Subject: Poze test
From: Kubíček Pavel <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Sep 1999 16:44:36 +0200

Zdravim vsechny priznivce CCD!

Toto je pouze testovaci zprava abych si jakozto pokusny kralik vyzkousel
zda nam konference funguje.

Preji prijemny vikend.

Pavel Kubicek

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Poze test
Date: Fri, 24 Sep 1999 16:44:57 +0200 (CEST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

On Fri, 24 Sep 1999, [iso-8859-2] Kub=ED=E8ek Pavel wrote:

> Toto je pouze testovaci zprava abych si jakozto pokusny kralik vyzkousel
> zda nam konference funguje.
> Pavel Kubicek

Vypada to, ze to funguje.

Ahoj Ludek

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Poze test
Date: Fri, 24 Sep 1999 17:06:17 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Zatim jsme tu myslim jen my tri a vypada to, ze to funguje. Ze je to z
konference se tedy pozna podle To:ccd-l. Opravdu skoda ze Reply to posle
defaulte cloveku a na konferenci je az cc. Ale to zvladneme.

Zdravi a zase prcha ke studentum...
Lenka

On Fri, 24 Sep 1999, [iso-8859-2] Kub=ED=E8ek Pavel wrote:

> Zdravim vsechny priznivce CCD!
>=20
> Toto je pouze testovaci zprava abych si jakozto pokusny kralik vyzkousel
> zda nam konference funguje.
>=20
> Preji prijemny vikend.
>=20
> Pavel Kubicek
>=20

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: zaciname...
Date: Sat, 25 Sep 1999 03:13:08 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,

mnoho noveho se stalo za poslednich nekolik dni a hodin. Mnozi to uz vite
ze soukrome korespondence, ale strucne napisu vsem. 

Pribylo nekolik dalsich lidi, kteri se zajimaji o staveni kamer, a vsichni
se zajimaji tak moc, ze uz si nejakou kameru postavili. Jsou ochotni se o
zkusenosti delit, a tak se snazime vytvorit pro to co nejlepsi forum. Uz
se zdaleka vsichni nezname, ale mozna by bylo dobre se nejak predstavit a
vysvetlit, co od teto aktivity ocekavame. Je to samozrejme nepovinne a
mnozi mate malo casu na takove hlouposti, ale bylo by asi dobre, aby
vznikla vzajemna duvera a mohli jste se hlavne vy technici otevrene bavit
o vyvoji a stavbe kamer, a vsichni jsme vedeli, na koho se pripadne muzeme
s cim obratit osobne. Mozna by bylo dobre nekde udrzovat aktualni seznam
clenu konference, zatim to zhruba muzete vedet z posledniho "normalniho"
mailu, ale dal se to asi v hlavickach konferencnich mailu nepozna.
Vyjadrete se, prosim, k temto diplomatickym zalezitostem, pokud chcete.

Dalsi technicka vec, ale ne moc podstatna. Mne osobne by dost vyhovovalo
psat vse bez diakritiky, stejne tak to pak uvadet na www. Kdo je zvykly
pracovat v ceskem prostredi, tomu se to libit nebude, ale nam co cesky
nemuzeme, nebo ze zahranici, to dela problemy.
A ted uz konkretni veci.
------------------------------------------------------------------------

Vite uz, ze v poledne bylo deadline pro objednavku cipu. Seznam lidi, kdo
co chce jsem poslala Pavlu Cagasovi, ktery to dal doplnil a predal Jozkovi
Chlachulovi tc. v USA. Jozka se pokusi cipy pro vsechny koupit, doufejme,
ze bude mit dost penez, protoze na posledni chvili projevili zajem dalsi
lide. Cipy by mel Kodak poslat nejspis Pavlovi, budeme pak muset zaplatit
navic to DPH, jak jsem varovala, a clo. V jake mene, kdy a jak se bude
platit tedy ted zavisi hlavne na techto dvou, pujde to tedy nakonec mimo
me a nemam k tomu v teto chvili zadne dalsi informace.

Nekteri uz zkoumaji schemata a premysleji, kde sehnat informace, ktere
jeste nemaji. Jde o to, ze kdo tu kamery stavel po svem, vetsinou
potvrdil, ze francouzske reseni je velmi dobre a je skoda vymyslet to
podobne nezavisle. Pritom vetsinou technici maji zajem delat kameru
kompletne z nasich soucastek, jestli jsem to dobre pochopila. Na www maji
Francouzi podrobne mnoho veci, ale neni schema plosnych spoju a nekolik z
vas uz melo dotaz, jak to sehnat. Podle zkusenosti Pavla Kubicka, ktery s
Francouzi uz o tom kdysi jednal, nechteji autori jen tak schema dat, ale
nejakych 30 dolaru by to spravilo. Jina moznost je si od nich ty plosnaky
koupit a okouknout, bylo by to drazsi, ale mozna spolehlivejsi. Tak se
rozhodnete, jakou variantu zvolit a jak na to vzit penize.

Alain Maury mi prozradil tajnou adresu, kde si vsechny ty francouzske
stranky muzete precist anglicky, je to sice jen automaticky preklad, misty
velmi legracni, pro vetsinu z nas to ale bude asi prijatelnejsi nez ta
francouzstina. Vyslovene nezakazal tu adresu sirit, a kdyz jsem se ho
ptala, neodpovedel mi, jestli mu to vadi, tak predpokladam, ze je mu to
ukradene (ma ostatne mnohem horsi starosti, tak se nedivim). Proc je
zrovna tento clovek pro me tak zajimavy? Krome jineho zalozil pred
nekolika lety ve Francii aktivitu asi dost podobnou te nasi a vysledkem je
nejen jejich skvela kamera, ale i mnoho desitek aktivnich CCD pozorovatelu
a nekteri z nich jsou opravdu vynikajici, takze se zapojuji do prace po
boku profesionalu. Pritom jejich dalekohledu nejsou prilis velke,
mnozi mate mnohem vetsi. Mela jsem tu cest s nekterymi z nich trochu
spolupracovat pred nekolika lety a jejich jmena se casto vyskytuji v
planetkovych cirkularich (ostatni obory moc nesleduji, tak nevim). Krome
spousty legrace tedy delaji velmi uzitecnou praci, a z velke casti je to
rozvinute a zprostredkovane Alainem. I v soucasne dobe, kdy se bourlive
jedna o zmenach v organizaci pozorovani a databazi v Minor Planet Centre,
Alain jako profesional zastupuje zajmy amateru, aby dal se mohli co
nejlepe delit o zajimavou praci s profesionaly na vyzkumu planetek.
Astronomie je ted uz velmi mezinarodni, takze haji i vase zajmy a to, ze
rozjizdime akci s kamerami spolecne, bylo taky vyprovokovane jeho zminkou
o sleve a nabidkou pomoci nam, kdyz si nepomuzeme sami.

Takze ta adresa - http://www.genesis16.net/

Zatim vse, bylo toho moc, uz mi to nepali, navic se vyjasnilo a mela bych
zacit pozorovat. Na to pozor - s CCD se da rozumne pozorovat i za uplnku,
kdyz mate dobry program, tak uz nebudete mit nikdy za jasne noci klid.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: kdo jsem
Date: Sat, 25 Sep 1999 06:17:09 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Prave jsem skoncila pozorovani a uvedomila si, ze ted uz me vlastne
vsichni moc neznate. Takze bych mela s predstavovanim zacit, kdyz uz...

Jako astronom amater jsem se par let koukala na oblohu malymi dalekohledy
doma na vesnici a vzdelavala se sama. Pak jsem zjistila, ze existuje
astrokurs v Praze a po dvou letech jsem se stala demostratorkou na
petrinske hvezdarne. Studovala jsem meteorologii a zajimalo me krome
jineho trochu programovani mapek oblohy ve velkem rozliseni. Tak jsem byla
pozadana o spolupraci s Risi hvezd, kam jsem krome tech hloupych mapek
"aktualni oblohy", ktere vychazely pravidelne o par mesicu pozde, delala i
karticky o zajimavych objektech k pozorovani. Behem te doby jsem objevila
inzerat na Petrine o tom, ze se hleda pozorovatel pro CCD fotometrii na
65-cm dalekohledu v Ondrejove, a protoze jsem byla hrozne zvedava, jestli
je pravda, ze profesionalni astronomie je otrava a nema s tou krasnou
romantikou astronomie amaterske moc spolecneho, chtela jsem se podivat.  
Sefovi - Marku Wolfovi ani Petru Pravcovi se nepodarilo odradit me, otrava
to vetsinou nebyla, jezdila jsem do Ondrejova pomahat cim dal vic a tak i
po ukonceni studia meteorologie uz jsem tu zustala pracovat, ted uz mi
zacina ctvrty rok zamestnani. Jsem tedy jen pozorovatelka, zadny vedecky
pracovnik, i kdyz prace je dost rozmanita. Krome pozorovani me zajima
automatizace pozorovani (aby se dalo prezit par noci, vetsinou pozorujeme
sami), rizeni dalekohledu - tedy nejake programovani, ale ne moc do HW a
systemovych veci, spis zatim jen "komunikace s uzivatelem". Ostatne cele
pozorovani je vlastne pobihani kolem tri pocitacu. CCD moc nerozmim, i
kdyz s kamerou pracuji jako uzivatel porad (drive ST-6, ted ST-8), ale
myslim, ze by me zajimalo naucit se ridit ty kamery, proto bych si chtela
poridit nejakou na hrani. Pak bych ji asi prodala, protoze v praci mi to
uplne staci a jako amater pozoruji porad jen vizualne.

Nase oficialni (vedecka) stranka o planetkach anglicky je
http://sunkl.asu.cas.cz/~ppravec
Ve spolupraci s Ludkem Vastou (u nej mame tuto konferenci) udrzujeme
popularni stranky o ceskych jmenech planetek (cesky)
http://www.astro.cz/planetky
kde si muzete krome jineho najit, co jsme pojmenovali za planetky.

Krome planetek jsem driv hodne pozorovala na 65-ce promenky, hlavne s
apsidalnim pohybem pro Marka Wolfa (AU UK). Ted uz je moc planetek a na
promenky neni cas. Kdybyste meli nekteri zajem, zasvetila bych vas do
techto druhu pozorovani, i s dalekohledem mensim nez 20cm se daji delat
zajimave a uzitecne veci. Myslim, ze bychom mohli poskytnout programy na
zpracovani snimku - astrometrie i fotometrie. To je ale za hodne daleko,
treba nekdy priste, kdyby vas zajimalo.

Dobrou noc,
Lenka

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Par nametu
Date: Mon, 27 Sep 1999 11:39:36 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Sdecne vas vsechny zdravim,

ten Lenky napad s prestavenim se, povazuji za celkem dobry, takze zde je
nekolik udaju o me.

Jsem astronom amater, o astrronomii se zajimam asi 20 let (ted si to
uvedomuju jak je to silene dlouha doba -:) ). Jako "poloaktivni"
pozorovatel se zabyvam kometami a promenkami. Nekolik let jsem pracoval
externe na hvezdarne v Teplicich, kde jsem mel moznost se pozorovani
venovat dost aktivne. Tato moznost je dnes bohuzel pryc. Na prelomu let
1993/94 jsem pracoval jako externi pozorovatel na petasedesatce v
Ondrejove (vlastne od doby co byla zprovoznena CCD kamera - tenkrat SBIG
ST6).

O CCD se zajimam od roku 1991, kdy me k tomu privedla recenze kamery
SBIG ST4 uverejnena v casopise Sky&Telescope. Na prelomu let 1995/96
jsem postavil kameru Cookbook 245 dle vyborne knihy CCD Camera Cookbook
(urcite mnozi znate). Kamera fungovala celkem dobre, byt jsem s ni moc
obrazku neudelal (par prikladu je tady:
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hall/5610/snimky.htm).

Asi pred rokem, jsem mel za lubem rozjet akci podobnou te co se rozjizdi
nyni, lec clovek mini.. Takze jsem rad za to, ze se neco zacina dit ted,
nebot v oblasti CCD a jejich vyuziti amatery mame, dle meho nazoru,  v
techto koncinach dost velke mezery a zpozdeni.

Ted par praktickych zalezitosti, nebo spise otazek. Mam totiz za to, ze
bychom toto forum mohli vyuzit k veci v techto koncinach nevidane - a to
k tomu, ze se spoji skupina lidi se spolecnym zajmem o nejakou vec a
spolecne da neco dohromady. Myslim, ze (pri pohledu na seznam lidi,
kteri jsme se k teto veci prihlasili) by se tu daly vystopovat asi tak
tri skupiny (velice priblizne):

- Technicti specialiste, ktere CCD kamery zajimaji co by technicka
hricka
- Lidi, kteri jsou schopni a ochotni si kameru sami postavit a pak s ni
pozorovat
- Pozorovatele, kteri by radi levne kameru sehnali hotovou a jen s ni
pak pozorovali

Dle meho nazoru jde tedy o to, aby prvni dve skupiny dali dohromady
projekt (ci pouze pouzili resp. upravili existujici projekt AUDINE) CCD
kamery, rpipadne zajistili technickou pomoc ci servis (vyroba dilu, ci
celych kamer) pro skupinu treti. Zaroven by zde dochazelo k vymenam
informaci a zkusenosti jak technickych, tak pozdeji praktickych s
pouzivanim kamer.

V teto souvislosti bych proto mel nekolik dotazu, ci nametu do diskuse:

1) Pouzit puvodni projekt AUDINE, ci provest jeho upravu resp.
prepracovani?
2) Jak zajistit vyrobu nekterych dilu (budeme na tom pracovat spolecne?)
- plosne spoje, mechanicke dily,...
3) Jaky se pouzije software pro rizeni kamery?
4) Budeme casem vyvijet nejaky vlastni?

K bodu 2 bych mel informaci ohledne plosnych spoju. Jak jste si mozna
nekteri vsimli, na webu skupiny AUDE je vse krome schemat plosnych
spoju. Kdyz jsem se pidil kdy by se daly sehnat, dozvedel jsem se, ze
jedine koupit. To pry proto, aby AUDE meli kontrolu nad pripadnymi
upravami a zmenami. Mam i kontakt na nejakou firmu ve Francii (patri
zrejume nekomu z clenu AUDE), ktera plosnaky dodava (zpusob platby je
dost neobvykly - vlozit tri bankovky $10 do obalky a poslat na adresu
firmy, faktem je, ye mam zpravy ze to funguje). Jednou z moznosti je
tedy jednu sadu koupit a okopirovat (ponekud amoralni, ale jednoduche
-:))) ).

Prosim kazdeho, kdo k tomuto ma co a chce neco rici, aby se vyjadril.

Srdecne zdravi

Pavel Kubicek

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: <CCD> Zprava od Marka (ci Petra Krenzeloka)
Date: Mon, 27 Sep 1999 16:21:02 +0200 (CEST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Zasilam zpravu od nekoho, jehoz adresa neni v seznamu
prihlasenych/povolenych.

Mjejte se pjeknje

Ludek

====================================================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
====================================================================

---------- Forwarded message ----------
Failed message:
reason - 'List is restricted and you are not a member.'
---
$$<[email-masked]>
<[email-masked]>

Return-path: <[email-masked]>
From: Petr Krenzelok <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
To: [email-masked]
Subject: Mozna zajimave veci ke Kaf-0400

http://a188-l009.rit.edu/tass/technotes/tn0013.html
http://www.intricate-ms.com/resource/resource.html

marek

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: <CCD> zprava do Martina Lehkeho
Date: Mon, 27 Sep 1999 16:22:57 +0200 (CEST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,

tentokrat zprava nedosla kvuli preklepu. Tak ji forwarduji.

Mjejte se pjeknje

Ludek

====================================================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
====================================================================

---------- Forwarded message ----------
Failed message:
reason - 'User <[email-masked]> not known at this site.'
---
$$<[email-masked]>
<[email-masked]>

Return-path: <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Sep 99 07:41:39 +0200
From: [email-masked]
To: [email-masked]
Subject: Predstavovani

Ahoj vsichni ...

