000, Lenka Sarounova wrote:
>
>> ta politika, to jsou prave veci, kterych se trochu bojim. Nutit ostatni
>> nekoho volit, i kdyz ho neznaji nebo je jim to jedno, chteji jen v klidu
>> pracovat a pokud mozno ziskat nejakou financni pomoc. Chtelo by to
>> vymyslet takovy model, aby maximum prace bylo zaplatit nejakou slozenku s
>> malym obnosem (i kdyz i to je pro nekoho problem, treba pro me, ze...).
>
>Pak si zkuste udelat tu odbornou skupinu pri nejake sekci ci pobocce. Je
>nutne se s prislusnou slozkou pochopitelne dohodnout.
>
>> A
>> dalsi podstatna vec, prachy jsou treba hned, kdyby to melo byt az pristi
>> rok, je to cele k nicemu. A na letosek uz je rozdeleno, tak nevim... 
>
>Na letosek uz je rozdeleno? Kdyz koukam do zapisu z posledniho jednani
>VV
>CAS (16. unora), tak se tam pravi, ze z casovych duvodu se na dalsi
>jednani presouvaji (krome jinych) i tyto body:
>- soucasny stav financi a prislibena dotace od RVS
>- predpokladany prijem z clenskych prispevku
>- schvaleni planu cinnosti a rozpoctu VV na rok 2000
>- schvaleni dotace slozkam a kolektivnim clenum
>- zalozeni pristrojove sekce(?)
>
>ten posledni bod se myslim dotyka vasi skupiny 
>
>Samozrejme nejake navrhy a hruby rozpocet uz existuji, ale neni to
>konecne. 
>
>Dalsi jednani VV CAS bude prave o vikendu 18. - 19. brezna v Planetariu
>pri prilezitosti CCD seminare. Takze by to chtelo ted rychle jednat a
>mluvit (mailovat) se cleny VV CAS - doporucuji Karla Halire (ten je pres
>prachy) a Milose Zejdu (ten se, myslim, zabyval tou moznou novou sekci).
>Prachy se museji shanet drive, nez jsou akutne potreba. A take je nutne
>neco jako "projekt"; proste zduvodnit (trosku konkretne), na co se ty
>penize pouziji.
>
>BTW: Kolik vlastne potrebujete penez? A na co?
>
>> Asi
>> ma smysl se o tom pobavit poradne osobne i s nekym z VV na tom CCD
>> seminari.
>
>Pred seminarem - viz vyse. Radeji hned. Nebo jeste lepe vcera.
>
>Ahoj Ludek
>
>====================================================================
>Ludek Vasta                                  University of Economics
>[email-masked]                                            Prague
>tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
>====================================================================
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 10:04:30 +0100 (CET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

On Thu, 24 Feb 2000, [iso-8859-2] Kubíèek Pavel wrote:

> Na co penize?
> 
> Projekt amterske CCD kamery s cipem KAF401 srovnatelne se SBIG ST7,
> vcetne ridiciho software. Tato kamera by pak mela byt dostupna ve forme
> bud:
> Ceny dle bodu 1 -4 postupne se zvysujici (zatim neurcene, kazdopadne cca
> tretinove az polovicni oproti vyrobku SBIG).

Bezva, ale musi to byt doplneno konkretni castkou, kolik po VV CAS chcete.
Ja nevim, kolik stoji SBIG a nedokazu si udelat predstavu, jestli chcete 
2 kKc nebo 20 kKc nebo vic. Rekl bych, ze byste nemeli pocitat s velkymi
castkami, prece jen je to na posledni chvili a dotace od RVS zas tak
zavratna neni (jak by treba mohlo vyplyvat z dopisu JG). 

> Pouziti dotaci poskytnutych penez:

To uz je mnohem lepsi.

> Termin:
> ?????
> Dle meho nazoru nejaky budou chtit. 

Urcite. Kdyz nekdo poskytuje penize, tak chce vedet co a kdy za to.

Ludek

====================================================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
====================================================================

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 10:47:41 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ta castka to nebude problem.

ALE

Ty terminy jsou to, do ceho se zrejme nikomu nebude chtit jit. Nebo se
mylim?
Pak by bylo vse co jsme tady resili pouze akademickou diskusi.

Takze si myslim, ze o techto vecech se muzem bavit az pokud se sejdem na
tom seminari a to uz bude nejspis pozde jak pises.

>----------
>Od:	Ludek Vasta[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	24. února 2000 10:04
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	RE: CAS
>
>On Thu, 24 Feb 2000, [iso-8859-2] Kubíèek Pavel wrote:
>
>> Na co penize?
>> 
>> Projekt amterske CCD kamery s cipem KAF401 srovnatelne se SBIG ST7,
>> vcetne ridiciho software. Tato kamera by pak mela byt dostupna ve forme
>> bud:
>> Ceny dle bodu 1 -4 postupne se zvysujici (zatim neurcene, kazdopadne cca
>> tretinove az polovicni oproti vyrobku SBIG).
>Bezva, ale musi to byt doplneno konkretni castkou, kolik po VV CAS chcete.
>Ja nevim, kolik stoji SBIG a nedokazu si udelat predstavu, jestli chcete 
>2 kKc nebo 20 kKc nebo vic. Rekl bych, ze byste nemeli pocitat s velkymi
>castkami, prece jen je to na posledni chvili a dotace od RVS zas tak
>zavratna neni (jak by treba mohlo vyplyvat z dopisu JG). 
>
>> Pouziti dotaci poskytnutych penez:
>
>To uz je mnohem lepsi.
>
>> Termin:
>> ?????
>> Dle meho nazoru nejaky budou chtit. 
>
>Urcite. Kdyz nekdo poskytuje penize, tak chce vedet co a kdy za to.
>
>Ludek
>
>====================================================================
>Ludek Vasta                                  University of Economics
>[email-masked]                                            Prague
>tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
>====================================================================
>
>--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>---------------------------------------------------------------------------
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 11:54:18 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> Ty terminy jsou to, do ceho se zrejme nikomu nebude chtit jit. Nebo se
> mylim?
> Pak by bylo vse co jsme tady resili pouze akademickou diskusi.

Ludku,
opravdu jsou ty zavazne terminy tak nezbytne? Myslela jsem si, ze ten
system je "optimalizovany" prave pro takove zajmove skupiny, kde je jasne,
ze slibovat tak velkou vec za nekolik lidi na dlouhou dobu je
problematicke. To co muzeme zadat za prachy je tak leda neco na urovni
financni pomoci, jiste ne zaplatit cely vyvoj a hotove kamery. Ovsem kdyby
ta dotace mela byt zase na urovni 2kKc jak pises, to za to asi nestoji. 

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: CAS
Date: Thu, 24 Feb 00 12:31:37 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,
        co se tyce te castky ktera by mohla z CAS kapnout, to je tezky ted rict
kdyz se jich jeste nikdo neptal, ale muj nazor je takovy, ze naklady jak pise
Pavel by to s nejvetsi pravdepodobnosti nepokrylo.
Ja bych si dovolil typnout ze pri te nejlepsi mozne vuli v CAS by to mohlo byt
tak snad 10000-20000, ale spis bych pocital ze by to bylo do 10000 Kc.
Jedine ze by se CAS usnesla, ze vyroba "levnych" CCD kamer je u nas potrebna a
ze ji bude maximalne mozne podporovat. Ale to uz zalezi na jednanich s
predstaviteli CAS a je potreba aspon zjistit do kdy se musi oni rozhodnout kdo
kolik a na co dostane. A podle toho se zaridit kdy s nima jednat. Idealni by to
bylo v te Praze ale musi se dopredu vedet, jestli uz nebude pozde.
Tot muj nazor.
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 12:52:14 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

No, pak by se dalo zvolit i jine reseni (doufam).