Takze se treba tedka predstavim ja. Bohuzel to je vsak mnoho pismenek
a tak si dovolim odkazati vas na adresu
http://astro.sci.muni.cz/lehky/martin_c.html
krome vseho jsou tam i nejake male fotografie, dalekohledu, pozorovaci
stanoviste, me malickosti atpod. Pokud by to preci jen nekomu z vas
vadilo, mohu ty dve tri stranky prepsat jen do plain textu :-))) Rad.

MAKA LAKI

   ************************************************************************

   ( Martin LEHKY, Severni 765, Hradec Kralove 3, 500 03, CZECH REPUBLIC )

   Internet address : [email-masked], [email-masked]
                WWW Home Page : http://astro.sci.muni.cz/lehky
          CB : Maka Laki Hradec (Ch1 26.965 MHz or Ch18 27.175 MHz)
                       Packet : OK1TLM@OK0NMU.#MOR.CZE.EU
                          Radio : OK1TLM (145.2625 MHz)
                               Tel. : +4204941809

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: <CCD> zprava do Martina Lehkeho
Date: Mon, 27 Sep 1999 16:40:30 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj Martine,

jako vzdy - precizni! -:)

Pri teto prilezitosti jen drobna informace pro vsechny:

- nekteri amici z jiny CCD konference ktere jsem clenem prave dokoncuji
prvni AUDINE kamery, takze by se brzy mely objevit prvni jejich
zkusenosti s temito kamerami. Pokud by to bylo pro nas zajimave, tak dam
samozrejme vedet.

Mimochodem, uz jste se nekdo rozjodl ze budete kameru URCITE stavet. Ja
jo!

Pavel

>----------
>Od:	Ludek Vasta[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	27. z=E1=F8=ED 1999 16:22
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	<CCD> zprava do Martina Lehkeho
>
>Ahoj,
>
>tentokrat zprava nedosla kvuli preklepu. Tak ji forwarduji.
>
>Mjejte se pjeknje
>
>Ludek
>
>=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
>Ludek Vasta                                  University of Economics
>[email-masked]                                            Prague
>tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
>=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
>
>---------- Forwarded message ----------
>Failed message:
>reason - 'User <[email-masked]> not known at this site.'
>---
>$$<[email-masked]>
><[email-masked]>
>
>Return-path: <[email-masked]>
>Date: Mon, 27 Sep 99 07:41:39 +0200
>From: [email-masked]
>To: [email-masked]
>Subject: Predstavovani
>
>Ahoj vsichni ...
>
>Takze se treba tedka predstavim ja. Bohuzel to je vsak mnoho pismenek
>a tak si dovolim odkazati vas na adresu
>http://astro.sci.muni.cz/lehky/martin_c.html
>krome vseho jsou tam i nejake male fotografie, dalekohledu, pozorovaci
>stanoviste, me malickosti atpod. Pokud by to preci jen nekomu z vas
>vadilo, mohu ty dve tri stranky prepsat jen do plain textu :-))) Rad.
>
>MAKA LAKI
>
>
>   =
*********************************************************************
>***
>
>   ( Martin LEHKY, Severni 765, Hradec Kralove 3, 500 03, CZECH =
REPUBLIC
>)
>
>   Internet address : [email-masked],
>[email-masked]
>                WWW Home Page : http://astro.sci.muni.cz/lehky
>          CB : Maka Laki Hradec (Ch1 26.965 MHz or Ch18 27.175 MHz)
>                       Packet : OK1TLM@OK0NMU.#MOR.CZE.EU
>                          Radio : OK1TLM (145.2625 MHz)
>                               Tel. : +4204941809
>
>
>
>

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: <CCD> Zprava od Marka (ci Petra Krenzeloka)
Date: Mon, 27 Sep 1999 16:42:24 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Diky za linky. Dneska, kdyz mi zbyde trochu casu, si dam domaci ukol a
pripravim stranku linku pro tu nasi stranku (
http://sunkl.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html ).

Pavel

>----------
>Od:	Ludek Vasta[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	27. z=E1=F8=ED 1999 16:21
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	<CCD> Zprava od Marka (ci Petra Krenzeloka)
>
>Zasilam zpravu od nekoho, jehoz adresa neni v seznamu
>prihlasenych/povolenych.
>
>Mjejte se pjeknje
>
>Ludek
>
>=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
>Ludek Vasta                                  University of Economics
>[email-masked]                                            Prague
>tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
>=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
>
>---------- Forwarded message ----------
>Failed message:
>reason - 'List is restricted and you are not a member.'
>---
>$$<[email-masked]>
><[email-masked]>
>
>Return-path: <[email-masked]>
>From: Petr Krenzelok <[email-masked]>
>Reply-To: [email-masked]
>To: [email-masked]
>Subject: Mozna zajimave veci ke Kaf-0400
>
>http://a188-l009.rit.edu/tass/technotes/tn0013.html
>http://www.intricate-ms.com/resource/resource.html
>
>marek
>
>

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: CCD urcite stavime...
Date: Mon, 27 Sep 1999 17:10:23 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.5 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Zdravim,

Urcite stavime pro nas astroklub 3 kamery s KAF-0400, momentalne
experimentujeme s TC-211 abychom si osvojili problematiku..

:-))

Marek

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: www
Date: Mon, 27 Sep 1999 18:04:27 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,

jsem rada, ze nase konference konecne oziva a mame tu i jine prispevky nez
moje.

Nekteri jste si mozna vsimli, ze stranka 
http://sunkl.asu.cas.cz/~lenka/ccd.html
uz je pojata trochu jinak, jako spolecna a ne moje. Prejte si tedy jak to
dal vest, jake informace byste tam chteli mit a jakou formu, aby to bylo
pro kazdeho pristupne. Jake prispevky zverejnovat nebo jestli delat obcas
nejaka shrnuti. Jestli tam chcete nekteri mit treba link na to povidani o
sobe, e-mail, sve stranky, nebo to naopak vest vic anonymne.

S Kubikem (=Pavel Kubicek) jsme se bavili i o tom, jestli by nebylo vhodne
udelat i neco obecnejsiho popularizacniho a hezciho pro prilakani novych
zajemcu nebo techniku, kteri zatim o CCD mnoho nevedi, a pozdeji tam
prezentovat vysledky jak technicke tak pozorovaci. A dosavadni stranky
udrzovat jako ciste ucelove komunikacni a archivacni. Je to zatim celkem
nepodstatne, to spis v ramci teseni na cipy, staveni a pozorovani, dalo by
to vic prace a vyzadovalo mozna taky vasi spolupraci. Cim vic lidi kolem
CCD bude, tim spis neusneme a pri pripadnem spolecnem pozorovani bude vic
legrace.

Dostala jsem zpravu od Pavla Cagase a Jozky Chlachuly, uz poslali mail
Kodakum. Doufejme, ze se vse vyridi k vseobecne spokojenosti, cekame na
vyjadreni Kodaka.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: "Pavel Cagas" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: KAF-401 objednany
Date: Mon, 27 Sep 1999 18:00:57 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
X-Mailer: Microsoft Outlook 8.5, Build 4.71.2173.0 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj,

dnes v poledne byly u Kodaku objedn=E1ny ?ipy KAF-401 non-ABG podle sezna=
mu
z=E1jemc?, kte?=ED dali v?d?t Lence. Jakmile ?ipy doraz=ED, ihned d=E1m v=
=9Aem v?d?t.
Cena bude odpov=EDdat USD 80 * kurz CZK/USD v dob? transakce, po=9Atovn=E9=
 by m?lo
b=FDt v cen?. Proto=9Ee ?ipy p?ijdou p?=EDmo k n=E1m, n=E1=9A st=E1t od n=
=E1s je=9At? vybere
clo (to bude velmi mal=E9, p=E1r procent ceny) a hlavn? 22% DPH (no comme=
nt...).
Omlouv=E1m se, ale vzhledem k ?asov=E9mu stresu jsme vsadili na jistotu. =
I tak
USD 80 * 1.22 je podstatn? lep=9A=ED ne=9E USD 350 bez DPH (za t?i dny ko=
n?=ED
promo-akce).

Tak=E9 by bylo slu=9An=E9 se trochu p?edstavit. Jmenuji se Pavel Caga=9A =
a
astronomii se v?nuji p?es 20 let, p?ev=E1=9En? v r=E1mci zl=EDnsk=E9 hv?z=
d=E1rny, dnes
spravovan=E9 Zl=EDnskou Astronomickou Spole?nost=ED http://www.zas.cz/. O
amat=E9sk=FDch CCD kamer=E1ch jsem se dozv?d?l podobn? jako mnoz=ED ze Sk=
y&Telescope
a Astronomy. Prvn=ED CCD kameru s ?ipem TC-211 jsme (ZAS) koupili v roce =
1994
a pot=E9 jsem je=9At? stav?l kameru s ?ipem TC-245 (http://www.mii.cz/~cc=
d/). Od
t=E9 doby nos=EDm v hlav? p?edstavy o nov=E9 kame?e bez slab=FDch m=EDst =
st=E1vaj=EDc=ED
konstrukce. Diskutovali jsme o n=ED se skupinou Astroklubu Kostkov, ale
astronomie m? ne=9Eiv=ED a jin=E9 pr=E1ce je nad hlavu. Proto d=EDky Lenc=
e za
iniciov=E1n=ED t=E9to akce a vz=E1jemn=E9 kontaktov=E1n=ED nad=9Aen=FDch =
lid=ED.

Mysl=EDm =9Ee ?asto citovan=FD francouzsk=FD n=E1vrh je velk=FDm a cenn=FD=
m zdrojem
informac=ED ale nejsem si jist, jestli bych jej cht?l realizovat beze zby=
tku.
Mus=EDm naj=EDt ?as :-) v=9Ae si d?kladn? prohl=E9dnout. Pros=EDm v=9Aech=
ny, kte?=ED tak
ji=9E u?inili, aby poslali sv?j pohled do t=E9to konference.

Je=9At? p?ipojuji list sv=FDch "CCD URL":

http://www.apogee-ccd.com/ Apogee CCD cameras
http://www.wvi.com/~rberry/cookbook.htm Cookbook Camera Home Page
http://www.kersur.net/~graham/ Graham Pattison's CCD Amateur Astronomy Ho=
me
http://www.mindspring.com/~skyshooter/ Ian's Astrophotography & CCD Imagi=
ng
Tips
http://www.imagingsystems.com/ccdcam.html ISI Systems  CCD Cameras
http://www.kodak.com/go/ccd/ Kodak CCD Sensors
http://www.cryocam.com/ Micro Luminetics Cryocam CCD camera for low-light
imaging
http://www.sbig.com/ Santa Barbara Instruments Group
http://ourworld.compuserve.com/homepages/AVAastro/starligh.htm STARLIGHT
EXPRESS CCD CAMERAS
http://www.aao.gov.au/local/www/sl/sl-ccd.html Steve Lee's Cookbook CCD
Camera
http://www.ti.com/sc/docs/msp/ccd.htm Texas Instruments CCD Area Array Im=
age
Sensors
http://www.starlight-xpress.co.uk The Starlight Xpress CCD camera home pa=
ge

Zdrav=EDm v=9Aechny,

-----------
Pavel Cagas

e-mail:     [email-masked]
e-mail2sms: [email-masked]
www:        http://www.mii.cz/~ccd

---------- End of message ----------

From: "Pavel Cagas" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: objednavka CCD prosla, behem par dni odejde zasilka z USA
Date: Tue, 28 Sep 1999 09:17:48 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Mailer: Microsoft Outlook 8.5, Build 4.71.2173.0 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)

Ahoj,

jen kratka zprava, tentokrat bez diakritiky :-). Ojednavka cipu byla Kodakem
potvrzena, koncem mesice odchazi z USA.

-----------
Pavel Cagas

e-mail:     [email-masked]
e-mail2sms: [email-masked]
www:        http://www.mii.cz/~ccd

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: KAF-401 objednany
Date: Tue, 28 Sep 1999 09:21:13 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Dik za linky, myslim ze by se mely vystavit (posilam Lence v tomto smeru
urcity navrh). Nektere ani neznam a dalsi pridam.

Pavel

>----------
>Od:	Pavel Cagas[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	27. z=E1=F8=ED 1999 18:00
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	KAF-401 objednany
>
>Ahoj,
>
>dnes v poledne byly u Kodaku objedn=E1ny ?ipy KAF-401 non-ABG podle
>seznamu
>z=E1jemc?, kte?=ED dali v?d?t Lence. Jakmile ?ipy doraz=ED, ihned d=E1m =
v?em
>v?d?t.
>Cena bude odpov=EDdat USD 80 * kurz CZK/USD v dob? transakce, =
po?tovn=E9 by
>m?lo
>b=FDt v cen?. Proto?e ?ipy p?ijdou p?=EDmo k n=E1m, n=E1? st=E1t od =
n=E1s je?t?
>vybere
>clo (to bude velmi mal=E9, p=E1r procent ceny) a hlavn? 22% DPH (no
>comment...).
>Omlouv=E1m se, ale vzhledem k ?asov=E9mu stresu jsme vsadili na =
jistotu. I
>tak
>USD 80 * 1.22 je podstatn? lep?=ED ne? USD 350 bez DPH (za t?i dny =
kon?=ED
>promo-akce).
>
>Tak=E9 by bylo slu?n=E9 se trochu p?edstavit. Jmenuji se Pavel Caga? a
>astronomii se v?nuji p?es 20 let, p?ev=E1?n? v r=E1mci zl=EDnsk=E9 =
hv?zd=E1rny,
>dnes
>spravovan=E9 Zl=EDnskou Astronomickou Spole?nost=ED http://www.zas.cz/. =
O
>amat=E9sk=FDch CCD kamer=E1ch jsem se dozv?d?l podobn? jako mnoz=ED ze
>Sky&Telescope
>a Astronomy. Prvn=ED CCD kameru s ?ipem TC-211 jsme (ZAS) koupili v =
roce
>1994
>a pot=E9 jsem je?t? stav?l kameru s ?ipem TC-245
>(http://www.mii.cz/~ccd/). Od
>t=E9 doby nos=EDm v hlav? p?edstavy o nov=E9 kame?e bez slab=FDch =
m=EDst st=E1vaj=EDc=ED
>konstrukce. Diskutovali jsme o n=ED se skupinou Astroklubu Kostkov, ale
>astronomie m? ne?iv=ED a jin=E9 pr=E1ce je nad hlavu. Proto d=EDky =
Lence za
>iniciov=E1n=ED t=E9to akce a vz=E1jemn=E9 kontaktov=E1n=ED nad?en=FDch =
lid=ED.
>
>Mysl=EDm ?e ?asto citovan=FD francouzsk=FD n=E1vrh je velk=FDm a =
cenn=FDm zdrojem
>informac=ED ale nejsem si jist, jestli bych jej cht?l realizovat beze
>zbytku.
>Mus=EDm naj=EDt ?as :-) v?e si d?kladn? prohl=E9dnout. Pros=EDm =
v?echny, kte?=ED
>tak
>ji? u?inili, aby poslali sv?j pohled do t=E9to konference.
>
>Je?t? p?ipojuji list sv=FDch "CCD URL":
>
>http://www.apogee-ccd.com/ Apogee CCD cameras
>http://www.wvi.com/~rberry/cookbook.htm Cookbook Camera Home Page
>http://www.kersur.net/~graham/ Graham Pattison's CCD Amateur Astronomy
>Home
>http://www.mindspring.com/~skyshooter/ Ian's Astrophotography & CCD
>Imaging
>Tips
>http://www.imagingsystems.com/ccdcam.html ISI Systems  CCD Cameras
>http://www.kodak.com/go/ccd/ Kodak CCD Sensors
>http://www.cryocam.com/ Micro Luminetics Cryocam CCD camera for
>low-light
>imaging
>http://www.sbig.com/ Santa Barbara Instruments Group
>http://ourworld.compuserve.com/homepages/AVAastro/starligh.htm =
STARLIGHT
>EXPRESS CCD CAMERAS
>http://www.aao.gov.au/local/www/sl/sl-ccd.html Steve Lee's Cookbook CCD
>Camera
>http://www.ti.com/sc/docs/msp/ccd.htm Texas Instruments CCD Area Array
>Image
>Sensors
>http://www.starlight-xpress.co.uk The Starlight Xpress CCD camera home
>page
>
>Zdrav=EDm v?echny,
>
>-----------
>Pavel Cagas
>
>e-mail:     [email-masked]
>e-mail2sms: [email-masked]
>www:        http://www.mii.cz/~ccd
>

---------- End of message ----------

From: MRAZ Andrej <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Suciastky
Date: Tue, 28 Sep 1999 11:05:30 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Mime-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2448.0) (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
Content-Type: text/plain

Zdravim.

Na zaciatok by som sa teda predstavil. Volam sa Andrej Mraz a som z
Bratislavy. Momentalne koncim fakultu elektrotechniky a informatiky na STU v
Bratislave (6.rocnik). Astronomii sa venujem zhruba od strednej skoly. CCD
kamery ma zaujaly asi tak pred 3-4 rokmi. Moja prva bola QuickCam. Bola to
obycajna kamera, ktora sa pripaja k pocitacu. Nemala chladenie a najdlhsia
expozicna doba bola 6 sekund.. Posledny polrok som stravil stavbou Cookbook
CCD kamery, ktora je momentalne dokoncena.

Aby som presiel k veci. Pozeral som si zbezne zoznam suciastok a myslim ze
by sa vecsina dala u nas (slovensko a urcite aj cechy) zohnat. Zrejme
najdrahsi (samozrejme po CCD) bude ten A/D prevodnik. Vcera som zistoval
cenu u jednej firmy, ktora dovaza Analog Devices pre slovensko a u nich to
vychadza asi takto: verzia AD976AN na $32,63 a verzia AD976AAN na $48,92.
Ceny su v dolaroch, s tym ze este treba pripocitat 23% DPH. (pri tej
prilezitosti som zistil aj ceny dalsej suciastky a to AD713JN a ta stoji
$9,76) Je to dost drahe, ale je tu jedna moznost, ako by sa to dalo spravit.
Firma Analog Devices (vyrobca) poskytuje zadarmo vzorky niektorych
suciastok. Problem je tu len v tom ze max. mnozstvo je 2ks. Takze zrejme by
si to musel kazdy objednat sam. Ja som to skusil a uvidime ci to bude
fungovat. Toto iste plati aj pre firmu MAXIM. Od nej su v zozname dve
suciastky a to MAX333ACPP (2 krat). S touto firmou uz mam skusenosti a viem
ze to funguje. Tu to ma iba dva problemy a to ze posledne vzorky co som si
objednal dosli asi za 4 mesiace a okrem toho na nich nebola uvedena cena a
preto my ich na colnici nevydali.. :(( (mozna ze v cechach tento problem
nebude)

Tolko z toho co sa mi zatial podarilo zistit. V zozname suciastok som este
nasiel 74HCT14 oznacene v zatvorke ako CMS. Nevie nahodou niekto ci tym
myslia SMD? A pripadne ako je to so zohnanim SMD verzie tohto obvodu?

Dalej by som mal otazku ohladne softwaru. Je to este daleko ale rad by som
napisal nieco vlastne a zaujimalo by ma ci by bol niekto ochotny sa na tom
podielat. Myslim z radou astronomou pripomienkami a 'technikmi' spolupracou
na programovani. Sam som astronom velmi slaby a skor orientovany na
technicku stranku veci.

	Andrej Mraz

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Suciastky
Date: Tue, 28 Sep 1999 12:09:16 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj Andrej,

Me by prave moc zajimalo podilet se na psani SW, a to snad v jakemkoli
jazyce (programovacim i lidskem), naucim se co bude treba. Pro nas
dalekohled v Ondrejove jsem pracovala na ridicim software tak, ze jsem
rozvedla to, co napsal skvely Milan Wudia do podoby, aby se s tim dalo
bezne pracovat. Milan ma schopnost (nezavisle potvrzenou) resit veci
technicky i softwarove tak hezky a jednoduse, ze i amater v programovani
se v tom muze vyznat, a me zase bavi dotahnout program do konce tak, byl
uzivatelsky prijatelny. Vysledkem teto spoluprace je program, ktery presne
splnuje to co ma. Pozorovatel nejlip vi, co od programu chce a je velmi
pohodlne, kdyz si tu muze hned udelat. Milanovi zase bereme jen ten cas,
ktery potrebuje na to, aby udelal co jiny neumi.

Snad bychom se mohli podivat zatim aspon na ty zdrojaky, co jsou u
Francouzu, ale velmi predbezne, kdyz nevime, jak moc se dodrzi jejich
konstrukce.

Zdravi Lenka

> Dalej by som mal otazku ohladne softwaru. Je to este daleko ale rad by som
> napisal nieco vlastne a zaujimalo by ma ci by bol niekto ochotny sa na tom
> podielat. Myslim z radou astronomou pripomienkami a 'technikmi' spolupracou
> na programovani. Sam som astronom velmi slaby a skor orientovany na
> technicku stranku veci.
> 
> 	Andrej Mraz
> 

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Suciastky
Date: Tue, 28 Sep 1999 12:33:40 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

- sehnani soucastek nebude problem ani zde v CR. Vetsinu by mely byt
schopne dodat firmy jako GM electronics, nebo FK technics a dalsi.

- co se free vzorku od ruznych firem tyce mam tez dobrou zkusenost s
firmou MAXIM - vzorky jsem dostal asi po peti nedelich. S celnici jsem
to vyresil tak, ze jsem jim poslal krivoprisezne prohlaseni, ze jsou to
vzorky bez ceny a stejne ze by stali mene, nez 1500Kc, coz je nejakej
jejich blbej limit k (ne)procleni.
Z AD se mi zatim nepodarilo nic vymamit i kdyz jem to zkousel.
Dobri jsou LInear Technology (jejich soucastky jsou oznacovany LTxxx),
kteri vyrabeji dost zajimave soucastky, napr. rychle A/D 14-ti a 16-ti
bitove prevodniky (taky jsem si je nechal poslat). Dodavka prisla velmi
rychle - asi za dva ci tri tydny a dokonce bez problemu s celnici.
Bohuzel ty prevodniky dodavaji jen v pouzdrech SOIC. Nicmene by mozna
stalo za to se mrknout po nejake levnejsi nahrade toho prevodniku od
AnaDev, za levnejsi od jineho vyrobce (urcite nejaky bude, ponevadz
AnaDev je leaderem a spousta firem vyrabi stejne cipy jako oni, ale
vetsinou levneji - napr. Sipex).

- co se 74HCT14 tyce, neni problem to jako SOIC sehnat. Co jsem
naposledy koukal do katalogu, tak tam byly.

- co se softwaru tyce, mam napsany svuj software (chybi tam nejaky
drobnosti, ale to se da dorazit)  pro Cookbook kameru v TP pro DOS. Pro
AUDINE by to vyzadovalo jen minimalni upravu. Takze se to da ruzne
vyuzit (prepsat do C pro Visual C++, nebo Delphi, aby to makalo pod
WIN95). Kazdopadne jsem ochoten se na tom vsestrane podilet pac tak
trochu vidim do vseho (proste Blizenec).

zdravi

Pavel

>----------
>Od:	MRAZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 11:05
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	Suciastky
>
>Zdravim.
>
>Na zaciatok by som sa teda predstavil. Volam sa Andrej Mraz a som z
>Bratislavy. Momentalne koncim fakultu elektrotechniky a informatiky na
>STU v
>Bratislave (6.rocnik). Astronomii sa venujem zhruba od strednej skoly.
>CCD
>kamery ma zaujaly asi tak pred 3-4 rokmi. Moja prva bola QuickCam. Bola
>to
>obycajna kamera, ktora sa pripaja k pocitacu. Nemala chladenie a
>najdlhsia
>expozicna doba bola 6 sekund.. Posledny polrok som stravil stavbou
>Cookbook
>CCD kamery, ktora je momentalne dokoncena.
>
>Aby som presiel k veci. Pozeral som si zbezne zoznam suciastok a myslim
>ze
>by sa vecsina dala u nas (slovensko a urcite aj cechy) zohnat. Zrejme
>najdrahsi (samozrejme po CCD) bude ten A/D prevodnik. Vcera som =
zistoval
>cenu u jednej firmy, ktora dovaza Analog Devices pre slovensko a u nich
>to
>vychadza asi takto: verzia AD976AN na $32,63 a verzia AD976AAN na
>$48,92.
>Ceny su v dolaroch, s tym ze este treba pripocitat 23% DPH. (pri tej
>prilezitosti som zistil aj ceny dalsej suciastky a to AD713JN a ta =
stoji
>$9,76) Je to dost drahe, ale je tu jedna moznost, ako by sa to dalo
>spravit.
>Firma Analog Devices (vyrobca) poskytuje zadarmo vzorky niektorych
>suciastok. Problem je tu len v tom ze max. mnozstvo je 2ks. Takze =
zrejme
>by
>si to musel kazdy objednat sam. Ja som to skusil a uvidime ci to bude
>fungovat. Toto iste plati aj pre firmu MAXIM. Od nej su v zozname dve
>suciastky a to MAX333ACPP (2 krat). S touto firmou uz mam skusenosti a
>viem
>ze to funguje. Tu to ma iba dva problemy a to ze posledne vzorky co som
>si
>objednal dosli asi za 4 mesiace a okrem toho na nich nebola uvedena =
cena
>a
>preto my ich na colnici nevydali.. :(( (mozna ze v cechach tento =
problem
>nebude)
>
>Tolko z toho co sa mi zatial podarilo zistit. V zozname suciastok som
>este
>nasiel 74HCT14 oznacene v zatvorke ako CMS. Nevie nahodou niekto ci tym
>myslia SMD? A pripadne ako je to so zohnanim SMD verzie tohto obvodu?
>
>Dalej by som mal otazku ohladne softwaru. Je to este daleko ale rad by
>som
>napisal nieco vlastne a zaujimalo by ma ci by bol niekto ochotny sa na
>tom
>podielat. Myslim z radou astronomou pripomienkami a 'technikmi'
>spolupracou
>na programovani. Sam som astronom velmi slaby a skor orientovany na
>technicku stranku veci.
>
>	Andrej Mraz
>

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: CCD urcite stavime...
Date: Tue, 28 Sep 1999 13:57:34 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Prima, hodlate jet beze zbytku dle projektu AUDINE, ci provest nejakou
upravu?
Mimochodem, co stavite z TC211 - autoguider?

Pavel

>----------
>Od:	Marek Krenzelok[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	27. z=E1=F8=ED 1999 18:10
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	CCD urcite stavime...
>
>Zdravim,
>
>Urcite stavime pro nas astroklub 3 kamery s KAF-0400, momentalne
>experimentujeme s TC-211 abychom si osvojili problematiku..
>
>:-))
>
>
>Marek
>
>

---------- End of message ----------

From: MRAZ Andrej <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Stavba CCD
Date: Tue, 28 Sep 1999 14:25:59 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Mime-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2448.0) (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
Content-Type: text/plain

Celkom by ma zaujimalo kto by mal zaujem postavit kameru presne podla
AUDINE, pripadne, kto by mal zaujem postavit nieco vlastne. Ja zatial
nevidim dovod na konstrukciu niecoho ineho (mysim po elektronickej stranke).
Zatial je moja predstava kupit tie plosaky za $30 a zvysok si spravit sam.
Po mechanickej stranke (krabica...) zrejme vymyslim nieco z mne dostupnych
zdrojov.

	Andrej

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Stavba CCD
Date: Tue, 28 Sep 1999 14:54:54 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ja jsem s utesnenim zadny problem nemel. Nechal jsem si vyrobit valcovou
hlavici s zebry (joko jsou profi kamery) a zadni viko ma drazku pro "O"
krouzek, kterym je vse dokonale utesnene. Zbytek vlhkosti se vysrazi na
cold fingeru, nebot ten je nejchladnejsim mistem kamery. U AUDINE bych
to rad udelal take tak =3D valcova hlavice. Uz jsem o tom trochu =
premyslel
(mohu to pripadne nakreslit a vystavit na webu).

Ale co me zaujalo je - kde se da sehnat Silica Gel??? Ja jsem zase vedel
o to vyzihani. -:))).

Pokud bych se mel pridrzet puvodni konstrukce hlavice AUDINE, spise bych
ohnul z Al plechu tl. 2mm dve "L"ka a nechal je svarit.

Pavel

>----------
>Od:	MRAZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 14:41
>Komu:	Kub=ED=E8ek Pavel
>P=F8edm=ECt: 	RE: Stavba CCD
>
>Ja mam s mojou CB245 tiez problemy s utesnenim. Moja krabicka je trochu
>vecsia takze je v nej viac vzduchu a teda aj viac vlhkosti. Teraz =
skusam
>verziu so silica gelom. Uz som to skusal predtym, ale to som nevedel ze
>ho
>(silica gel) teba dat pred pouzitim vyzihat. Neviem ako vy ale ja som
>nebol
>schopny najst nejaku komercne dostupnu vhodnu krabicku. Jedna celkom
>vhodna
>bola krabicka od fy. FIBOX (je v GM katalogu). Dokonca je aj utesnena a
>je z
>hliniku. Akurat su dost drahe a tazke... Ak by ste mal nejaky navrh..
>Ohladne toho plosaku by som suhlasil. Uvidime ako sa ozvu ostatny..
>
>	Andrej
>
>> -----Original Message-----
>> From:	Kub=ED=E8ek Pavel [SMTP:[email-masked]]
>> Sent:	Tuesday, September 28, 1999 2:34 PM
>> To:	'MRAZ Andrej'
>> Subject:	RE: Stavba CCD
>>=20
>> Jsem stejneho nazoru. Co se elektroniky tyce, nehodlam nic menit. S =
temi
>> tistaky bych se prave rad domluvil, ze bychom mohli poridit jednz =
sadu a
>> podle nich nechat levneji vyrobit dalsi.
>>=20
>> Po mechanicke strance by bylo dobre vyresit utesneni kamery, protoze
>> jinak se budeme potykat s problemem kondenzace a namrzani vody na =
cipu a
>> okenku.
>>=20
>> V kazdem pripade bych tam rad mel regulaci teploty a zaverku.
>>=20
>> Pavel
>>=20
>> >----------
>> >Od:	MRAZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>> >Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 14:25
>> >Komu:	CCD
>> >P=F8edm=ECt: 	Stavba CCD
>> >
>> >Celkom by ma zaujimalo kto by mal zaujem postavit kameru presne =
podla
>> >AUDINE, pripadne, kto by mal zaujem postavit nieco vlastne. Ja =
zatial
>> >nevidim dovod na konstrukciu niecoho ineho (mysim po elektronickej
>> >stranke).
>> >Zatial je moja predstava kupit tie plosaky za $30 a zvysok si =
spravit
>> >sam.
>> >Po mechanickej stranke (krabica...) zrejme vymyslim nieco z mne
>> >dostupnych
>> >zdrojov.
>> >
>> >	Andrej
>> >
>

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Stavba CCD
Date: Tue, 28 Sep 1999 15:10:56 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Tak to potom ano. Par jsem jich takto take sehnal, ale myslel jsem, ze
se daji i koupit.

Na ty profily mrknete, to by se hodilo.