- Ve vyvoji pokracovat stavajicim zpusobem bez podpory, tj. zadne
zavazne terminy
- Az bude hotovy finalni navrh a vse bude zorganizanizovano, pozadat o
finance na vyrobu prototypu (2, 3,..ks) finalni verze kamery.

Kazdopadne budou dobre JAKEKOLIV penize 2, 5, 10kKc

>----------
>Od:	[email-masked][SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	24. února 2000 12:31
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: CAS
>
>Ahoj,
>        co se tyce te castky ktera by mohla z CAS kapnout, to je tezky
>ted rict
>kdyz se jich jeste nikdo neptal, ale muj nazor je takovy, ze naklady jak
>pise
>Pavel by to s nejvetsi pravdepodobnosti nepokrylo.
>Ja bych si dovolil typnout ze pri te nejlepsi mozne vuli v CAS by to
>mohlo byt
>tak snad 10000-20000, ale spis bych pocital ze by to bylo do 10000 Kc.
>Jedine ze by se CAS usnesla, ze vyroba "levnych" CCD kamer je u nas
>potrebna a
>ze ji bude maximalne mozne podporovat. Ale to uz zalezi na jednanich s
>predstaviteli CAS a je potreba aspon zjistit do kdy se musi oni
>rozhodnout kdo
>kolik a na co dostane. A podle toho se zaridit kdy s nima jednat.
>Idealni by to
>bylo v te Praze ale musi se dopredu vedet, jestli uz nebude pozde.
>Tot muj nazor.
>Zdravi Kamil
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 13:10:05 +0100 (CET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

On Thu, 24 Feb 2000, Lenka Sarounova wrote:

> opravdu jsou ty zavazne terminy tak nezbytne? Myslela jsem si, ze ten
> system je "optimalizovany" prave pro takove zajmove skupiny, kde je jasne,

Nevim, zalezi na tom, jak presvedcite VV. Ja ve VV CAS nejsem. Takze je
mozne, ze termin po vas chtit nebudou.

Ahoj Ludek

==================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
==================================

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: CAS
Date: Thu, 24 Feb 2000 13:26:40 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

>         co se tyce te castky ktera by mohla z CAS kapnout, to je tezky ted rict
> kdyz se jich jeste nikdo neptal, ale muj nazor je takovy, ze naklady jak pise
> Pavel by to s nejvetsi pravdepodobnosti nepokrylo.
> Ja bych si dovolil typnout ze pri te nejlepsi mozne vuli v CAS by to mohlo byt
> tak snad 10000-20000, ale spis bych pocital ze by to bylo do 10000 Kc.

Ano, tak jedine, v radu par tisic, vzhledem k tomu, jaka je doba a penize
jsou pridelene. Pokud by se kolem kamer ale dal podnikalo, bylo by to pry
problematicke. Platit by se daly spis takove veci jako cestovani, vydavani
publikaci (to ale snad zatim ani nepotrebujeme). I s temi terminy ze by to
nebylo tak jednuduche. Tot vysledek neformalni debaty s predsedou CAS ted
na obede.

Takze ten navrh delat si po svem vypada hezky, az na to, ze pozdeji, az
budou penize pridelene ruznym castem CAS, nedostaneme nejspis vubec nic,
az tak pristi rok.

Hodim rec s nekym dalsim z VV, nebudu uz zatezovat tuto konferenci, ale na
to, jak nas ruzni lide z CAS lakaji do jejich rad, jakmile zacnu mit
nejake pozadavky, nam moc co nabidnout nemaji a prilis vyjit vstric
nemuzou. Bohuzel ty struktury jsou dost nepruzne na takoveto projekty, to
jsem podcenila, neni to jen vec penez. Bohuzel nemuzeme planovat v
petiletkach, ani v rocich, protoze za dva roky uz muze byt situace kolem
kamer uplne jina. Tak mozna nezbyva nez zblbnout nejakeho sponzora.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Postmaster Notify: Delivery Failure. (fwd)
Date: Fri, 25 Feb 2000 15:21:13 +0100 (CET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: MULTIPART/MIXED; BOUNDARY="12517.26669869"
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

  This message is in MIME format.  The first part should be readable text,
  while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.
  Send mail to [email-masked] for more info.

--12517.26669869
Content-Type: TEXT/PLAIN; CHARSET=US-ASCII
Content-ID: <[email-masked]>
Content-Description: Reason for delivery failure.
Content-Disposition: INLINE

V priloze forwarduji dopis Jana Soldana, ktery jej zaslal z neautorizovane
adresy.

Mjejte se pjeknje

Ludek

==================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
==================================

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 25 Feb 2000 15:18:49 +100
From: Electronic Postmaster <[email-masked]>
To: Electronic Postmaster <[email-masked]>
Subject: Postmaster Notify: Delivery Failure.
Resent-Date: Fri, 25 Feb 2000 15:18:49 +100
Resent-From: [email-masked]
Resent-To: [email-masked]

The attached message has failed delivery and has been referred
to you as postmaster.

The address associated with the delivery failure was:

   <[email-masked]>

The reason reported for the failure was:

   List is restricted and you are not a member.

--12517.26669869
Content-Type: MESSAGE/RFC822; CHARSET=US-ASCII
Content-ID: <[email-masked]>
Content-Description: 

Date: Fri, 25 Feb 2000 15:18:38 +0100 (MET)
From: SOLDAN Jan <[email-masked]>
Subject: Re: CAS
To: Lenka Sarounova <[email-masked]>
Cc: CCD <[email-masked]>

Mel bych zde par informaci:

1) Pokud hodlate k vyvoji Vasi CCD kamery pouzit nejake grantove penize
v jakekoli podobe, budete mit zcela jiste problemy s komercnim vyuzitim
takoveho produktu. Proste za statni grantove penize se neda delat nic nez
cisty nekomercni vyzkum. Nechtel jsem o tom psat, ale jelikoz to Lenka
nakousla, musim ji to potvrdit. Pokud vsak chcete vse vyvinout pod
hlavickou CAS, budete mit slavu,ale asi ne penize...

2) Osobne si myslim, ze kdyz se poradne spojite nepotrebujete zase
zadne velke penize a jste zcela svobodni. Cipy mate a to ostatni zase
neni prece az tak drahe. Musite se vsak spojit a slozit...

3) Pokud uvazujete o prodeji kamer je treba zvazit trh. Ja vim, ze
se Vase cena neda samozrejme srovnavat se soucasnou ST-7E ($2950 ?),
ale nevim kolik kamer muzete na nasem trhu prodat rekneme za cenu 20.000
Kc.  Nas trh je katastrofalne maly a pokud bych nedodaval SBIG kamery
do okolnich zemi, tak mohu C_SOFT rovnou zavrit...Nechci Vam brat iluze,
ale je to skutecne tak. Kdyz jsem se ptal kolegy v SBIGu na konkurencni
prodej franzouskych kamer v USA tak se jen zasmal a rekl, ze jich bylo
prodano jen 3 kusy. Proste kdyz nejste prvni na trhu, je velmi velmi
obtizne se prosadit ac mate lepsi vyrobek!

4) Jak jiste vite, CCD cipum je prakticky odzvoneno a jak se prepoklada,
behem 1-3 let dojde k jejich kompletnimu nahrazeni CMOS prvky s uzasnymi
vlastnostmi ve srovnani se CCD cipem (adresovatelnost jako RAM, ROI, atd.)
Ted se resi pouze dva mensi problemy - vyssi sum CMOSu, ktery je u tech
nejlepsich asi stejne velky jako u tech nejhorsich CCD a pak mensi
citlivost. Je to , ale skutecne jen otazka casu. V kodaku rikaji 10 let,
jindmax. 2-3 roky...vsichni na tom intenzivne pracuji. Ja jsem jednal
asi se ctyrmi firmami v USA a ti mi sice potvrdili, ze CMOSy jsou
momentalne horsi, ale ze se na "vedeckych" ekvivalentech usilovne pracuje.

CMOS prvky prinesou zcela jine moznosti v astronomii, pointaci teleskopu,
atd. a tak osobne nevim je-li vhodne vyvijet dalsi typ CCD nebo cekat na
jejich smrt...

Muzete moje slova brat sice jako obavu z konkurence, ale neni tomu tak,
zabyvam se totiz zasadne vyvojem software :-(

S pozdravem
js

--12517.26669869--
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: 
Date: Fri, 25 Feb 2000 15:48:25 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,

to co pise Honza je asi tak dost presne, jak si to predstavuju. Po dalsich
debatach s Jirkou Borovickou (predseda CAS) se zda, ze to hlavni, co nam
muzou dat je organizacni pomoc. Kdyz se maji nekde rozdelovat penize, musi
byt nejaka kasa, hospodar a jasna pravidla. Kdyby se to delalo s pomoci
CAS, musime se podridit jejich pravidlum, jako nebezpeci terminu a tak.
Penez od nich stejne moc nedostaneme a s tim podnikanim je to osidne, i
pri maximalni vstricnosti. Jak ale Honza ze sve zkusenosti rika (a to on
musi umet posoudit nejlip z nas vsech), velka sance na nejake vyraznejsi
proniknuti na trh asi neni, zvlast pokud uz ted nepracujeme na tom,
abychom si zajistili zakazniky. A ty si nezajistime, pokud jim nic
duveryhodneho neslibime. Takze v tomto smyslu nam zase muze byt celkem
jedno, jestli CAS zakaze podnikani nebo se budeme pokouset o velky bysnys
sami.

Co vsak se zda ted jako jedina rozumna moznost jak sehnat penize je proste
si to rozdelit mezi sebou. Kdo si mysli, ze potrebuje nebo uz utratil
penize na prototyp, ktery neuzije pro svou potrebu, ale je to cosi v zajmu
celeho projektu, nema moznost "vytahnout" to z nejakeho podniku, kde se
to ztrati nebo je to podporovano, at da pozadavky. Ten, kdo bude chtit mit
kameru (at pro sebe nedo dalsi prodej), zaplati primerenou castku. Da se
to chapat i jako pujcka, pri prodeji dalsich kamer lidem mimo skupinu (kdo
riskuje, at muze ziskat) to muzeme aspon castecne dostat zpet. V tomto
systemu je vsechno nas vnitrni problem a nikoho zase nepotrebujeme. Jen si
ujasnit pozadavky a dohodnout, jak drzet kasu. Penize muzou byt pak velmi
rychle, to se nam s CAS stat nemuze. Kdyby nam vsak to hospodareni neslo,
muzeme se zkusit pozdeji domluvit, jestli by to nedelal nekdo pod CAS,
tam uz nas srovnaji.

O tech CMOS jsme se uz kdysi s Honzou bavili, ze pry by to casem melo byt
i podstatne levnejsi nez CCD. Je tedy jen otazka casu, kdy budou lidsky
dostupne ty nizkosumove CMOS, zatimco CCD asi tolik jit dolu nemuzou.
Rozhodne je ale jasne, ze s tim vyvojem CCD kamer neni casu do nekonecna,
nema smysl jit za dokonalosti na ukor casu, protoze by se mohlo stat, ze
bude na miste to pak behem vyvoje zabalit. Zatim je ale dobra sance, ze by
se kamery nejakych 5 let pro amatery daly minimalne pouzivat, a to snad za
to stoji. Za 5 let uz bude v astronomii treba docela jina situace a
amateri s dobrymi kamerami si treba kolem planetek ani neskrtnou kvuli
malym dalekohledum. Takze cekat na CMOS taky neni dobre, pokud chceme neco
uzitecneho udelat.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: CMOS a vyvoj nasi kamery
Date: Fri, 25 Feb 00 16:35:44 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,
        myslim ze nas nejaky vyvoj CMOSu nemusi vubec zajimat, to je stejny
pripad jako nemit doma video a nutne ho potrebovat, ale nekupovat ho protoze za
1-2 roky bude DVD-RW.........
My proste chceme pozorovat (teda aspon co vim tak ja a Martin Lehky urcite),
chceme dobrou kameru (alespon jako SBIG) a levnou kameru (vyrazne levnejsi nez
SBIG, protoze kdyby vyrazne levnejsi nebyla, mohli bysme si koupit SBIG, kdyby
jsme na to meli...) a pokud mozno co nejdriv, bylo by dobry kdyby se vse
zadarilo do konce letosniho roku.
Takze jsem rozhodne pro pokracovani vyvoje nasi kamery.
A co se tyce penez na vyvoj - pokud nasi vyvojari jsou uz susi (bez penez) tak
jim muzeme neco pujcit, pokud by to, ze nemaji prachy melo zastavit nebo
zbrzdit vyvoj.
Pak by ti, kteri by kamery kompletovali pro ostatni (vetsinou "pouze"
pozorovatele) urcili cenu (napr. 20000 nebo jak jim to vyjde, aby za to neco
meli a zaplatil se jim rekneme v prvnich 10 kusech vyvoj) a ti co by pujcili
rekneme 5000 by kameru pak nedostali za 20000 ale jen za 15000.
Tedy nemeli by z toho zadnou vyhodu, ale pomohli by to dotahnout do zdarneho
konce.
Takze kamery potrebujeme a cim driv tim lip, protoze je dobry si uvedomit, ze
to je jak pise Lenka.
S dvacitkou + CCD si za par let skoro neskrtneme, predevsim v planetkach ne,
zustanou jen specialnejsi veci jako je napr. fotometrie komet a predevsim
presna filtrovana fotometrie promennych hvezd s vysokym casovym rozlisenim.
Pokud se uskutecni projekty hlidani cele oblohy do treba 21 mag a objede se
cela obloha kazdou hodinu, muzeme se s sanci na objev cehokoli temer rozloucit.
Ted ale mame SANCI VELKOU na uspesnou praci temer v jakekoli pozorovaci oblasti
kde se da vyuzit CCD.
Takze nevahejme, stejnou prilezitost uz nikdy podruhy nebudeme mit.
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: CMOS a vyvoj nasi kamery
Date: Fri, 25 Feb 2000 17:04:37 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Diky, Kamile, ze to tak podobne chapes. O to tu hlavne jde, aby ten
projekt byl uzitecny pro pozorovatele. Moji snahou je vyjit vstric
pozorovatelum i technikum, a jsem vdecna za kazde primpominky nebo podporu
meho jednani. Sama rada podporim kamery i financne, jako generalni sponzor
nebo banka by to asi neslo, ale nemam ted zadne zavazky ani slozitou
financni situaci, penize zbyvaji i pro zabavu a kdyz to pomuze necemu
dobremu, budu jen rada. Jednou budeme vzpominat, ze jsme se podileli na
necem v astronomii dulezitem.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: ccd (fwd)
Date: Fri, 25 Feb 2000 19:24:53 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 25 Feb 2000 19:30:37 +0100
From: jsoldan <[email-masked]>

Poslal jsem Vam urcite nazory k otazkam, ktere se vynorily ne proto, ze bych byl
tak "zkuseny" jak pise Lenka, ale proto, ze je skutecne dobre si uvedomit vice
souvislosti  zvlaste, kdyz chcete potencialne zkloubit "vedu" a "komerci".