>----------
>Od:	MRAZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 15:02
>Komu:	Kub=ED=E8ek Pavel
>P=F8edm=ECt: 	RE: Stavba CCD
>
>Ten silica gel sa dava do krabic s roznymi vyrobkami. Mam kamarata,
>ktory
>predava pocitace, ten ma doma mnozstvo roznych krabic od komponentov a
>tam
>sa vzdy nieco najde. Ze by sa to dalo niekde kupit tak to neviem. Ony =
su
>to
>take male saciky asi 5x3cm. V najblizsej dobe sa chystam prebehnut
>obchody
>ci sa nahodou nenajdu take hlinikove profily ako popisuju v AUDINE.=20
>
>> -----Original Message-----
>> From:	Kub=ED=E8ek Pavel [SMTP:[email-masked]]
>> Sent:	Tuesday, September 28, 1999 2:55 PM
>> To:	CCD
>> Subject:	RE: Stavba CCD
>>=20
>> Ja jsem s utesnenim zadny problem nemel. Nechal jsem si vyrobit =
valcovou
>> hlavici s zebry (joko jsou profi kamery) a zadni viko ma drazku pro =
"O"
>> krouzek, kterym je vse dokonale utesnene. Zbytek vlhkosti se vysrazi =
na
>> cold fingeru, nebot ten je nejchladnejsim mistem kamery. U AUDINE =
bych
>> to rad udelal take tak =3D valcova hlavice. Uz jsem o tom trochu =
premyslel
>> (mohu to pripadne nakreslit a vystavit na webu).
>>=20
>> Ale co me zaujalo je - kde se da sehnat Silica Gel??? Ja jsem zase =
vedel
>> o to vyzihani. -:))).
>>=20
>> Pokud bych se mel pridrzet puvodni konstrukce hlavice AUDINE, spise =
bych
>> ohnul z Al plechu tl. 2mm dve "L"ka a nechal je svarit.
>>=20
>> Pavel
>>=20
>> >----------
>> >Od:	MRAZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>> >Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 14:41
>> >Komu:	Kub=ED=E8ek Pavel
>> >P=F8edm=ECt: 	RE: Stavba CCD
>> >
>> >Ja mam s mojou CB245 tiez problemy s utesnenim. Moja krabicka je =
trochu
>> >vecsia takze je v nej viac vzduchu a teda aj viac vlhkosti. Teraz =
skusam
>> >verziu so silica gelom. Uz som to skusal predtym, ale to som nevedel =
ze
>> >ho
>> >(silica gel) teba dat pred pouzitim vyzihat. Neviem ako vy ale ja =
som
>> >nebol
>> >schopny najst nejaku komercne dostupnu vhodnu krabicku. Jedna celkom
>> >vhodna
>> >bola krabicka od fy. FIBOX (je v GM katalogu). Dokonca je aj =
utesnena a
>> >je z
>> >hliniku. Akurat su dost drahe a tazke... Ak by ste mal nejaky =
navrh..
>> >Ohladne toho plosaku by som suhlasil. Uvidime ako sa ozvu ostatny..
>> >
>> >	Andrej
>> >
>> >> -----Original Message-----
>> >> From:	Kub=ED=E8ek Pavel =
[SMTP:[email-masked]]
>> >> Sent:	Tuesday, September 28, 1999 2:34 PM
>> >> To:	'MRAZ Andrej'
>> >> Subject:	RE: Stavba CCD
>> >>=20
>> >> Jsem stejneho nazoru. Co se elektroniky tyce, nehodlam nic menit. =
S
>> temi
>> >> tistaky bych se prave rad domluvil, ze bychom mohli poridit jednz =
sadu
>> a
>> >> podle nich nechat levneji vyrobit dalsi.
>> >>=20
>> >> Po mechanicke strance by bylo dobre vyresit utesneni kamery, =
protoze
>> >> jinak se budeme potykat s problemem kondenzace a namrzani vody na =
cipu
>> a
>> >> okenku.
>> >>=20
>> >> V kazdem pripade bych tam rad mel regulaci teploty a zaverku.
>> >>=20
>> >> Pavel
>> >>=20
>> >> >----------
>> >> >Od:	MRAZ Andrej[SMTP:[email-masked]]
>> >> >Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 14:25
>> >> >Komu:	CCD
>> >> >P=F8edm=ECt: 	Stavba CCD
>> >> >
>> >> >Celkom by ma zaujimalo kto by mal zaujem postavit kameru presne =
podla
>> >> >AUDINE, pripadne, kto by mal zaujem postavit nieco vlastne. Ja =
zatial
>> >> >nevidim dovod na konstrukciu niecoho ineho (mysim po =
elektronickej
>> >> >stranke).
>> >> >Zatial je moja predstava kupit tie plosaky za $30 a zvysok si =
spravit
>> >> >sam.
>> >> >Po mechanickej stranke (krabica...) zrejme vymyslim nieco z mne
>> >> >dostupnych
>> >> >zdrojov.
>> >> >
>> >> >	Andrej
>> >> >
>> >
>

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Co bych asi chtel
Date: Tue, 28 Sep 99 18:10:47 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj VSICHNI!
Tak ja bych mel predstavu takovou - budu rad, kdyz se udela neco co bude
predevsim dobre fungovat a i pokud mozno vypadat.
Tj. kameru s regulovanym chlazenim, zaverkou a nejakou dobre utesnenou
hlavici. Tedy neco podobnyho jak vypadaji napr. vytvory SBIGu.
Nejakou tu stovku nebo i tisicovku navic rad ozelim, pokud za to bude neco
lepsiho.
Jinak ja asi vicemene patrim do te skupiny, ktera si sice umi neco udelat
(jak co se elektroniky tak i mechaniky tyce), ale kameru nechci proto abych
se bavil jeji stavbou, ale proto, aby mne co nejlip slouzila pri pozorovani.
Takze podrobnosti ohledne stavby radd prenecham na tech, kteri tomu vic
rozumi a neco jiz maji v tomto oboru za sebou.
Jestli zbyde cas, tak jeste dnes napisu neco o sobe, protoze s nekterymi z
Vas se neznam osobne.
Tak se vsichni mejte fajn a diky Vam vsem za pomoc a nadseni!
Zdravi Kamil Hornoch

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: komunikacni poznamka
Date: Tue, 28 Sep 1999 18:40:22 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,

k vasim technickym diskusim nemam co dodat, ale mam malou praktickou
poznamku, vetsina asi vi, ale preci jen...

Nase konference je bohuzel udelana tak, ze na "replay" se posle mail "to"
cloveku, kteremu odpovidame, a konference je "cc". Timto zpusobem se mohou
vytratit maily urcene vsem, pokud se "cc" neprida. Neda se s tim pry nic
delat, je to vlastnost toho serveru v Praze. Musime si tedy davat pozor
sami.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Neco o me
Date: Tue, 28 Sep 99 19:07:46 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,
       tak jsem tady zase....
Tak tedy neco kratkyho o me.
S astronomii jsem zacinal v Brne na hvezdarne v pate tride ZS, je tomu uz
peknych....... no asi 16 let. Od zacatku jsem se zajimal vic o pozorovani
jak o teorii a to mne zustalo dodnes. Vyzkousel jsem vizualni pozorovani
asi vseho co se da. Tedy Slunicko, metasy, promenne, komety, zatmeni, zakryty,
deep-sky...
Pozoruju porad stejne rad a tesi me to porad stejne jako na zacatku
a co do mnozstvi pozorovani je to cim dal vic nebo stejne, to zalezi jen
na mnozstvi jasnych noci.
Venuju se nejvic kometam (to jsou me nejvetsi oblibenkyne) - urcovani
celkovych jasnosti a dalsich udaju popisujicich vzhled a pak taky promennym
hvezdam - hlavne novam a supernovam. Nejvic me totiz bavi pozorovat neco
co se meni a predevsim to, co na obloze jeste pred par dny nebo desitkami
hodin nebylo, nebo se o tom jeste nevedelo a co neumi nikdo presne predpovedet
ani kdyby se rozkrajel. A tohle vsechno nachazim prave v pozorovani komet,
N a SN.
Uplne nejvetsi radost mam z toho, kdyz uvidim nove objevenou kometu (nebo N
ci SN) co nejdrive po objevu, nejlip jeste tu samou noc co prijde cirkular
IAU. Je to takovy napinavy - rychle udelat mapku, vybehnout k dalekohledu,
najit pole a ---- bud uvidet nebo neuvidet, urcit jasnost, vratit se domu,
zpracovat pozorovani a odeslat vysledky do centraly IAU...
Ale i bezny rutinni pozorovani treba 10 komet za noc, ktery dela clovek
treba treti noc za sebou je pekny. Aspon pribyva udaju ve statistikach :-))))
Jo, co se tyce dalokohledu tak pouzivam triedr, delak, trinactku newton a
hlavne petatricitku newton na Dobsonu. Puvodne to byl Drbohlavson (t.j.
newton na Dobsonove montazi vyrobeny p. Drbohlavem) ale letos jsem ho predelal
do mnohem lehciho tubusu a udelal nekolik uprav aby lip fungoval.
Takze ted vazi namisto puvodnich 49 kg 34 kg. A to se uz pri nekolikerym
prenaseni za noc pekne pozna. Ta prestavba me sice taky trochu bavila
(z puvodniho zustala jen optika), ale hlavne me na tom tesilo to, ze jsem
kvuli te prestavbe nepromarnil ani jednu jasnou noc (mimo obdobi okolo uplnku).
Jinak co se tyce prace, tak se zivim jako lakyrnik v tatove firme (zacal jsem
to delat hned po dokonceni elektro prumky) a nemam skoro zadny cas....
Ale kdyby nekdo mel zajem o povrchovou upravu tela kamer (cerna matna kvalitni
barva, ktera drzi i na hliniku, s cimz jsou casto problemy) klidne muzu
vypomoct aspon timto.
Tak to je zatim asi vsechno co me tak napada. Pokud byste se chteli podivat
na moji www (je spolecna s Martinem Plskem), tak ji najdete na
http://astro.sci.muni.cz/lelek. Je sice dlouho neupravovana (neni cas), ale
je tam nekolik kreseb komet, neco o Leonidach, fotka jeste puvodni
petatricitky a par dalsich veci, tak pokud se budete nudit a budet NETit,
tak se muzete mrknout, aspon pribude pristupu :-))))))))))))
Jo, a proc vlastne chci CCD? Abych se dostal dal:-)))) No a taky abych delal
slabsi promenny a presneji nez ocima.
Mejte se fajn, ja uz ted budu asi zase dlouho zticha. Ale jak bude neco
dulezityho tak se ozvu, teda pokud me neklepne pepka z problemu co mam s
paralaktikou Meade pro petatricitku. V patek jsem ji testoval s pujcenou
ST-8 a vysledky me dorazily.... 
Zdravi Kamil

---------- End of message ----------

From: "Pavel Cagas" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Konstrukce kamery
Date: Tue, 28 Sep 1999 19:09:16 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Mailer: Microsoft Outlook 8.5, Build 4.71.2173.0 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)

Ahoj,

se zavisti sleduji vymenu nazoru na konstrukci nove kamery -- topim se v
pracovnich povinostech a drive jak za 14 dni po Invexu (tedy asi na konci
rijna) nebudu schopen venovat se kamere intenzivneji, astronomie me
bohuzel/nastesti (nehodici se skrtnete :-) nezivi. Pritom je toho tolik
zajimaveho - navrh elektroniky, mechaniky a chlazeni, software kamery,
software na PC...

Jen bych chtel vsechny seznamit se svym pohledem. Nechci kameru "hlavne ze
funguje" (takovou uz mam). Ackoliv takova kamera v principu umoznuje delat
vaznou praci, nedomyslenosti a nedokonalosti ubiraji energii, ktere neni v
pozdnich nocnich hodinach nikdy nazbyt :-). Chci kvalitni kameru se vsemi
vlastnostmi spickovych profesionalnich vyrobku, ktera me napr. nebude nad
ranem nutit splhat po zebriku zakryt tubus, abych poridil temny snimek.
Schopnost automatickeho porizovani temnych snimku je mimo jine nutna i pro
provoz na robotizovanem dalekohledu bez pritomnosti cloveka.

Ackoliv francouzsky navrh je jiste skvely, presto bych jej nechtel pouze
pouzit. Postrada dle meho nazoru nezbytne vlastnosti, jako je zaverka,
rizeni teploty cipu apod. Taktez casovani kamery primo bity z rozhrani
Centronics (jako Cookbook) neni stastne, zvlaste pokud na PC pracuje system
majici pravo prerusit i kernelovy proces/thread (pan Soldan by jiste mohl
povidat...).

Zkusim shrnout sve predstavy do bodu:

-mechanika vyrobitelna na soustruhu, coz je dostupnejsi technologie nez
frezovani, pokud mozno jednoduchy zebrovany cylindr a viko s pruhledem a T
zavitem
-komercni chladic pro procesory Socket 7 naproti cipu zespodu, ventilator s
kulickovym loziskem
-mimoosa konstrukce podobna SBIG ST7/8 s rotacni zaverkou
-zaverka pohanena miniaturnim krokovym motorkem napajenym primo TTL
-mereni teploty cipu a regulace Peltiera (kvuli reprodukovatelnosti temnych
snimku)
-uvnitr jednocip (Atmel 8051?) casujici CCD, ovladajici zaverku,
kumunikujici s PC a multiplexujici data na Centronics
-sada prikazu pro ovladani (povely typu shift_line, shift_row,
shift_row_measure,...)
-pouziti EPP/ECP modu Centronics (download snimku muze byt nekolikrat
rychlejsi)

Mozna je nektera predstava nesmyslna, dopredu to tezko posoudit. Zatim
shanim blizsi informace o 8051 s integrovanymi DIO, o miniaturnich krokovych
motorcich (snad pry existuji jako nahradni dily do fotoaparatu?), uz mam
kompletni popis ECP/EPP portu, ... Za jakekoliv pripominky jsem velmi
povdecen.

Zdravim vsechny,

-----------
Pavel Cagas

e-mail:     [email-masked]
e-mail2sms: [email-masked]
www:        http://www.mii.cz/~ccd

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Konstrukce kamery
Date: Tue, 28 Sep 1999 19:28:58 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ze by nakonec vzniklo i vic druhu kamery - velmi jednoducha+levna a pak
nejaka vymakanejsi? Velmi podporuji to vymakane, ze zistnych duvodu. Bylo
by super, kdyby tady casem treba vznikl tym lidi schopnych stavet a
udrzovat opravdu profesionalni kamery. Penez nema nikdo dost, ani AsU. A
urcite je lepsi je rozdelit doma nez je cpat zahranicnim firmam. Ale to je
daleko.

Co je vsak blizko a taky to byly otazky pozorovatelu. Uvazujete v
pokrocilejsich konstrukcich o tom, ze by se daly pridat filtry, pripadne
nejake ostreni? Neumim posoudit, kdy je spravny cas na to myslet, ale bez
filtru je to tezke pro ty, kteri by se chteli zabyvat jakoukoli
fotometrii.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Karusel s filtry
Date: Tue, 28 Sep 99 22:25:35 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,
tak Lenka spravne pripomela, ze je POTREBA udelat kameru tak, aby tam sel
pripojit karusel s filtry (zase neco jako ma SBIG), pokud mozno na motorek.
Pokud nebude potreba preostrovat na kazdy filtr, tak ostreni by napr. me
stacilo manualni.
Jak psal Pavel Cagas, ze chce spickovou kameru, tak ja se k tomu pripojuju a
rad bych mel taky obdobu ST-7/8 se vsim co kamera ma mit a ma umet.
Bylo by asi zajimavy zjistit, kolik z nas by melo zajem o co NEJ kameru
(ikdyz drazsi) a kolik by chtelo tu co nejlevnejsi verzi.
Bud by se zjistilo, ze je to pul na pul a ze ma cenu delat na obou verzich
anebo se zjisti, ze chcou vsichni tu co nejlepsi a delalo by se jen na te
lepsi.
Takze bylo by dobry, aby se kazdy vyjadril co by chtel.
Mozna by nebylo pro lehci rozhodnuti od veci udelat aspon ramcovy odhad, na
kolik by vysla levnejsi a na kolik drazsi verze.
Ale to muze udelat nekdo z techniku, kteri znaji aspon priblizne ceny
komponentu.
Ja ale i tak zustavam u te lepsi verze.
Jak se divate na muj odhad ceny pro levnejsi verzi kolem 20000-30000 Kc a pro
lepsi verzi kolem 40000 Kc?
Zdravi Kamil

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 08:46:17 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj vsichni,

takze dle vsech majlu bych celkem souhlasil s nize uvedenym souhrnem s
nekolika malo poznamkami:

- vyber jednocipaku bude v zasade zaviset na tom, s cim kdo umi delat
-:))), nicmene bych se primlouval za to, abychom neco vybrali a toho se
drzeli, aby vsichni nedelali vsechno. Uz jen kvuli programovani
jednocipaku, ale i dalsim navaznostem.