Je mi jasne, ze cekat se zalozenyma rukama "az nekdy budou dobre CMOSy" 
je nesmysl. Chtel jsem vsak poukazat na to, ze pokud budete vyvijet neco moc
dlouho, muze to skoncit taky fiaskem. Vyvoj techniky jde totiz tak rychle, ze
k  prelomu CCD/CMOS muze dojit velmi rychle. Ja jsem se dozvedel napr. to, 
ze se CCD samozrejme budou pouzivat, ale pouze pro pro velmi presne druzicove 
experimenty kde bude vyzadovana extremne presna linearita CCD. Co se tyka ceny, 
CMOS prvky maji uz dnes kompletni elektroniku primo na cipu a cena je pri hromadne
vyrobe par dolaru/kus. To samozrejme neplati doslova pro vetsi cipy 1000x1000, ale to je
pouze zacatek vyvoje.

S pozdravem
js

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: ccd (fwd)
Date: Sun, 27 Feb 2000 11:02:41 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Lenka Sarounova wrote:

> ---------- Forwarded message ----------
> Date: Fri, 25 Feb 2000 19:30:37 +0100
> From: jsoldan <[email-masked]>
>
> Poslal jsem Vam urcite nazory k otazkam, ktere se vynorily ne proto, ze bych byl
> tak "zkuseny" jak pise Lenka, ale proto, ze je skutecne dobre si uvedomit vice
> souvislosti  zvlaste, kdyz chcete potencialne zkloubit "vedu" a "komerci".
>
> Je mi jasne, ze cekat se zalozenyma rukama "az nekdy budou dobre CMOSy"
> je nesmysl. Chtel jsem vsak poukazat na to, ze pokud budete vyvijet neco moc
> dlouho, muze to skoncit taky fiaskem.

To je pravda, rychlost opravdu ale zavisi pouze na mnozstvi financnich prostredku.
Zase muzu rict, ze je treba hledat nejaky kompromis, protoze kdyz chci po nekom aby neco
udelal rychle, tak chce za tu rychlost priplatit :-(  takze naklady se z rychlosti vyvoje
zvedaji.

> Vyvoj techniky jde totiz tak rychle, ze
> k  prelomu CCD/CMOS muze dojit velmi rychle.

Zatim jsem v tomhle optimista, ze to tak rychle nebude. Prvni clanky o CMOS cipech jsem cetl
nekdy pred dvemi lety a od te doby se to moc nepohlo.

> Ja jsem se dozvedel napr. to,
> ze se CCD samozrejme budou pouzivat, ale pouze pro pro velmi presne druzicove
> experimenty kde bude vyzadovana extremne presna linearita CCD. Co se tyka ceny,
> CMOS prvky maji uz dnes kompletni elektroniku primo na cipu a cena je pri hromadne
> vyrobe par dolaru/kus.

Myslis ze vyroba CCD je nejak podstatne drazsii???? :-)

Par dolaru krat x distributoru a dostanu se na nejakou cenu podobnou Kaf-400.

Navic proc tolik skepse, CMOS cipy budou jeste jednoduseji ovladatelne mikrokontrolerem,
takze pro dalsi kamery s CMOS cipem bude vyvoj podstatne jednodussi kdyz prihlednu k tomu,
ze se vyvojem kamery s CCD nasbiraji mnohe zkusenosti.

Takze uz aby tu CMOS cipy byly , kdyz jsou tak levne a ovladani bude jednoduche,
bude to pro nas do budoucna pouze jednodussi ne??  :-))

Zdravi  Marek

> To samozrejme neplati doslova pro vetsi cipy 1000x1000, ale to je
> pouze zacatek vyvoje.
>
> S pozdravem
> js
>
> --<[email-masked]> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> ---------------------------------------------------------------------------

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: filtry z Turnova
Date: Tue, 29 Feb 2000 14:22:17 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,

v posledni dobe jsem diskutovala s Turnovem o tech filtrech. Ukazuje se,
ze toho o CCD az tak moc nevi, ale maji zajem se neco dozvedet a dobre
filtry delat. Je tu zrejme klasicky problem, ze vedci chteji mit dokonale
filtry, tak si zadaji zakazku, zaplati za neco, co aspon trochu funguje,
ale dale uz se nestaraji, aby to fungovalo lip nebo pro ostatni. V Turnove
se tedy nedozvi, jake ty filtry vlastne jsou a co by se dalo pripadne
vylepsit, jsou ted kupodivu vdecni za vsechny nase pripominky, zkusenosti
a radi by nasi spolupraci. Jde o dve veci:

1. Chteli by znat zkusenosti, napady, nekoho kdo by vedel nebo chtel
zkoumat, jak merit charakteristiky filtru s kamerou. Zrejme to neni vubec
banalni zalezitost promerit citlivost cipu.

2. Radi by sve filtry odzkouseli, to znamena, ze by dodali filtry, vy
byste si s nimi pozorovali a obcas udelali nejake kalibracni pole, ktere
bychom zpracovali a zjistilo by se, jak se lisi rozdily merenych jasnosti
hvezd a katalogovych v zavislosti na barve. Neni to slozite mereni,
kalibracni pole muzu dodat, chce to "jen" dalekohled, nejakou CCD kameru
(KAF i TC cipy se hodi, ukazuje se, ze na to staci stejne filtry
kupodivu, az na B, ktere se hodi pro TC jine) a hlavni problem je asi neco
jako karusel nebo drzak, kam by se strkaly filtry. To prave nevim, jak
mate na dalekohledech resene, kdo se tim zabyva, jestli se tam daji pred
kameru ty filtry bez problemu davat, nebo by bylo potreba vyvinout ci
udelat pomerne drahy karusel. Rozhodne pri vyvoji kamery je dobre dbat
nebo premyslet o tom, jak mit nejaky clen, kam by se filtry strkaly.
Existuji nejake standardni drzaky, nedavno jsem to na jedne francouzske
hvezdarne videla a taky maji neco takoveho v nabidce Americane. Myslim, ze
je tedy dobre mit i levnou moznost bez karuselu.

Myslim, ze je to zajimava nabidka, protoze muzete na nejakou dobu prijit k
filtrum zadarmo a pozdeji mozna s podstatnou slevou, kdybychom se podileli
na jejich vyvoji. Jinak i obecne pri hromadne objednavce slibuji slevu,
jejich ceny jsou vsak zatim hodne vysoke
http://www.volny.cz/cas-tur/ceny/vodc235c.htm#UVBRI

Moc me to mrzi, protoze fandim ceskym vyrobcum. Americane vsak vypadaji
zatim cenove podobni, zalezi asi na tom typu filtru. A taky nevime, jak to
maji Americane udelane, tady se na tom muzeme aktivne podilet.

V tom ceniku vidite dva druhy, nejake VIS 4mm a CCD 6mm. Starsi tenke pro
CCD muzou dat (i kdyz nevim, co tim presne mysli, jestli jsou to ty VIS
nebo jeste neco jineho...), i jine rozmery jsou mozne. Tady v Ondrejove
mame ted 1.25", coz je neco mezi tim, co nabizeji normalne. Mely by se dat
udelat 4mm CCD celkem dobre, jak si muzete precist
http://www.aao.gov.au/local/www/sl/filters.html#recom
(cele to povidani je zajimave, ale dulezite je warning nad tim v kapitole
"designing filters", protoze se pozdeji ukazalo, ze vsechno je jinak...)

Mejte se hezky a tesim se na vase komentare.
Zdravi Lenka

PS. Kdo potrebuje penize na vyvoj, ozvete se. Nebo bylo nase vireni kolem
CAS a podobnych organizacnich nesmyslu zbytecne?

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: filtry z Turnova
Date: Tue, 29 Feb 2000 14:50:46 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj

S tim zkousenim filtru je to zajimava nabidka, otazkou je jak rychle je
nutne se ji chytit, prip. dalsi nutne technicke vybaveni, postupy, co je
treba dodrzet, aby se ze ziskanych dat dalo neco vycist a pod. Myslim ze
to je na obsahlejsi diskusi a pokud to prilis nespecha, mohli bychom to
probrat v Praze 18..3.

Co se toho karuselu na filtry tyce, da se vyrobit i jednoduchy vymenik
filtru, rucne pohaneny, nijak zvlast technologicky narocny. Jedine, co
je treba zajistit je vzdy stejna vzajemna poloha filtru vuci cipu pri
jejich vymene (kvuli reprodukovatelnosti flatu).

Zdravi

Pavel K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	29. února 2000 14:22
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	filtry z Turnova
>
>
>1. Chteli by znat zkusenosti, napady, nekoho kdo by vedel nebo chtel
>zkoumat, jak merit charakteristiky filtru s kamerou. Zrejme to neni
>vubec
>banalni zalezitost promerit citlivost cipu.
>
>2. Radi by sve filtry odzkouseli, to znamena, ze by dodali filtry, vy
>byste si s nimi pozorovali a obcas udelali nejake kalibracni pole, ktere
>bychom zpracovali a zjistilo by se, jak se lisi rozdily merenych
>jasnosti
>hvezd a katalogovych v zavislosti na barve. Neni to slozite mereni,
>kalibracni pole muzu dodat, chce to "jen" dalekohled, nejakou CCD kameru
>(KAF i TC cipy se hodi, ukazuje se, ze na to staci stejne filtry
>kupodivu, az na B, ktere se hodi pro TC jine) a hlavni problem je asi
>neco
>jako karusel nebo drzak, kam by se strkaly filtry. To prave nevim, jak
>mate na dalekohledech resene, kdo se tim zabyva, jestli se tam daji pred
>kameru ty filtry bez problemu davat, nebo by bylo potreba vyvinout ci
>udelat pomerne drahy karusel. Rozhodne pri vyvoji kamery je dobre dbat
>nebo premyslet o tom, jak mit nejaky clen, kam by se filtry strkaly.
>Existuji nejake standardni drzaky, nedavno jsem to na jedne francouzske
>hvezdarne videla a taky maji neco takoveho v nabidce Americane. Myslim,
>ze
>je tedy dobre mit i levnou moznost bez karuselu.
>
>Myslim, ze je to zajimava nabidka, protoze muzete na nejakou dobu prijit
>k
>filtrum zadarmo a pozdeji mozna s podstatnou slevou, kdybychom se
>podileli
>na jejich vyvoji. Jinak i obecne pri hromadne objednavce slibuji slevu,
>jejich ceny jsou vsak zatim hodne vysoke
>http://www.volny.cz/cas-tur/ceny/vodc235c.htm#UVBRI
>
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: filtry z Turnova
Date: Tue, 29 Feb 2000 15:01:43 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

> S tim zkousenim filtru je to zajimava nabidka, otazkou je jak rychle je
> nutne se ji chytit, prip. dalsi nutne technicke vybaveni, postupy, co je
> treba dodrzet, aby se ze ziskanych dat dalo neco vycist a pod. Myslim ze
> to je na obsahlejsi diskusi a pokud to prilis nespecha, mohli bychom to
> probrat v Praze 18..3.

Jiste moc nespecha.
Umim si predstavit, ze se da vycist jen - je to dobre nebo spatne,
pripadne uhnute trochu do cervena nebo do modra, zkousejte to dal jinak.
Jen test, zadne kvantifikovani. 
Na pozorovani staci mensi dalekohled, pokud mozno vetsi pole a ten atlas.
Neni treba prilis sledovat extinkci, je to relativni fotometrie. Ale musi
byt zvladnuty flat, aby ve vsech mistech pole byly ty relativni jasnosti
odpovidajici.

Hodime rec pozdeji, zatim to jeste neuzralo ani ze strany Turnova. Nevedi
asi co presne chteji, takze je to hodne na nas.

Lenka

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: CCD setkani
Date: Tue, 14 Mar 2000 08:58:22 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'Konference CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Ahoj,

prave jsem se probiral programem a seznamem ucastniku nadchazejiciho
setkani v Praze a s radosti zjistuji, ze se tam sejdeme temer vsichni.
Pevne doufam, ze se najde cas i na diskuzi o technickych aspektech nove
kamery.

Zdravi a na setkani se tesi

Pavel K.
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 2000 13:38:57 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'Konference CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Ahoj,

prave jsem na sve stranky umistil navrh (ideovy) konstrukce kamery.
Ocekavam vase kriticke pripominky. -:)))

http://www.geocities.com/pavel.kubicek/

CCD - Konstrukce

Zdravi

Pavel K.
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 00 14:29:44 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj Pavle, ahoj ostatni.
Me se tento navrh libi. Vyrobit by to nemel byt problem. Chtelo by to se pak
domluvit a nechat to vyrobit asi pro vice lidi najednou, cena by mela pak byt
snad nizsi.

Pavle, jediny na co bych se chtel zeptat je, jestli jsi pocital prumer tech
"vstupnich prumeru" (otvoru) tak, aby to bylo vyhovujici i pro KAF 1600 a
objektiv se svetelnosti od 1:4 ???
Pokud ano, je vse O.K. Pokud by se tedy pak delal karusel, tak by se srouboval
na ten zavit M42x1 a za ten karusel by se to pripevnilo do okul. vytahu.
Sam mam na vytahu zavit M42x1, takze jsem plne pro toto reseni :-)))))
A taky podporuju myslenku umistit cip co mozna nejblize vystupnimu otvoru
kvuli "hloubce" ohniska, s tim jsou totiz problemy skoro vsude a je zbytecny
pak nechat delat vetsi sekundary ktery nejsou levny a stini a delat dalsi diry
do tubusu....
Jako maximum bych navrhoval stejnou hloubku cipu od roviny, na kterou se da
pripevnit karusel (ten by mel mit tloustku zhruba 25mm) jako ma SBIG u ST-7a8,
t.j. 16mm (0.645" to ma SBIG + 1.0" karusel).
Pokud by to vyslo min nez 16mm aniz by se zhorsily nejake vlastnosti co se tyce
chlazeni atd. tak jen LEPE.
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 2000 14:57:10 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj,

diky za pripominky, musim ale znovu zduraznit jednu vec. Jde POUZE o
ideovy navrh. Rozmery jsou (zatim) jen orientacni. Kazdopadne si
uvedomuji ze:

- je treba, aby byl cip co nejblize celu hlavice (co nejmene hluboko)
- vstupni otvor (okenko) musi byt dostatecne velke, aby nedochazelo k
obstrukci pri pouziti svetelnych objektivu
- pripojeni kamery by melo byt mozne jak pres zavit M42x1, tak do okul.
vytahu (tri ruzne prumery). To by se dalo resit vymennym dilem
(adapterem) prisroubovatelnym k celu hlavice.
- vzdalenost cipu od cela hlavice, by pri nasazenem adapteru pro M42x1
mela byt takova, aby bylo (se standardnim mezikrouzkem) mozne pouzit
fotograficke objektivy.
- je treba pocitat s tim, ze bude nutne pridat ventilator, samotny
pasivni chladic zrejme nebude pro ucinne chlazeni stacit.

Zdravi

Pavel K.

>----------
>Od:	[email-masked][SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	14. bøezna 2000 14:29
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	Re: Mechanicka konstrukce kamery
>
>Ahoj Pavle, ahoj ostatni.
>Me se tento navrh libi. Vyrobit by to nemel byt problem. Chtelo by to se
>pak
>domluvit a nechat to vyrobit asi pro vice lidi najednou, cena by mela
>pak byt
>snad nizsi.
>
>Pavle, jediny na co bych se chtel zeptat je, jestli jsi pocital prumer
>tech
>"vstupnich prumeru" (otvoru) tak, aby to bylo vyhovujici i pro KAF 1600
>a
>objektiv se svetelnosti od 1:4 ???
>Pokud ano, je vse O.K. Pokud by se tedy pak delal karusel, tak by se
>srouboval
>na ten zavit M42x1 a za ten karusel by se to pripevnilo do okul. vytahu.
>Sam mam na vytahu zavit M42x1, takze jsem plne pro toto reseni :-)))))
>A taky podporuju myslenku umistit cip co mozna nejblize vystupnimu
>otvoru
>kvuli "hloubce" ohniska, s tim jsou totiz problemy skoro vsude a je
>zbytecny
>pak nechat delat vetsi sekundary ktery nejsou levny a stini a delat
>dalsi diry
>do tubusu....
>Jako maximum bych navrhoval stejnou hloubku cipu od roviny, na kterou se
>da
>pripevnit karusel (ten by mel mit tloustku zhruba 25mm) jako ma SBIG u
>ST-7a8,
>t.j. 16mm (0.645" to ma SBIG + 1.0" karusel).
>Pokud by to vyslo min nez 16mm aniz by se zhorsily nejake vlastnosti co
>se tyce
>chlazeni atd. tak jen LEPE.
>Zdravi Kamil
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 2000 15:05:27 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain

Zdravim.
Mam len malu poznamku. Ja som sa pri stavbe mojej kamery tiez snazil dat CCD
co najblizsie k okienku, vznikol vsak problem s tym, ze sa od cipu
zachladilo aj okienko (bola tam asi 10mm medzera) a zarosilo sa z vonkajsej
strany...

	Andrej

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 2000 15:16:41 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Zavisi to do znacne miry i na tom, jak se prenasi teplo z chladice na
okenko. Pokud je maly tepelny odpor mezi okenkem a chladicem, melo by se
ochlazovani od chladneho vzduchu v kamere kompenzovat ohratim od
chladice.
Fakt je, ze ve sve stare kamere mam cip mnohem hloubeji. 

Dalsi moznosti, jak jsem jiz vickrat uvadel, je snizeni tlaku v CCD
hlavici, cehoz lze dosahnout i jednoduchymi prostredky.

Mimochodem jakou tloustku melo to Tve okenko?

Pavel K.

>----------
>Od:	MRÁZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>Odesláno: 	14. bøezna 2000 15:05
>Komu:	CCD
>Pøedmìt: 	RE: Mechanicka konstrukce kamery
>
>Zdravim.
>Mam len malu poznamku. Ja som sa pri stavbe mojej kamery tiez snazil dat
>CCD
>co najblizsie k okienku, vznikol vsak problem s tym, ze sa od cipu
>zachladilo aj okienko (bola tam asi 10mm medzera) a zarosilo sa z
>vonkajsej
>strany...
>
>	Andrej
>
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 2000 15:21:08 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain;
	charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Asi okolo 2 mm... Teraz si presne nespominam.

> -----Original Message-----
> From:	Kubíèek Pavel [SMTP:[email-masked]]
> Sent:	Tuesday, March 14, 2000 3:17 PM
> To:	CCD
> Subject:	RE: Mechanicka konstrukce kamery
> 
> Zavisi to do znacne miry i na tom, jak se prenasi teplo z chladice na
> okenko. Pokud je maly tepelny odpor mezi okenkem a chladicem, melo by se
> ochlazovani od chladneho vzduchu v kamere kompenzovat ohratim od
> chladice.
> Fakt je, ze ve sve stare kamere mam cip mnohem hloubeji. 
> 
> Dalsi moznosti, jak jsem jiz vickrat uvadel, je snizeni tlaku v CCD
> hlavici, cehoz lze dosahnout i jednoduchymi prostredky.
> 
> Mimochodem jakou tloustku melo to Tve okenko?
> 
> Pavel K.
> 
> >----------
> >Od:	MRÁZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
> >Odesláno: 	14. bøezna 2000 15:05
> >Komu:	CCD
> >Pøedmìt: 	RE: Mechanicka konstrukce kamery
> >
> >Zdravim.
> >Mam len malu poznamku. Ja som sa pri stavbe mojej kamery tiez snazil dat
> >CCD
> >co najblizsie k okienku, vznikol vsak problem s tym, ze sa od cipu
> >zachladilo aj okienko (bola tam asi 10mm medzera) a zarosilo sa z
> >vonkajsej
> >strany...
> >
> >	Andrej
> >
> >--<[email-masked]>
> >------------------------------------------------------
> >Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
> ><[email-masked]>
> >Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> >------------------------------------------------------------------------
> >---
> >
> >
> --<[email-masked]>
> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
> <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> --------------------------------------------------------------------------
> -
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 00 15:20:45 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj, mam jen jeden dotaz na Andreje - jak jses daleko ze zkouskou zaverky
pomoci modelarskeho serva? V navrku rozmeru je potreba pocitat s rozmery serva
a s jeho uchycenim. Jak by vypadal soucasny Pavluv navrh rozmeru hlavice pri
pouziti toho serva? Veslo by se???
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Tue, 14 Mar 2000 15:38:37 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain

Zatial mam urobene vsetko po mechanickej stranke a eletroniku mam iba na
univerzalnej doske, ale v principe to funguje. Nemohol som to otestovat na
ostro, kedze sa mi ten plosak nezmesti do tela kamery. Ovladanie serva nie
je az take jednoduche (ovlada sa sirkovou modulaciou), ale v konecnom
rieseni som pouzil PIC12C508 na ovladanie casovania a zabezpecenie rovnakeho
osvetlenia cipu (raz sa zatvara do prava a raz do lava). Je to velmi lacne
riesenie. Samozrejme pokial bude mat kamera v sebe nejaky mikrokontroler,
tak sa to moze ovladat priamo nim. Ja som zatial zlozil kameru podla
originalu AUDINE, takze to inak nejde urobit. Cele by to mohlo stat do 1000
korun. Servo stoji okolo 800 - 900 korun, 12C508 asi 50 korun.