- obavam se, ze chladic na procesory (s ventilatorem) je zbytecne malo.
Kdyz uz by byla opticka hlavice valcova s zebrovanim (rekneme o prumeru
100 - 130mm), dostavam dosti velkou teplosmennou plochu na niz pri
pouziti vykonneho ventilatorku dostavam slusny odvod tepla. Ostatne
Pavel Cagas to tak udelal na sve kamere (dle obrazku an jejich webu) a
po drobne uprave by to bylo i zde pouzitelne.

- moznost pripojeni karuselu na filtry jej jen otazka reseni vstupni
casti opticke hlavice kamery, to by nemel byt zadny problem. Je vsak
treba si uvedomit, ze to je dalsi zarizeni, ktere s konstrukci samotne
kamery "nesouvisi".

- totez plati pro ostreni.

- pokud se nakonec shodneme na vlastnostech ktere by kamera mela mit,
predpokladate, ze bychom se mohli o vyvoj jednotlivych casti podelit a
praci si nejak rozdelit?

Tot muj pohled.

Pavel Kubicek
>----------
>Od:	Pavel Cagas[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	28. z=E1=F8=ED 1999 19:09
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	Konstrukce kamery
>
>Ahoj,
>
>se zavisti sleduji vymenu nazoru na konstrukci nove kamery -- topim se =
v
>pracovnich povinostech a drive jak za 14 dni po Invexu (tedy asi na
>konci
>rijna) nebudu schopen venovat se kamere intenzivneji, astronomie me
>bohuzel/nastesti (nehodici se skrtnete :-) nezivi. Pritom je toho tolik
>zajimaveho - navrh elektroniky, mechaniky a chlazeni, software kamery,
>software na PC...
>
>Jen bych chtel vsechny seznamit se svym pohledem. Nechci kameru "hlavne
>ze
>funguje" (takovou uz mam). Ackoliv takova kamera v principu umoznuje
>delat
>vaznou praci, nedomyslenosti a nedokonalosti ubiraji energii, ktere =
neni
>v
>pozdnich nocnich hodinach nikdy nazbyt :-). Chci kvalitni kameru se
>vsemi
>vlastnostmi spickovych profesionalnich vyrobku, ktera me napr. nebude
>nad
>ranem nutit splhat po zebriku zakryt tubus, abych poridil temny snimek.
>Schopnost automatickeho porizovani temnych snimku je mimo jine nutna i
>pro
>provoz na robotizovanem dalekohledu bez pritomnosti cloveka.
>
>Ackoliv francouzsky navrh je jiste skvely, presto bych jej nechtel =
pouze
>pouzit. Postrada dle meho nazoru nezbytne vlastnosti, jako je zaverka,
>rizeni teploty cipu apod. Taktez casovani kamery primo bity z rozhrani
>Centronics (jako Cookbook) neni stastne, zvlaste pokud na PC pracuje
>system
>majici pravo prerusit i kernelovy proces/thread (pan Soldan by jiste
>mohl
>povidat...).
>
>Zkusim shrnout sve predstavy do bodu:
>
>-mechanika vyrobitelna na soustruhu, coz je dostupnejsi technologie nez
>frezovani, pokud mozno jednoduchy zebrovany cylindr a viko s pruhledem =
a
>T
>zavitem
>-komercni chladic pro procesory Socket 7 naproti cipu zespodu,
>ventilator s
>kulickovym loziskem
>-mimoosa konstrukce podobna SBIG ST7/8 s rotacni zaverkou
>-zaverka pohanena miniaturnim krokovym motorkem napajenym primo TTL
>-mereni teploty cipu a regulace Peltiera (kvuli reprodukovatelnosti
>temnych
>snimku)
>-uvnitr jednocip (Atmel 8051?) casujici CCD, ovladajici zaverku,
>kumunikujici s PC a multiplexujici data na Centronics
>-sada prikazu pro ovladani (povely typu shift_line, shift_row,
>shift_row_measure,...)
>-pouziti EPP/ECP modu Centronics (download snimku muze byt nekolikrat
>rychlejsi)
>
>Mozna je nektera predstava nesmyslna, dopredu to tezko posoudit. Zatim
>shanim blizsi informace o 8051 s integrovanymi DIO, o miniaturnich
>krokovych
>motorcich (snad pry existuji jako nahradni dily do fotoaparatu?), uz =
mam
>kompletni popis ECP/EPP portu, ... Za jakekoliv pripominky jsem velmi
>povdecen.
>
>Zdravim vsechny,
>
>-----------
>Pavel Cagas
>
>e-mail:     [email-masked]
>e-mail2sms: [email-masked]
>www:        http://www.mii.cz/~ccd
>
>

---------- End of message ----------

From: "Pavel Cagas" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 10:00:56 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Mailer: Microsoft Outlook 8.5, Build 4.71.2173.0 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)

Ahoj,

Jsem rad, ze nejsem osamocen ve snaze navrhnou kameru v maximalni variante.
Co se tyce ceny, vyjde to totiz prakticky stejne -- mechanika je temer
stejna, CCD, ADC apod, je stejne a jediny rozdil je jen pracnejsi navrh.

...deleted...
> Co je vsak blizko a taky to byly otazky pozorovatelu. Uvazujete v
> pokrocilejsich konstrukcich o tom, ze by se daly pridat filtry, pripadne
> nejake ostreni? Neumim posoudit, kdy je spravny cas na to myslet, ale bez
> filtru je to tezke pro ty, kteri by se chteli zabyvat jakoukoli
> fotometrii.
>
> Zdravi Lenka

> tak Lenka spravne pripomela, ze je POTREBA udelat kameru tak, aby tam sel
> pripojit karusel s filtry (zase neco jako ma SBIG), pokud mozno
> na motorek.

Uvedomuji si ze zejmena "fotometricti" profesionalove se bez filtru
neobejdou a pro nasazeni s robotizivanym dalekohledem je nutno ovladani
ciste programove. Na filtrove kolo jsem puvodne myslel namisto zaverky
pohanene krokovym motorem s tim, ze by jedna slepa pozice pracovala jako
zaverka. Ale menit filtry uvnitr kamery neni ono, souhlasim s Pavlem
Kubickem

> - moznost pripojeni karuselu na filtry jej jen otazka reseni vstupni
> casti opticke hlavice kamery, to by nemel byt zadny problem. Je vsak
> treba si uvedomit, ze to je dalsi zarizeni, ktere s konstrukci samotne
> kamery "nesouvisi".
>
> - totez plati pro ostreni.

Prave mimoosa konstrukce by mela umoznit dodatecnou vytobu jednoducheho
nastavce s filtrovym kolem se stejnym motorkem jako je uvnitr pro zaverku
podobne jako ST-7/8. Krokove motorky lze ovladat primo 4 TTL vystupy, uvnitr
kamery muze byt 4-bitovy demultiplexer a jednocip si bude prepinat, jestli
pohani zaverku nebo filtry. Na povrchu bude jen konektor. Toto je dalsi
duvod umistit dovnitr jednocip a ridit kameru povely, draty na Centronics by
brzy mohly dojit :-).

Ostreni je domnivam se zalezitost okularoveho vytahu a ma-li byt
automaticke, pak je to spise vec robotizace dalekohledu nez CCD kamery.

Jako krokovy motor pro zaverku i filtry lze pouzit napr. motorek z
floppy-diskove mechaniky (15mm prumer, 10mm vyska) s TTL rizenim. Takovy
motorek lze umistit primo na plosnak a na osku pripojit "vetrnik" zaverky.

Jako jednocip navrhuji neco s 8051, protoze s tim umime ve firme delat (mame
assembler, C, palidlo, ...), je to velmi levne (kolem 100 Kc) a predevsim
naprosto dostatecne.

Napr. Atmel 89C51:
-Intel 8051 core (obecne znama a podporovana architektura)
-4KB EPROM (to software kamery nema sanci zaplnit...)
-128B RAM
-32 programmable I/O lines (ovladani CCD, komunikace Centronics, ovladani
zaverky a filtru,...) -- pri tomto poctu by ani nemuselo byt ovladani
zaverky a filtru demultiplexovane.
-two 16-bit counters (casovani CCD, doby prevodu ADC)
-programmable serial channel (ten asi nevyuzijeme)
...

> - obavam se, ze chladic na procesory (s ventilatorem) je zbytecne malo.
> Kdyz uz by byla opticka hlavice valcova s zebrovanim (rekneme o prumeru
> 100 - 130mm), dostavam dosti velkou teplosmennou plochu na niz pri
> pouziti vykonneho ventilatorku dostavam slusny odvod tepla. Ostatne
> Pavel Cagas to tak udelal na sve kamere (dle obrazku an jejich webu) a
> po drobne uprave by to bylo i zde pouzitelne.

Navrh chlazeni je jiste nejobtiznejsi cast, naprosto mi chybi zkusenosti a
odhad. Osobne bych se primlouval udelat kameru co nejmensi a nejlehci, aby
byla pouzitelna i na malych dalekohledech a neutrhla okularovy vytah nebo
nenutila znovu vyvazit montaz :-). Pri prumeru 10-11cm (Audine ma 8x8cm) se
totiz na spodni stranu konektory (napajeni a Centronics) a 50x50mm chladic s
ventilatorem tak akorat vejdou. Navic cladic bude umisten primo naproti
peltieru. Dalsi moznost je pouzit mohutnejsi chladic pro Pentium PRO (ten
ale jiz prakticky nejde sehnat) nebo pro Pentium II a pripadne ofrezovat
"prebyvajici" casti.

Cipy KAF vyzaduji mnohem mene chlazeni nez cipy TI. Podivate-li se na SBIG
ST-7/8, take nemaji zadne intenzivni chlazeni (pominu-li nove nabizene vodni
chlazeni). Navic vykon Peltiera i ztratovy vykon muze byt MNOHEM mensi pri
stejne teplote cipu, pokud se cip nalepi primo na Peltiera bez mezikusu.
Problemem pak zustava voda uvnitr kamery, ktera nema na cem vymrznout. Ale
tuto otazku bych odlozil az po navrhu elektroniky z nehoz vyjde navrh
plosneho spoje (spoju) a pak navrh mechaniky -- uvidime, kolik mame mista a
jake jsou moznosti chlazeni.

Zdravim vsechny,
-----------
Pavel Cagas

e-mail:     [email-masked]
e-mail2sms: [email-masked]
www:        http://www.mii.cz/~ccd

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 10:17:58 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

> Uvedomuji si ze zejmena "fotometricti" profesionalove se bez filtru
> neobejdou a pro nasazeni s robotizivanym dalekohledem je nutno ovladani
> ciste programove. Na filtrove kolo jsem puvodne myslel namisto zaverky
> pohanene krokovym motorem s tim, ze by jedna slepa pozice pracovala jako
> zaverka. Ale menit filtry uvnitr kamery neni ono, souhlasim s Pavlem
> Kubickem

Kdybych byla "skromny amatersky pozorovatel", asi by mi bylo jedno, kde
tam ty filtry budou a at se s nimi klidne otaci rucne. Jen aby to bylo kam
strcit a nemuselo se pak kvuli tomu predelavat neco na dalekohledu nebo
kamere. Kdyby se uvazovalo o dalsim vylepsovani a automatizaci, pak snad
stoji za uvahu, jestli to treba spolu s ostrenim dat ke kamere nebo uplne
jinak. My treba tady na 65-ce mame ostreni i filtry delane nezavisle na
kamere, jako soucast rizeni dalekohledu. Nemusime ale vzhledem k
velikosti dalekohledu uvazovat o hmotnosti celeho zarizeni.

Myslim, ze filtry nejsou jen otazkou "profesionalu", da se s tim pekne
vyhrat i pri foceni hezkych veci, vyrabet si treba barevne obrazky a cele
to pak omrzi pozdeji. Pro spolecne odhadovani jasnosti ruznych
dlouhoperiodickych a neperiodickych promenek, supernov a tak je to
nezbytne.

Mozna uplne zbytecny postreh pozorovatele k tomu chlazeni - zatimco na
ST-6 jsme chladili aspon o 40st niz a pri teplotach nad nejakych -20st byl
sum dost neprijemny (a darkframe velmi podstatny), s ST-8 se chladi o
necelych 30st niz a i pri techto vyssich teplotach je sum maly, snimek bez
darku nevypada na prvni pohled vubec zle, klidne se da chladit jeste min.  
Mozna se to s tim vykonem nemusi prehanet a male rozmery jsou velmi
vyhodne, nevim...

Lenka

> 
> Cipy KAF vyzaduji mnohem mene chlazeni nez cipy TI. Podivate-li se na SBIG
> ST-7/8, take nemaji zadne intenzivni chlazeni (pominu-li nove nabizene vodni
> chlazeni). Navic vykon Peltiera i ztratovy vykon muze byt MNOHEM mensi pri
> stejne teplote cipu, pokud se cip nalepi primo na Peltiera bez mezikusu.
> Problemem pak zustava voda uvnitr kamery, ktera nema na cem vymrznout. Ale
> tuto otazku bych odlozil az po navrhu elektroniky z nehoz vyjde navrh
> plosneho spoje (spoju) a pak navrh mechaniky -- uvidime, kolik mame mista a
> jake jsou moznosti chlazeni.

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 10:49:02 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Ahoj

par komentaru k navrhovanemu:
>
>
>Jsem rad, ze nejsem osamocen ve snaze navrhnou kameru v maximalni
>variante.
>Co se tyce ceny, vyjde to totiz prakticky stejne -- mechanika je temer
>stejna, CCD, ADC apod, je stejne a jediny rozdil je jen pracnejsi navrh.

Souhlasim, tady nepujde o zadny markantni narust ceny
>
>Prave mimoosa konstrukce by mela umoznit dodatecnou vytobu jednoducheho
>nastavce s filtrovym kolem se stejnym motorkem jako je uvnitr pro
>zaverku
>podobne jako ST-7/8. Krokove motorky lze ovladat primo 4 TTL vystupy,
>uvnitr
>kamery muze byt 4-bitovy demultiplexer a jednocip si bude prepinat,
>jestli
>pohani zaverku nebo filtry. Na povrchu bude jen konektor. Toto je dalsi
>duvod umistit dovnitr jednocip a ridit kameru povely, draty na
>Centronics by
>brzy mohly dojit :-).

To vypada jako prijatelny koncept.
>
>Jako krokovy motor pro zaverku i filtry lze pouzit napr. motorek z
>floppy-diskove mechaniky (15mm prumer, 10mm vyska) s TTL rizenim. Takovy
>motorek lze umistit primo na plosnak a na osku pripojit "vetrnik"
>zaverky.

S temi motorky jsem nikdy neexperimentoval, ale k dispozici jich mam
neurekom -:)
>
>Jako jednocip navrhuji neco s 8051, protoze s tim umime ve firme delat
>(mame
>assembler, C, palidlo, ...), je to velmi levne (kolem 100 Kc) a
>predevsim
>naprosto dostatecne.

Pokud je to tak, NENI co resit, vyrazne nam to usnadni praci. ATMELY
jseo v techto koncinach popularni, takze i informaci je dost.
>
>Napr. Atmel 89C51:
>-Intel 8051 core (obecne znama a podporovana architektura)
>-4KB EPROM (to software kamery nema sanci zaplnit...)
>-128B RAM
>-32 programmable I/O lines (ovladani CCD, komunikace Centronics,
>ovladani
>zaverky a filtru,...) -- pri tomto poctu by ani nemuselo byt ovladani
>zaverky a filtru demultiplexovane.
>-two 16-bit counters (casovani CCD, doby prevodu ADC)
>-programmable serial channel (ten asi nevyuzijeme)
>...
>
>> - obavam se, ze chladic na procesory (s ventilatorem) je zbytecne malo.
>> Kdyz uz by byla opticka hlavice valcova s zebrovanim (rekneme o prumeru
>> 100 - 130mm), dostavam dosti velkou teplosmennou plochu na niz pri
>> pouziti vykonneho ventilatorku dostavam slusny odvod tepla. Ostatne
>> Pavel Cagas to tak udelal na sve kamere (dle obrazku an jejich webu) a
>> po drobne uprave by to bylo i zde pouzitelne.
>
>Navrh chlazeni je jiste nejobtiznejsi cast, naprosto mi chybi zkusenosti
>a
>odhad. Osobne bych se primlouval udelat kameru co nejmensi a nejlehci,
>aby
>byla pouzitelna i na malych dalekohledech a neutrhla okularovy vytah
>nebo
>nenutila znovu vyvazit montaz :-). Pri prumeru 10-11cm (Audine ma 8x8cm)
>se
>totiz na spodni stranu konektory (napajeni a Centronics) a 50x50mm
>chladic s
>ventilatorem tak akorat vejdou. Navic cladic bude umisten primo naproti
>peltieru. Dalsi moznost je pouzit mohutnejsi chladic pro Pentium PRO
>(ten
>ale jiz prakticky nejde sehnat) nebo pro Pentium II a pripadne ofrezovat
>"prebyvajici" casti.