	Andrej

> -----Original Message-----
> From:	[email-masked] [SMTP:[email-masked]]
> Sent:	Tuesday, March 14, 2000 3:21 PM
> To:	CCD
> Subject:	Re: Mechanicka konstrukce kamery
> 
> Ahoj, mam jen jeden dotaz na Andreje - jak jses daleko ze zkouskou zaverky
> pomoci modelarskeho serva? V navrku rozmeru je potreba pocitat s rozmery
> serva
> a s jeho uchycenim. Jak by vypadal soucasny Pavluv navrh rozmeru hlavice
> pri
> pouziti toho serva? Veslo by se???
> Zdravi Kamil
> --<[email-masked]>
> ------------------------------------------------------
> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
> <[email-masked]>
> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
> --------------------------------------------------------------------------
> -
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Ventilatory, umisteni konektoru
Date: Tue, 14 Mar 00 20:28:21 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: [email-masked]
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,
      Pavle, kde jsi planoval umistit ten ventilator?
Ja si mysli, ze by nemuselo byt spatny reseni dat po bocich dva maly
ventilatory.
A ty konektory umistit bud dozadu (na kryt kamery) nebo vyfrezovat nejaky
plosky uvnitr tela kamery (cast s elektronikou).
A pak by mohly z kamery vychazet rovnobezne s optickou osou
dalekohledu, coz je asi vhodnejsi, aby kabely nemusely delat divoky
oblouky nez se dostanou k tubusu, kde by mely byt asi nejak aspon lehce
fixovany...
Porad me ale vrta hlavou, kam a jak umistit tu zaverku (zejmena to servo).
Konstrukce kamery je symetricka vuci opticke ose, takze se musi zaverka umistit
excentricky (resp servo a stred otaceni clonek) vuci teto ose. A nevim, jestli
tam bude na toto umisteni dostatek mista.
SBIG sice udelal kameru s excentrickou optickou osou, coz ma ale prave vyhodu v
tom, ze je tam v jednom smeru dost mista na neco excentrickeho (zaverka s
pohonem) a karusel se potom muze kryt s povrchem kamery.
My budeme muset mit excentricky (a to dost vyrazne) umisteny  karusel, takze
stejne ten vysledny tvar nebude symetricky s optickou osou...
Byl nejaky vazny duvod proc neudelat i zakladni telo kamery (resp. umisteni
cipu v nem) excentricke??? Mozna ano, ale ja si to nepamatuju, tak me to kdyz
tak napiste.
Tu nutnost excentricky umistit karusel s filtry vem cert, ale vidim hlavni
problem se zaverkou (Andreji, jak to tam vychazi rozmerve s tim servem???
Veslo by se to do tela s rozmery jak predbezne navrhuje Pavel?)
Zdravi Kamil
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Ventilatory, umisteni konektoru
Date: Wed, 15 Mar 2000 09:13:23 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Ahoj,

ventilator by byl jeden na boku, mam predstavu jak jej pripevnit a
yajistit aby byl co nejucinejsi. Uz to asi nestihnu namalovat a
vystavit, takze podrobneji v sobotu.

Konektory by byly na zadnim viku, takze pozadavek na vystup rovnobezny s
optickou osou by nebyl splnen. Lec nebude se komplikovat vyroba.

>Pavle, kde jsi planoval umistit ten ventilator?
>Ja si mysli, ze by nemuselo byt spatny reseni dat po bocich dva maly
>ventilatory.
...
>A pak by mohly z kamery vychazet rovnobezne s optickou osou
>dalekohledu, coz je asi vhodnejsi, aby kabely nemusely delat divoky
>oblouky nez se dostanou k tubusu, kde by mely byt asi nejak aspon lehce
>fixovany...

Cip a coldfinger mohou byt uvnitr umisteny excentricky, pokud se v
stupni otvor vysoustruzi mimo osu. Bylo by to komplikovanejsi vyrobne,
ale jde to.

>Porad me ale vrta hlavou, kam a jak umistit tu zaverku (zejmena to
>servo).
>Konstrukce kamery je symetricka vuci opticke ose, takze se musi zaverka
>umistit
>excentricky (resp servo a stred otaceni clonek) vuci teto ose. A nevim,
>jestli
>tam bude na toto umisteni dostatek mista.
>SBIG sice udelal kameru s excentrickou optickou osou, coz ma ale prave

Jedinym duvodem je zjednoduseni vyroby, jinak nic excentrickemu umisteni
nebrani.

>Byl nejaky vazny duvod proc neudelat i zakladni telo kamery (resp.
>umisteni
>cipu v nem) excentricke??? 
>Zdravi Kamil
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>---
>
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Ventilatory, umisteni konektoru
Date: Wed, 15 Mar 2000 09:36:01 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain

> Tu nutnost excentricky umistit karusel s filtry vem cert, ale vidim hlavni
> problem se zaverkou (Andreji, jak to tam vychazi rozmerve s tim servem???
> Veslo by se to do tela s rozmery jak predbezne navrhuje Pavel?)
> 
Tie serva maju rozne rozmery. najmensie ktore som nasiel na nete ma rozmery
22.8 x 9.5 x 15.5mm.
To ktore som zohnal u nas ma rozmer 21.8 x 11.0 x 19.7. (nie je o vela
vecsie)
Na nete ich mozte vidiet na
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Runway/8452/gws/servo.htm.

	Andrej.
PS: ak niekto nema pristup a chce ich vidiet, mozem ich poslat mejlom

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: "=?iso-8859-2?B?TGFkaXNsYXYg2GVo4Ws=?=" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Thu, 16 Mar 2000 08:41:14 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "CCD" <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
	charset="iso-8859-2"
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Zdravim,
jaky nejkratsi cas by to servo stihalo?
existuje nekolik aplikaci, kde je zadouci, aby zaverka byla schopna i
expozice kolem setiny vteriny, zejmena pro potlaceni vlivu atmosfery pri
porizovani snimku jasnych objektu s dlouhym ohniskem  - slunecni skvrny ale
i planety, samozrejme je otazka kolik lidi by to vyuzilo versus komplikace s
vyvojem a pripadne vyssi cena

Lada Rehak

-----Pùvodní zpráva-----
Od: MRÁZ Andrej <[email-masked]>
Komu: CCD <[email-masked]>
Datum: 14. bøezna 2000 15:41
Pøedmìt: RE: Mechanicka konstrukce kamery

>Zatial mam urobene vsetko po mechanickej stranke a eletroniku mam iba na
>univerzalnej doske, ale v principe to funguje. Nemohol som to otestovat na
>ostro, kedze sa mi ten plosak nezmesti do tela kamery. Ovladanie serva nie
>je az take jednoduche (ovlada sa sirkovou modulaciou), ale v konecnom
>rieseni som pouzil PIC12C508 na ovladanie casovania a zabezpecenie
rovnakeho
>osvetlenia cipu (raz sa zatvara do prava a raz do lava). Je to velmi lacne
>riesenie. Samozrejme pokial bude mat kamera v sebe nejaky mikrokontroler,
>tak sa to moze ovladat priamo nim. Ja som zatial zlozil kameru podla
>originalu AUDINE, takze to inak nejde urobit. Cele by to mohlo stat do 1000
>korun. Servo stoji okolo 800 - 900 korun, 12C508 asi 50 korun.
>
> Andrej
>
>> -----Original Message-----
>> From: [email-masked] [SMTP:[email-masked]]
>> Sent: Tuesday, March 14, 2000 3:21 PM
>> To: CCD
>> Subject: Re: Mechanicka konstrukce kamery
>>
>> Ahoj, mam jen jeden dotaz na Andreje - jak jses daleko ze zkouskou
zaverky
>> pomoci modelarskeho serva? V navrku rozmeru je potreba pocitat s rozmery
>> serva
>> a s jeho uchycenim. Jak by vypadal soucasny Pavluv navrh rozmeru hlavice
>> pri
>> pouziti toho serva? Veslo by se???
>> Zdravi Kamil
>> --<[email-masked]>
>> ------------------------------------------------------
>> Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
>> <[email-masked]>
>> Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>> -------------------------------------------------------------------------
-
>> -
>--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>---------------------------------------------------------------------------

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?MRÁZ_Andrej?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Thu, 16 Mar 2000 08:55:19 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21) (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
Content-Type: text/plain;
	charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Radovo sa ten cas pohybuje v desatinach sekundy.

> -----Original Message-----
> From:	Ladislav Øehák [SMTP:[email-masked]]
> Sent:	Thursday, March 16, 2000 8:41 AM
> To:	CCD
> Subject:	Re: Mechanicka konstrukce kamery
> 
> Zdravim,
> jaky nejkratsi cas by to servo stihalo?
> existuje nekolik aplikaci, kde je zadouci, aby zaverka byla schopna i
> expozice kolem setiny vteriny, zejmena pro potlaceni vlivu atmosfery pri
> porizovani snimku jasnych objektu s dlouhym ohniskem  - slunecni skvrny
> ale
> i planety, samozrejme je otazka kolik lidi by to vyuzilo versus komplikace
> s
> vyvojem a pripadne vyssi cena
> 
> Lada Rehak
> 
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Turnov bude asi u toho!
Date: Thu, 16 Mar 2000 16:13:23 +0100 (MET)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: CCD <[email-masked]>
Comments: Originally cc: Marek <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.47

Ahoj,

je velmi pravdepodobne, ze na CCD schuzku prijede jeden clovek z Turnova,
jak s nim diskutuji po mailu o filtrech. Nejspis ale bude muset odjet uz
po pul pate, takze specialnejsi debata o filtrech by mela byt co nejdriv.
Jestli by tedy nebylo mozne zajit s temi, ktere to nejvic zajima, spolecne
na obed (jestli tedy opravdu prijede tak, aby byl v poledne). Probrali
bychom hlavne technicke veci a co nam muzou nabidnout (on se na to chce
nejak vic pripravovat, uvidime...), ve vypraveni pro vsechny se na filtry
dostane az pozdeji. Budou tam i lide, kteri nemaji s CCD moc zkusenosti, i
vzhledem k tomu, ze skoro nikdo v prihlasce nechtel prednaset ani
diskutovat, bude to prvni odpoledne spis asi jako ve skole a chtelo by to
udrzet kompaktni, aby to davalo smysl. Myslim, ze by bylo dobre vyjit
turnovakum maximalne vstric, kdovi kdy budeme mit takovou prilezitost se
s nimi dohromady sejit tak pohodlne.

Tady je snad rozumnejsi program seminare na sobotu (lepsi nez to na www,
tam jsou jeste neusporadane bludy)

Zdravi Lenka

11.30   Zahajeni pracovniho setkani uzivatelu CCD ve stelarni astronomii

        M. Wudia: Moznost stavby amaterske CCD kamery
            cipy,  kamery  na trhu, srovnani vlastnosti, software
            pro ovladani kamery, filtru, dalekohledu, filtry
        J. Safar: System CCD - dalekohled
            navrh optimalniho optickeho systemu pro CCD,
            presnost dostupnych montazi
        diskuse (moderuje M. Wudia)

13.00   prestavka na obed +filtry technicky

14.30 L. Sarounova
*Jak udelat CCD obrazek*
- porizovani a zakladni zpracovani snimku programy IRIS (Francie) a
CCDOPS (SBIG)
- co to je CCD snimek - format, zobrazeni

M. Wolf:
*Jak udelat svetelnou krivku a zmerit pozice*
- redukce snimku aneb jak dostat instrumentalni magnitudy a pozice

prestavka

M. Wolf:
*Filtry, jak delat absolutni fotometrii
- fotometricke systemy
- "Johnson-Cousins" system

L. Sarounova
*Vlivy atmosfery a proc musime merit s filtry*
- extinkce obecne a hlavne co dela s barvami
- jak extinkce ovlivuje diferencialni mereni
- jak merit extinkci
- kalibrace a jak se radeji obejit bez mereni extinkce
*Filtry*
- kde se berou filtry a jake zajimave vlastnosti maji v praxi
- Turnov potrebuje testovat filtry, navrh projektu

17.00 diskuse do zblbnuti

18.00      prestavka na veceri

--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kubíèek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Mechanicka konstrukce kamery
Date: Fri, 17 Mar 2000 14:06:54 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
List-Unsubscribe: <mailto:[email-masked]?body=unsubscribe%20ccd-l>
List-Subscribe: <mailto:[email-masked]?body=subscribe%20ccd-l>
Comments: Originally To: "'CCD'" <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.47)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj Lado a ostatni,

napsal jsi tu svoji poznamku velmi obezretne a vystihl jsi podstatu a v
zasade jsi si i odpovedel. Myslim, ze pro vetsinu pouziti bude stacit ta
zaverka ze serva. Kdo bude chtit delat pozorovani objektu "s prebytkem
svetla" bude nucen si do kamery nechat namontovat profi zaverku (i s tim
se muze pri konstrukci hlavice pocitat) v cene nad $100. Vetsine
uzivatelu vsak nejspis bude stacit ta "amaterska" v cene kolem 1000Kc
(coz je znatelny rozdil).

Zdravi

Pavel K.

>
>Radovo sa ten cas pohybuje v desatinach sekundy.
>
>> -----Original Message-----
>> From:	Ladislav Øehák [SMTP:[email-masked]]
>> Sent:	Thursday, March 16, 2000 8:41 AM
>> To:	CCD
>> Subject:	Re: Mechanicka konstrukce kamery
>> 
>> Zdravim,
>> jaky nejkratsi cas by to servo stihalo?
>> existuje nekolik aplikaci, kde je zadouci, aby zaverka byla schopna i
>> expozice kolem setiny vteriny, zejmena pro potlaceni vlivu atmosfery pri
>> porizovani snimku jasnych objektu s dlouhym ohniskem  - slunecni skvrny
>> ale
>> i planety, samozrejme je otazka kolik lidi by to vyuzilo versus komplikace
>> s
>> vyvojem a pripadne vyssi cena
>> 
>> Lada Rehak
>> 
>--<[email-masked]>
>------------------------------------------------------
>Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova
><[email-masked]>
>Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
>------------------------------------------------------------------------
>---
>
--<[email-masked]> ------------------------------------------------------
Moderatorka konference (pri-/odhlaseni): Lenka Sarounova <[email-masked]>
Stranky konference http://www.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
---------------------------------------------------------------------------

---------- End of message ----------