Hmotnost zavisi na konstrukci. Za optimalni bych povazoval prumer 120mm.
Bude tak dost mista na vse potrebne a hmotnost nebude nijak zavratna.
Chladic 50x50 vsak povazuji za prilis maly. Pres vykend se pokusim neco
spocitat.
>
>Cipy KAF vyzaduji mnohem mene chlazeni nez cipy TI. Podivate-li se na
>SBIG
>ST-7/8, take nemaji zadne intenzivni chlazeni (pominu-li nove nabizene
>vodni
>chlazeni). Navic vykon Peltiera i ztratovy vykon muze byt MNOHEM mensi
>pri
>stejne teplote cipu, pokud se cip nalepi primo na Peltiera bez mezikusu.
>Problemem pak zustava voda uvnitr kamery, ktera nema na cem vymrznout.
>Ale
>tuto otazku bych odlozil az po navrhu elektroniky z nehoz vyjde navrh
>plosneho spoje (spoju) a pak navrh mechaniky -- uvidime, kolik mame
>mista a
>jake jsou moznosti chlazeni.

Myslim, ze urcitou ramcovou, rozmerovou predstavu bychom meli mit jiz od
pocatku. Co se zbytkove vlhkosti tyce jsou v zasade dve lehce dostupna
reseni:

1) Silica Gel
2) Snizeni tlaku v hlavici. Lze jej dosahnout jednoduchymi prostredky a
ma navic tu vyhodu, ze se tim znatelne snizuji ztraty (vedenim a
konvekci)..

>Pavel Kubicek

---------- End of message ----------

From: Marek Krenzelok <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 11:11:38 +0100
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
X-Mailer: Mozilla 4.5 [en] (Win95; I) (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Pavel Cagas wrote:

> Ahoj,

>
> se zavisti sleduji vymenu nazoru na konstrukci nove kamery -- topim se v
> pracovnich povinostech a drive jak za 14 dni po Invexu (tedy asi na konci
> rijna) nebudu schopen venovat se kamere intenzivneji, astronomie me
> bohuzel/nastesti (nehodici se skrtnete :-) nezivi. Pritom je toho tolik
> zajimaveho - navrh elektroniky, mechaniky a chlazeni, software kamery,
> software na PC...
>
> Jen bych chtel vsechny seznamit se svym pohledem. Nechci kameru "hlavne ze
> funguje" (takovou uz mam). Ackoliv takova kamera v principu umoznuje delat
> vaznou praci, nedomyslenosti a nedokonalosti ubiraji energii, ktere neni v
> pozdnich nocnich hodinach nikdy nazbyt :-).

To mas pravdu. Mame  sice ST-7, ale myslim, ze se da udelat lepsi kamera.

> Chci kvalitni kameru se vsemi
> vlastnostmi spickovych profesionalnich vyrobku, ktera me napr. nebude nad
> ranem nutit splhat po zebriku zakryt tubus, abych poridil temny snimek.
> Schopnost automatickeho porizovani temnych snimku je mimo jine nutna i pro
> provoz na robotizovanem dalekohledu bez pritomnosti cloveka.

jo jo, to je nasim snem, ktery se pomalu realizuje (roboticky dalekohled)......

>
>
> Ackoliv francouzsky navrh je jiste skvely, presto bych jej nechtel pouze
> pouzit. Postrada dle meho nazoru nezbytne vlastnosti, jako je zaverka,
> rizeni teploty cipu apod. Taktez casovani kamery primo bity z rozhrani
> Centronics (jako Cookbook) neni stastne, zvlaste pokud na PC pracuje system
> majici pravo prerusit i kernelovy proces/thread (pan Soldan by jiste mohl
> povidat...).

Jo, ten problem se rozebiral tehdy na jine majlove konferenci. U ST-7 je to
trochu nedoresene...

>
>
> Zkusim shrnout sve predstavy do bodu:
>
> -mechanika vyrobitelna na soustruhu, coz je dostupnejsi technologie nez
> frezovani, pokud mozno jednoduchy zebrovany cylindr a viko s pruhledem a T
> zavitem

Prave tenhle pozadavek jsem chtel taky navrhnout, jednak protoze mame svuj
soustruh, ale taky, je to levnejsi.

>
> -komercni chladic pro procesory Socket 7 naproti cipu zespodu, ventilator s
> kulickovym loziskem

mam kontakty na firmu ktera dodava Peltiery ruznych rozmeru, zastupce firmy
Melcor u nas v Ceske Republice.
Myslim, ze jsem ti to jednou uz posilal.
Maji tam primo obvody pro regulaci teploty na Peltieru.

>
> -mimoosa konstrukce podobna SBIG ST7/8 s rotacni zaverkou

Taky souhlasim, hlavne kvuli  konstrukci  dalsich prvku, treba filtroveho kola a
preostrovaciho modulu.
sami jsme si vyrobili filtrove kolo.
Brnaci (p. Vudia) maji resene filtrove kolo i s preostrovaci jednotkou, docela
pekne jim to slape.

>
> -zaverka pohanena miniaturnim krokovym motorkem napajenym primo TTL

Mam ten krokac v poctu asi 3 ks. Jednou byl vyprodej v Conrad Electronics.Mozna
ho jeste maji.
Ma rozmer asi 15x12mm 4 vyvody tzn. bipolarni rizeni. Mame taktez obvod pro toto
rizeni.

>
> -mereni teploty cipu a regulace Peltiera (kvuli reprodukovatelnosti temnych

Viz nahore jak pisu o tom peltieru. Mozna bude ten obvod drahy, pak by se dal
snadno nahradit. V dnesni dobe uz jsou termistory primo se zabudovanym
digitalnim vystupem (fa. DALLAS) nebo s A/D prevodnikem.

>
> snimku)
> -uvnitr jednocip (Atmel 8051?) casujici CCD, ovladajici zaverku,

a popripade by mohl regulovat peltiera :-)

>
> kumunikujici s PC a multiplexujici data na Centronics
> -sada prikazu pro ovladani (povely typu shift_line, shift_row,
> shift_row_measure,...)
> -pouziti EPP/ECP modu Centronics (download snimku muze byt nekolikrat
> rychlejsi)

jo

>
> Mozna je nektera predstava nesmyslna, dopredu to tezko posoudit. Zatim
> shanim blizsi informace o 8051 s integrovanymi DIO, o miniaturnich krokovych
> motorcich (snad pry existuji jako nahradni dily do fotoaparatu?), uz mam
> kompletni popis ECP/EPP portu, ... Za jakekoliv pripominky jsem velmi
> povdecen.
>
> Zdravim vsechny,
>
> -----------
> Pavel Cagas
>

ahoj   Marek

Chtelo by to sejit se na druhe pracovni schuzce ve Zline co?   :-))

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 12:29:41 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

To nejsou vubec nepodstatne informace! Bylo by mozno napriklad provest s
tou ST8 par dark frame pri ruznych teplotach? Ten KAF1600 (?) co v tom
je, je vyroben stejnou technologii (MPP) jako KAF401, takze by byl k
dispozici srovnavaci material pro predstavu, co od toho lze pri ruznych
teplotach cekat.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	29. z=E1=F8=ED 1999 10:17
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	RE: Konstrukce kamery
>
>> Uvedomuji si ze zejmena "fotometricti" profesionalove se bez filtru
>> neobejdou a pro nasazeni s robotizivanym dalekohledem je nutno =
ovladani
>> ciste programove. Na filtrove kolo jsem puvodne myslel namisto =
zaverky
>> pohanene krokovym motorem s tim, ze by jedna slepa pozice pracovala =
jako
>> zaverka. Ale menit filtry uvnitr kamery neni ono, souhlasim s Pavlem
>> Kubickem
>
>Kdybych byla "skromny amatersky pozorovatel", asi by mi bylo jedno, kde
>tam ty filtry budou a at se s nimi klidne otaci rucne. Jen aby to bylo
>kam
>strcit a nemuselo se pak kvuli tomu predelavat neco na dalekohledu nebo
>kamere. Kdyby se uvazovalo o dalsim vylepsovani a automatizaci, pak =
snad
>stoji za uvahu, jestli to treba spolu s ostrenim dat ke kamere nebo
>uplne
>jinak. My treba tady na 65-ce mame ostreni i filtry delane nezavisle na
>kamere, jako soucast rizeni dalekohledu. Nemusime ale vzhledem k
>velikosti dalekohledu uvazovat o hmotnosti celeho zarizeni.
>
>Myslim, ze filtry nejsou jen otazkou "profesionalu", da se s tim pekne
>vyhrat i pri foceni hezkych veci, vyrabet si treba barevne obrazky a
>cele
>to pak omrzi pozdeji. Pro spolecne odhadovani jasnosti ruznych
>dlouhoperiodickych a neperiodickych promenek, supernov a tak je to
>nezbytne.
>
>
>Mozna uplne zbytecny postreh pozorovatele k tomu chlazeni - zatimco na
>ST-6 jsme chladili aspon o 40st niz a pri teplotach nad nejakych -20st
>byl
>sum dost neprijemny (a darkframe velmi podstatny), s ST-8 se chladi o
>necelych 30st niz a i pri techto vyssich teplotach je sum maly, snimek
>bez
>darku nevypada na prvni pohled vubec zle, klidne se da chladit jeste
>min. =20
>Mozna se to s tim vykonem nemusi prehanet a male rozmery jsou velmi
>vyhodne, nevim...
>
>Lenka
>
>>=20
>> Cipy KAF vyzaduji mnohem mene chlazeni nez cipy TI. Podivate-li se na =
SBIG
>> ST-7/8, take nemaji zadne intenzivni chlazeni (pominu-li nove =
nabizene
>>vodni
>> chlazeni). Navic vykon Peltiera i ztratovy vykon muze byt MNOHEM =
mensi pri
>> stejne teplote cipu, pokud se cip nalepi primo na Peltiera bez =
mezikusu.
>> Problemem pak zustava voda uvnitr kamery, ktera nema na cem =
vymrznout. Ale
>> tuto otazku bych odlozil az po navrhu elektroniky z nehoz vyjde navrh
>> plosneho spoje (spoju) a pak navrh mechaniky -- uvidime, kolik mame =
mista a
>> jake jsou moznosti chlazeni.
>
>

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Konstrukce kamery
Date: Wed, 29 Sep 1999 12:37:39 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Co je to za obvod na rizeni tech malych krokovych motorku?

Melcor ma zastoupeni v CR?

>----------
>Od:	Marek Krenzelok[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	29. z=E1=F8=ED 1999 12:11
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	Re: Konstrukce kamery
>
>
>
>Pavel Cagas wrote:
>
>> Ahoj,
>
>>
>> se zavisti sleduji vymenu nazoru na konstrukci nove kamery -- topim =
se v
>> pracovnich povinostech a drive jak za 14 dni po Invexu (tedy asi na =
konci
>> rijna) nebudu schopen venovat se kamere intenzivneji, astronomie me
>> bohuzel/nastesti (nehodici se skrtnete :-) nezivi. Pritom je toho =
tolik
>> zajimaveho - navrh elektroniky, mechaniky a chlazeni, software =
kamery,
>> software na PC...
>>
>> Jen bych chtel vsechny seznamit se svym pohledem. Nechci kameru =
"hlavne ze
>> funguje" (takovou uz mam). Ackoliv takova kamera v principu umoznuje =
delat
>> vaznou praci, nedomyslenosti a nedokonalosti ubiraji energii, ktere =
neni v
>> pozdnich nocnich hodinach nikdy nazbyt :-).
>
>To mas pravdu. Mame  sice ST-7, ale myslim, ze se da udelat lepsi
>kamera.
>
>> Chci kvalitni kameru se vsemi
>> vlastnostmi spickovych profesionalnich vyrobku, ktera me napr. nebude =
nad
>> ranem nutit splhat po zebriku zakryt tubus, abych poridil temny =
snimek.
>> Schopnost automatickeho porizovani temnych snimku je mimo jine nutna =
i pro
>> provoz na robotizovanem dalekohledu bez pritomnosti cloveka.
>
>jo jo, to je nasim snem, ktery se pomalu realizuje (roboticky
>dalekohled)......
>
>
>>
>>
>> Ackoliv francouzsky navrh je jiste skvely, presto bych jej nechtel =
pouze
>> pouzit. Postrada dle meho nazoru nezbytne vlastnosti, jako je =
zaverka,
>> rizeni teploty cipu apod. Taktez casovani kamery primo bity z =
rozhrani
>> Centronics (jako Cookbook) neni stastne, zvlaste pokud na PC pracuje =
system
>> majici pravo prerusit i kernelovy proces/thread (pan Soldan by jiste =
mohl
>> povidat...).
>
>Jo, ten problem se rozebiral tehdy na jine majlove konferenci. U ST-7 =
je
>to
>trochu nedoresene...
>
>>
>>
>> Zkusim shrnout sve predstavy do bodu:
>>
>> -mechanika vyrobitelna na soustruhu, coz je dostupnejsi technologie =
nez
>> frezovani, pokud mozno jednoduchy zebrovany cylindr a viko s =
pruhledem a T
>> zavitem
>
>Prave tenhle pozadavek jsem chtel taky navrhnout, jednak protoze mame
>svuj
>soustruh, ale taky, je to levnejsi.
>
>>
>> -komercni chladic pro procesory Socket 7 naproti cipu zespodu, =
ventilator s
>> kulickovym loziskem
>
>mam kontakty na firmu ktera dodava Peltiery ruznych rozmeru, zastupce
>firmy
>Melcor u nas v Ceske Republice.
>Myslim, ze jsem ti to jednou uz posilal.
>Maji tam primo obvody pro regulaci teploty na Peltieru.
>
>>
>> -mimoosa konstrukce podobna SBIG ST7/8 s rotacni zaverkou
>
>Taky souhlasim, hlavne kvuli  konstrukci  dalsich prvku, treba
>filtroveho kola a
>preostrovaciho modulu.
>sami jsme si vyrobili filtrove kolo.
>Brnaci (p. Vudia) maji resene filtrove kolo i s preostrovaci jednotkou,
>docela
>pekne jim to slape.
>
>>
>> -zaverka pohanena miniaturnim krokovym motorkem napajenym primo TTL
>
>Mam ten krokac v poctu asi 3 ks. Jednou byl vyprodej v Conrad
>Electronics.Mozna
>ho jeste maji.
>Ma rozmer asi 15x12mm 4 vyvody tzn. bipolarni rizeni. Mame taktez obvod
>pro toto
>rizeni.
>
>
>>
>> -mereni teploty cipu a regulace Peltiera (kvuli reprodukovatelnosti =
temnych
>
>Viz nahore jak pisu o tom peltieru. Mozna bude ten obvod drahy, pak by
>se dal
>snadno nahradit. V dnesni dobe uz jsou termistory primo se zabudovanym
>digitalnim vystupem (fa. DALLAS) nebo s A/D prevodnikem.
>
>>
>> snimku)
>> -uvnitr jednocip (Atmel 8051?) casujici CCD, ovladajici zaverku,
>
>a popripade by mohl regulovat peltiera :-)
>
>>
>> kumunikujici s PC a multiplexujici data na Centronics
>> -sada prikazu pro ovladani (povely typu shift_line, shift_row,
>> shift_row_measure,...)
>> -pouziti EPP/ECP modu Centronics (download snimku muze byt nekolikrat
>> rychlejsi)
>
>jo
>
>>
>> Mozna je nektera predstava nesmyslna, dopredu to tezko posoudit. =
Zatim
>> shanim blizsi informace o 8051 s integrovanymi DIO, o miniaturnich
>>krokovych
>> motorcich (snad pry existuji jako nahradni dily do fotoaparatu?), uz =
mam
>> kompletni popis ECP/EPP portu, ... Za jakekoliv pripominky jsem velmi
>> povdecen.
>>
>> Zdravim vsechny,
>>
>> -----------
>> Pavel Cagas
>>
>
>ahoj   Marek
>
>Chtelo by to sejit se na druhe pracovni schuzce ve Zline co?   :-))
>
>

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: poprve ode mne
Date: 29 Sep 99 13:06:34 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Zdravim vsechny !
Konference se pekne rozjizdi, ale prozatim jsem se nestacil zapojit.
Podle delky toho co pisu budte radi.

Jmenuji se Petr Cip (s hackem a carkou)
Bydlim blizko Noveho Jicina. Co se tyce CCD jeste jsem zadnou komeru nestavil.
Delam do elektrotechniky a optiky. O CCD uvazuji uz delsi dobu. CookBook jsem 
nechtel stavit. AUDINE mne zaujala podstatne vice.

myslim ze se diky poznani pomerne jednoduchosti kamery AUDINE rodi mezi 
nejaktivnejsimi diskutery vlastne navrh nove kamery, ve ktere zbude 
z Audine jen KAF0400 (pro maximalisty KAF1600) zapojeni rizeni vycitani
videozesilovac ...
takova diskuse uz je skutecne dobra pro a mezi vlastniky CCD kamer.
Bylo by dobre vzajemne si pomoci postavit cca desitky kamer treba i podle
originalu. Vsechny financne nakladne soucastky jsou v paticich a po jejich
dokoupeni lze takovou kameru prenechat technicky mene zdatnym pozorovatelum.
Proto budu stavit nejprve original.
Provedl bych nektere zmeny 
 - valcovy tvar, nebo plast sletovany z kuprextitu, cela dural
 - plosne spoje zkusim navrhnout s kamaradem z detstvi (dobry navod je v obrazove casti
   audine - u flasky vina, zeny bych vynechal ,ale Lenko Ty se mozes stavit).
   pokud narazim na velky problem pak bych si objednal originaly, ale na muj vkus maji
   velmi mnoho pokovenych der. Vyroba u nas by byla asi levnejsi, ale prototyp musi byt.

Nove namety na diskusi.
- Jedno napajeci napeti (dobre pro pouziti v polnich podminkach), je tu expert na menice atd. ?
- pripojeni pres USB ?
- Jednocip 51 mozna i v provedeni dil20 ?

Co mohu ja 
- zoufat si ze sem se casove nevesel pro objednani od Kodaku. Pokud by si nekdo stavbu
  rozmyslel tak 1 ks beru.
- zkusim plosny spoj nejdrive podobny jako AUDINE. (termin si davam cca 3 tydny)
- mohu napalit sit AUDINE na CD pro prohlizec IE nebo Netscape (franc i angl. verzi)
  mam temer vse. Pridam i svoji sbirku (z astro a Jednocipy)
- proverim moznost nechat udelat odlitky z hliniku - dava do toho vice kremiku a dobre 
  se obrabi. udelal by se nejaky "hrnec a na soustruhu zbytek"
- dalsi chladice (podobne tomu zebru z AUDINE) mam za starych zarizeni. 

Potrebuji 
- pro spusteni SW od AUDINE je treba VB6FR.DLL - nemam ( mozna i dalsi)
  chtel jsem si udelat predstavu o softu.
- cas ( i pro praci u chlebodarce)

Zdravim Petr     

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: dark frames
Date: Wed, 29 Sep 1999 13:54:29 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

On Wed, 29 Sep 1999, [iso-8859-2] Kub=ED=E8ek Pavel wrote:

> To nejsou vubec nepodstatne informace! Bylo by mozno napriklad provest s
> tou ST8 par dark frame pri ruznych teplotach? Ten KAF1600 (?) co v tom
> je, je vyroben stejnou technologii (MPP) jako KAF401, takze by byl k
> dispozici srovnavaci material pro predstavu, co od toho lze pri ruznych
> teplotach cekat.

Vsechno je mozne, ale snad ani neni nutne - na nasem serveru
sunkl.asu.cas.cz anonymne v adresari /pub/lenka/ccd prave nahravam cast
sbirky s darkframy (format nekomprimovany SBIG, binning 2x2, tedy odpovida
to mimochodem velikosti tomu, co byste meli dostavat v plnem rozliseni z
KAF401) pri stejne expozici (180s) a teplotach od -5st do -38st po 5
stupnich (na konci -35,-38). To je takovy rozsah chlazeni co umi SBIG za
ruznych venkovnich teplot zvladnout. Velikost jednoho snimku je od mene
nez 400KB do temer 800KB podle teploty. Podle tech velikosti takto na
prvni pohled bych soudila, ze pri teplotach pod -20st uz se s dalsim
snizovanim moc nedeje, a nad -10 se to rychle zhorsuje.

Mozna delam nejakou hroznou vec, nevim (jsem pesimista a svym zpusobem
velmi opatrna, naprosto nechapu, jak jsem takovou silenou akci kolem kamer
mohla rozjet), ale mate tam taky v souboru CCDOPS.ARJ programy SBIGu pro
rizeni kamery a zakladni manipulaci se snimky, abyste si ty darky mohli
snadno prohlednout. Ono ten program mozna stejne jinak k nicemu neni, tak
to snad muze byt jedno. Snimky vypadaji tak, ze je v podstate textova
hlavicka 2048B a pak jede ten snimek v nejake pomerne jednoduche
komprimaci, jejiz popis se da snadno sehnat. SW umi ulozit snimek i
nekomprimovany a pak je to uplna hracka - stejna hlavicka a bitmapa, kde
1pixel je popsany v 2B, tedy podobne jako BMP obrazky ve win. To je ale
dost okrajova zalezitost, kterou asi nebudete potrebovat, asi by to chtelo
vyvijet SW s vystupem obrazku ve FITS nebo nejak standardne, aby se to
dalo zpracovavat beznymi programy.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: poprve ode mne
Date: Wed, 29 Sep 1999 14:33:39 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

>  - plosne spoje zkusim navrhnout s kamaradem z detstvi (dobry navod je v obrazove casti
>    audine - u flasky vina, zeny bych vynechal ,ale Lenko Ty se mozes stavit).
>    pokud narazim na velky problem pak bych si objednal originaly, ale na muj vkus maji
>    velmi mnoho pokovenych der. Vyroba u nas by byla asi levnejsi, ale prototyp musi byt.

Nekolik lidi zatim urcite chtelo ziskat hotova schemata tech spoju nebo i
ty spoje samotne. Stoji o to v kazdem pripade, i kdyby Petr navrhl neco
podobneho (jednodussiho, lepsiho)? Ze bychom treba zacali konkretne resit,
jak to ziskat. Pokud bychom uz meli ta schemata, pomohlo by to Petrovi k
jeho navrhu?

Tesi me, Petre, ze me radis mezi kluky, jsem na panskou spolecnost zvykla
tak, ze skoro ani jinou neznam (jinak jsem ale celkem normalni). Do
elektroniky ale vubec nevidim a pajela jsem jen dvakrat, kdyz nam zdejsi
technici omylem provrtali svazek kabelu ke karuselu a tvrdili, ze to nejde
jednoduse opravit, a kdyz nam mysi prekousaly kabely ke kamere a vsem
cidlum a motorkum na dalekohledu (=>Pouceni -- pozor na prilisnou
automatizaci!!). Svoji roli ted vidim spis tak starat se, aby se vam dobre
pracovalo.

> - pro spusteni SW od AUDINE je treba VB6FR.DLL - nemam ( mozna i dalsi)
>   chtel jsem si udelat predstavu o softu.

To jsou nejake ty francouzske knihovny? Muzu napsat Alainovi jestli by
neposlal, docela by me zajimalo, jestli jeste zije.

Jak dlouhe je cele to www, co jsi uvazoval vypalit? Nevim jestli je fer
sirit moc tu anglickou verzi, ten automaticky preklad opravdu neni dobry.
Brzy by mel byt lidsky, pak tam snad zmizi vyrazy jako je treba "fart
computer"...

> - cas ( i pro praci u chlebodarce)

To jak jsem pochopila nema nikdo. U me to pusobi, ze jsem na tom mnohem
lip, ale to je mozna tim, ze bydlim na pevne lince asi tak 16h denne,
obcas i vic. Tak mi pri dlouhych mailech zbyva cas i na praci.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: dark frames
Date: Wed, 29 Sep 1999 15:10:48 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Bez obav, stejne ho uz mam -:)))
Navic jsem ten SBIGovsky format pouzil pro ukladani obrazku softem ke
kamere ktery jsem si napsal.
Podrobna dokumentace k formatu je kdispozici u SBIGu.

Pavel

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	29. z=E1=F8=ED 1999 13:54
>Komu:	Kub=EDeek Pavel
>Kopie:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	dark frames
>
>On Wed, 29 Sep 1999, [iso-8859-2] Kub=ED=E8ek Pavel wrote:
>
>> To nejsou vubec nepodstatne informace! Bylo by mozno napriklad =
provest s
>> tou ST8 par dark frame pri ruznych teplotach? Ten KAF1600 (?) co v =
tom
>> je, je vyroben stejnou technologii (MPP) jako KAF401, takze by byl k
>> dispozici srovnavaci material pro predstavu, co od toho lze pri =
ruznych
>> teplotach cekat.
>
>Vsechno je mozne, ale snad ani neni nutne - na nasem serveru
>sunkl.asu.cas.cz anonymne v adresari /pub/lenka/ccd prave nahravam cast
>sbirky s darkframy (format nekomprimovany SBIG, binning 2x2, tedy =
odpovida
>to mimochodem velikosti tomu, co byste meli dostavat v plnem rozliseni =
z
>KAF401) pri stejne expozici (180s) a teplotach od -5st do -38st po 5
>stupnich (na konci -35,-38). To je takovy rozsah chlazeni co umi SBIG =
za
>ruznych venkovnich teplot zvladnout. Velikost jednoho snimku je od mene
>nez 400KB do temer 800KB podle teploty. Podle tech velikosti takto na
>prvni pohled bych soudila, ze pri teplotach pod -20st uz se s dalsim
>snizovanim moc nedeje, a nad -10 se to rychle zhorsuje.
>
>Mozna delam nejakou hroznou vec, nevim (jsem pesimista a svym zpusobem
>velmi opatrna, naprosto nechapu, jak jsem takovou silenou akci kolem =
kamer
>mohla rozjet), ale mate tam taky v souboru CCDOPS.ARJ programy SBIGu =
pro
>rizeni kamery a zakladni manipulaci se snimky, abyste si ty darky mohli
>snadno prohlednout. Ono ten program mozna stejne jinak k nicemu neni, =
tak
>to snad muze byt jedno. Snimky vypadaji tak, ze je v podstate textova
>hlavicka 2048B a pak jede ten snimek v nejake pomerne jednoduche
>komprimaci, jejiz popis se da snadno sehnat. SW umi ulozit snimek i
>nekomprimovany a pak je to uplna hracka - stejna hlavicka a bitmapa, =
kde
>1pixel je popsany v 2B, tedy podobne jako BMP obrazky ve win. To je ale
>dost okrajova zalezitost, kterou asi nebudete potrebovat, asi by to =
chtelo
>vyvijet SW s vystupem obrazku ve FITS nebo nejak standardne, aby se to
>dalo zpracovavat beznymi programy.
>
>Zdravi Lenka
>
>

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: poprve ode mne
Date: Wed, 29 Sep 1999 15:34:59 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Ahoj Petre,

dik za namety, neco k nim pridam (sakra dyt ja uz kecam do uplne
vseho... -:))) ).

>----------
>Od:	[email-masked][SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	29. z=E1=F8=ED 1999 13:06
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	poprve ode mne
>
>
>=0CZdravim vsechny !
>Konference se pekne rozjizdi, ale prozatim jsem se nestacil zapojit.
>Podle delky toho co pisu budte radi.
>
>Jmenuji se Petr Cip (s hackem a carkou)
>Bydlim blizko Noveho Jicina. Co se tyce CCD jeste jsem zadnou komeru
>nestavil.
>Delam do elektrotechniky a optiky. O CCD uvazuji uz delsi dobu. =
CookBook
>jsem=20
>nechtel stavit. AUDINE mne zaujala podstatne vice.
>
>
>myslim ze se diky poznani pomerne jednoduchosti kamery AUDINE rodi mezi =

>nejaktivnejsimi diskutery vlastne navrh nove kamery, ve ktere zbude=20
>z Audine jen KAF0400 (pro maximalisty KAF1600) zapojeni rizeni vycitani
>videozesilovac ...
>takova diskuse uz je skutecne dobra pro a mezi vlastniky CCD kamer.
>Bylo by dobre vzajemne si pomoci postavit cca desitky kamer treba i
>podle
>originalu. Vsechny financne nakladne soucastky jsou v paticich a po
>jejich
>dokoupeni lze takovou kameru prenechat technicky mene zdatnym
>pozorovatelum.

V tom mas pravdu, alespon mne cas nikam netlaci, takze muzu delat na te
sofistikovanejsi verzi. Nektery veci co zde k ni byly navrzeny, se ale
budou hodit i kte puvodni verzi - snimani a regulace teploty, byt v
mirne jine podobe, zaverka.

>Proto budu stavit nejprve original.
>Provedl bych nektere zmeny=20
> - valcovy tvar, nebo plast sletovany z kuprextitu, cela dural
> - plosne spoje zkusim navrhnout s kamaradem z detstvi (dobry navod je =
v
>obrazove casti
>   audine - u flasky vina, zeny bych vynechal ,ale Lenko Ty se mozes
>stavit).
>   pokud narazim na velky problem pak bych si objednal originaly, ale =
na
>muj vkus maji
>   velmi mnoho pokovenych der. Vyroba u nas by byla asi levnejsi, ale
>prototyp musi byt.

Pokud mas zkusenosti a soft pro navrhz plosnzch spoju, je to pro nas pro
vsechnz jen dobre. Ciste uvodni poynamka: plosnaky by se nechaly delat u
profiku?

>Nove namety na diskusi.
>- Jedno napajeci napeti (dobre pro pouziti v polnich podminkach), je tu

Jo, 12V
>expert na menice atd. ?

Tim by se vse dost komplikovalo, bzt existuji mikrokontrolerz se
yabudovanou podporou USB, dela je napr. Intel. To bych nechal pro
budoucno. Krom toho jsou tu i jine moynosti - Ethernet, Firewire,...
>- pripojeni pres USB ?

Kvuli mistu? Co treba PLCC.
>- Jednocip 51 mozna i v provedeni dil20 ?
>
>
>Co mohu ja=20
>- zoufat si ze sem se casove nevesel pro objednani od Kodaku. Pokud by
>si nekdo stavbu
>  rozmyslel tak 1 ks beru.
>- zkusim plosny spoj nejdrive podobny jako AUDINE. (termin si davam cca
>3 tydny)
>- mohu napalit sit AUDINE na CD pro prohlizec IE nebo Netscape (franc i
>angl. verzi)
>  mam temer vse. Pridam i svoji sbirku (z astro a Jednocipy)
>- proverim moznost nechat udelat odlitky z hliniku - dava do toho vice
>kremiku a dobre=20
>  se obrabi. udelal by se nejaky "hrnec a na soustruhu zbytek"

Nejdriv bychom se meli dohodnout jak to bude cely vypadat -:))). Ale
kdyby to slo z odlitku, tak by to byla parada, lec cena?!
>- dalsi chladice (podobne tomu zebru z AUDINE) mam za starych zarizeni. =

>
>Potrebuji=20
>- pro spusteni SW od AUDINE je treba VB6FR.DLL - nemam ( mozna i dalsi)

To chce nekoho, kdo ma pristup k Majkroshitimu (rozumej Mocrosoft -:) )
Selectu. Jestli je to soucasti francouzky instalace NTcek, nebo W95tek,
tak to mozna sezenu.

>  chtel jsem si udelat predstavu o softu.
>- cas ( i pro praci u chlebodarce)
>
>
>Zdravim Petr    =20
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: jak s Francouzi
Date: Thu, 30 Sep 1999 03:32:29 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj,

prave jsem se trochu bavila o nasi CCD akci s Alainem Maurym. Zajima ho co
provadite, i kdyz nema na nic cas (velmi povedoma formulace). Jejich parta
AUDE taky zacina vyvijet pokrocilejsi verzi Audine a bylo by zajimave
vymenit si par nazoru, i kdyz to asi kazdy prizpusobime svym moznostem.
Pokud by vas ti Francouzi bavili, muzu s vasi pomoci (Kubik?) neco pro ne
dat dohromady, az se k necemu dohrabeme, a pak by se videlo, jak se s nimi
da komunikovat. Je ale otazka, jestli na jeste sirsim foru by nebyl velky
zmatek, museli bychom to hezky zorganizovat.

Kolem tech plosnaku, to jsem moc nepochopila, jestli se to da vubec
zverejnit, doporucuje si poridit od jejich Essentiel Electronique, ale
zminuje se snad i o tom, ze by mohl dat nejaky programy na plosne spoje
(Orcad nebo Protel) a snad vyskemrat soubory k tomu od Buila, to tedy ale
nevim, navic vyrobe plosnaku vubec nerozumim... Preci jen, kdyby se to
dalo nejak legalne, bylo by to asi lepsi.

Jak s temi VB6FR.DLL napsal taky Builovi, nevim, jestli tim nemysli ze by
treba uz mel anglickou verzi.

K te vyrobe vlastniho ovladani - melo by se dat stavet na jejich, ale
faktum moc nerozumim, co je to ten atlas.
> The Audine cameras have already been incorporated in the Pises Atlas
> software, so yes, it is possible to write one's own software if needed.

Alain je clovek cinu, na nejake moje predbezne uvahy a informace odpovida
velmi konkretne. Pripada mi ale ze kdyz budeme neco opravdu potrebovat, je
ochotny hodne a rychle pomoct. Byl to tedy ode me jen takovy test, co se
da od nich cekat, a mile me to prekvapilo. Je to ale jen jeden clovek,
nemusi byt vsemocny.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: ??
Date: Thu, 30 Sep 1999 09:17:20 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

- Koupit hotove plosnaky od te firmy Essentiel Electronique
- Ziskat soubory s vykresy plosnaku, abychom si je mohli nechat vyrobit
tady (LEVNEJI)
- Ziskat piratskou kopii software pro kresleni plosnych spoju (OrCAD -
znamy soft, Protel - neznam). K temhle softum bude mit nekdo z nasi
party urcite pristup (?)

Nas by (ty kteri chteji stavet presne podle puv. navodu) zajimal bod
druhy. Jde jen o to v jakem formatu by to bylo. Nejlepe ve vice (DXF a
native format pro OrCAD). Mozna ze by se k tomu mel vyjadrit Petr Cip,
ktery ma zrejme zkusenosti s temito druhy software (ja to znam tak ze
vim ze to existuje, plosnaky jsem vetsinou kreslil v AutoCADu bez
jakekoliv nadstavby -:))) ).

Pavel

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	30. z=E1=F8=ED 1999 3:35
>Komu:	Kub=EDeek Pavel
>P=F8edm=ECt: 	??
>
>Ahoj,
>
>co toto znamena? Co to nabizi v tech dvou poslednich bodech?
>
>Do you mean you would like to either:
>Buy them directly made from Essentiel Electronique (I think it is the
>best solution)
>Get the computer files necessary to have them made directly in your
>country (this I need to ask to Christian Buil, I don't know if they are
>available).
>Or get some pirated printed circuit board software, like Orcad or =
Protel
>??? (this I can also get for you if needed).
>Let me know.
>
>(Alain)
>
>

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: jak s Francouzi
Date: Thu, 30 Sep 1999 09:39:58 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Leni, jen pro uplnost - k dispozici mame stejne soucastky jako ti
francouzi, nejsme na tom o nic hure a urcite jsou mezi nami minimalne
stejne sikovni lide (nemluvim o sobe -:))) ). Mozna je jen, kvuli kurzu
koruny, neco pro nas drazsi nez pro ne.

Co se toho "inkorporejtovani" s atlasem tyce, zrejme jde o neco jako, ze
se udela snimek nejake casti oblohy a ten soft to umi porovnat s atlasem
popr. ulozit tak, ze pri pozdejsim prohlizeni atlasu to ukaze skutecny
snimek dane oblasti, pokud je k dispozici. Navic to zrejme umi
spolupracovat s pocitacem rizenymi montazemi, ... a ja nevim co jeste.
Ale to jen hadam.

Mimochodem, naloudoval jsem Ti novou verzi webu. Je tam nova stranka
technickych informaci.

Ocekavam vasi kritiku, pripominky a doplnky!

Zdravi

Pavel K.

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	30. z=E1=F8=ED 1999 3:32
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	jak s Francouzi
>
>Ahoj,
>
>prave jsem se trochu bavila o nasi CCD akci s Alainem Maurym. Zajima ho
>co
>provadite, i kdyz nema na nic cas (velmi povedoma formulace). Jejich
>parta
>AUDE taky zacina vyvijet pokrocilejsi verzi Audine a bylo by zajimave
>vymenit si par nazoru, i kdyz to asi kazdy prizpusobime svym moznostem.
>Pokud by vas ti Francouzi bavili, muzu s vasi pomoci (Kubik?) neco pro
>ne
>dat dohromady, az se k necemu dohrabeme, a pak by se videlo, jak se s
>nimi
>da komunikovat. Je ale otazka, jestli na jeste sirsim foru by nebyl
>velky
>zmatek, museli bychom to hezky zorganizovat.
>
>Kolem tech plosnaku, to jsem moc nepochopila, jestli se to da vubec
>zverejnit, doporucuje si poridit od jejich Essentiel Electronique, ale
>zminuje se snad i o tom, ze by mohl dat nejaky programy na plosne spoje
>(Orcad nebo Protel) a snad vyskemrat soubory k tomu od Buila, to tedy
>ale
>nevim, navic vyrobe plosnaku vubec nerozumim... Preci jen, kdyby se to
>dalo nejak legalne, bylo by to asi lepsi.
>
>Jak s temi VB6FR.DLL napsal taky Builovi, nevim, jestli tim nemysli ze
>by
>treba uz mel anglickou verzi.
>
>K te vyrobe vlastniho ovladani - melo by se dat stavet na jejich, ale
>faktum moc nerozumim, co je to ten atlas.
>> The Audine cameras have already been incorporated in the Pises Atlas
>> software, so yes, it is possible to write one's own software if =
needed.
>
>Alain je clovek cinu, na nejake moje predbezne uvahy a informace
>odpovida
>velmi konkretne. Pripada mi ale ze kdyz budeme neco opravdu potrebovat,
>je
>ochotny hodne a rychle pomoct. Byl to tedy ode me jen takovy test, co =
se
>da od nich cekat, a mile me to prekvapilo. Je to ale jen jeden clovek,
>nemusi byt vsemocny.
>
>Zdravi Lenka
>
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: ??
Date: Thu, 30 Sep 1999 09:28:43 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

On Thu, 30 Sep 1999, [iso-8859-2] Kub=ED=E8ek Pavel wrote:

> - Koupit hotove plosnaky od te firmy Essentiel Electronique
> - Ziskat soubory s vykresy plosnaku, abychom si je mohli nechat vyrobit
> tady (LEVNEJI)
> - Ziskat piratskou kopii software pro kresleni plosnych spoju (OrCAD -
> znamy soft, Protel - neznam). K temhle softum bude mit nekdo z nasi
> party urcite pristup (?)
>=20

Diky za vysvetleni, netusila jsem, jak se delaji plosnaky, ale nechtela
jsem posilat primo to co Alain pise, protoze uz zacina navrhovat dost
drsne veci. On si moc hlavu nelame s tim, co se ma a nema, jeho kolegove
vsak uz v tomto smeru takovi byt nemusi, tak se neradujme. Ale muzeme to
zkusit chtit. Pokud by posilal jen soubory, meli bychom snad sanci, ze to
i posle, jinak uz je opravdu dost mimo posledni dobou - pred mesicem mi
vypalil nejake CD (je to opravdovy pirat, ted uz to tedy vite), jenze
nemohl najit obalku, a kdyz ji nasel, nemuze od te doby najit to CD, takze
mam smulu. Ale pry se snazi.

Kdyz se shodnete na tom, ze chcete bod 2, dejte mi nutne informace a
napisu mu maila, treba zabere, na kamarady muzou byt hodnejsi nez na lidi,
ktere neznaji.

----------
Konec o Alainovi - navic si trochu umi poradit s cestinou, tak ho uz
nebudu pomlouvat. A dal doporucuji nepomlouvat Honzu Soldana z AsU (ted uz
dela vetsinou ve Svycarsku), prave se zaradil mezi nas. Treba nam nekdy
poradi jak na ten ridici sofware ke kamere.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: jak s Francouzi
Date: Thu, 30 Sep 1999 09:33:56 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

> Mimochodem, naloudoval jsem Ti novou verzi webu. Je tam nova stranka
> technickych informaci.
> 
> Ocekavam vasi kritiku, pripominky a doplnky!

Super! Taky jsem zvedava na novou stranku, ale musim prchat delat testy na
sluzebni ridicak, budu se timto zabyvat az za par hodin.
Mimochodem, ten ridicak delam proto, abychom se mohli podivat na jednu
hvezdarnu do Nemecka na kameru AP7 (s back illuminated cipem - to je tedy
vec a ani ne moc draha!), drzte palce, co kdyz se vas to nekoho muze
tykat. Ale jeste nevim, co je na ustavu dovoleno.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: jak s Francouzi
Date: Thu, 30 Sep 1999 09:50:36 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Back iluminated (thinned) cip a neni to tak drahe? To beru!!! Ale
vzhledem k tomu, ze ta AP7 stoji cca $10 000,-, tak nevim, nevim. -:)))

>----------
>Od:	Lenka Sarounova[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	30. z=E1=F8=ED 1999 9:33
>Komu:	Kub=ED=E8ek Pavel
>Kopie:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	RE: jak s Francouzi
>
>> Mimochodem, naloudoval jsem Ti novou verzi webu. Je tam nova stranka
>> technickych informaci.
>>=20
>> Ocekavam vasi kritiku, pripominky a doplnky!
>
>Super! Taky jsem zvedava na novou stranku, ale musim prchat delat testy
>na
>sluzebni ridicak, budu se timto zabyvat az za par hodin.
>Mimochodem, ten ridicak delam proto, abychom se mohli podivat na jednu
>hvezdarnu do Nemecka na kameru AP7 (s back illuminated cipem - to je
>tedy
>vec a ani ne moc draha!), drzte palce, co kdyz se vas to nekoho muze
>tykat. Ale jeste nevim, co je na ustavu dovoleno.
>
>Zdravi Lenka
>
>

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Odp.: (From INTERNET) RE: ??
Date: 30 Sep 99 11:35:22 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Moje troska

>- Koupit hotove plosnaky od te firmy Essentiel Electronique

Koupit hotove tistaky (1sadu tistaku) -zde je treba aby bylo jasno kolik lidi chce stavit original zistit co stoji podklady a co original plosnaky
 vse se odviji od poctu lidi co tistaky chteji.
  Pokud se rozhodneme sehnat podklady pro vyrobu plosnaku - mohou byt v OrCadu, Eaglu, Autocadu, atd. Protel jsem uz dlouho nevidel.
    Zde by slo mozna nabidnout vyrobu plosnych spoju i pro francouze.
  Pokud se koupi jedna sada jsem schopen to 1) oscanovat, pokud by neslo pak prekreslit pro vyrobu.
Koupit hotove tistaky kdyz se nenajde dostatek zajemcu o stavbu originalu - pro kazdeho.

>- Ziskat soubory s vykresy plosnaku, abychom si je mohli nechat vyrobit
>tady (LEVNEJI)
>- Ziskat piratskou kopii software pro kresleni plosnych spoju (OrCAD -
>znamy soft, Protel - neznam). K temhle softum bude mit nekdo z nasi
>party urcite pristup (?)

Ano jak pisu protel jsem videl verzi asi pred 7 lety,ale firma od nas umi ito.

>Nas by (ty kteri chteji stavet presne podle puv. navodu) zajimal bod
>druhy. Jde jen o to v jakem formatu by to bylo. Nejlepe ve vice (DXF a
>native format pro OrCAD). Mozna ze by se k tomu mel vyjadrit Petr Cip,
>ktery ma zrejme zkusenosti s temito druhy software (ja to znam tak ze
>vim ze to existuje, plosnaky jsem vetsinou kreslil v AutoCADu bez
>jakekoliv nadstavby -:))) ).

Tedy temer jakykoliv format

Cena za tistak je cca 125 - 150 Kc za dm ctverecni + prvotni naklady - ty zavisi co sezeneme. Ani se mi nechce verit 
ze by to vyslo mozna za cca 300 -500 Kc za vse (nevim jak s nepajivou maskou a poctem prokov der)

PetrC

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: Odp.: (From INTERNET) RE: ??
Date: Thu, 30 Sep 1999 11:47:45 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

O.K. shrnul bych to takhle:

- pokud se Lence podari vydindat ty vykresy tistaku, muzou bejt ve
formatu DXF, OrCAD, pak je mozny je nechat vyrobit tady v cene 300 - 500
za sadu (tj. za tretinu az polovinu francouzky ceny).

- jde o to, kolik sad by bylo potreba. Ja mam zajem o jednu, i kdyz me
zajima predevsim nova verze kamery, lec klidne si zatim postavim tu
puvodni - na hrani, kvuli vyvoji software, atd.

Pavel K.

>----------
>Od:	[email-masked][SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	30. z=E1=F8=ED 1999 11:35
>Komu:	CCD
>P=F8edm=ECt: 	Odp.: (From INTERNET) RE: ??
>
>
>=0CMoje troska
>
>>- Koupit hotove plosnaky od te firmy Essentiel Electronique
>
>Koupit hotove tistaky (1sadu tistaku) -zde je treba aby bylo jasno =
kolik
>lidi chce stavit original zistit co stoji podklady a co original
>plosnaky
> vse se odviji od poctu lidi co tistaky chteji.
>  Pokud se rozhodneme sehnat podklady pro vyrobu plosnaku - mohou byt v
>OrCadu, Eaglu, Autocadu, atd. Protel jsem uz dlouho nevidel.
>    Zde by slo mozna nabidnout vyrobu plosnych spoju i pro francouze.
>  Pokud se koupi jedna sada jsem schopen to 1) oscanovat, pokud by =
neslo
>pak prekreslit pro vyrobu.
>Koupit hotove tistaky kdyz se nenajde dostatek zajemcu o stavbu
>originalu - pro kazdeho.
>
>>- Ziskat soubory s vykresy plosnaku, abychom si je mohli nechat =
vyrobit
>>tady (LEVNEJI)
>>- Ziskat piratskou kopii software pro kresleni plosnych spoju (OrCAD -
>>znamy soft, Protel - neznam). K temhle softum bude mit nekdo z nasi
>>party urcite pristup (?)
>
>Ano jak pisu protel jsem videl verzi asi pred 7 lety,ale firma od nas
>umi ito.
>
>>Nas by (ty kteri chteji stavet presne podle puv. navodu) zajimal bod
>>druhy. Jde jen o to v jakem formatu by to bylo. Nejlepe ve vice (DXF a
>>native format pro OrCAD). Mozna ze by se k tomu mel vyjadrit Petr Cip,
>>ktery ma zrejme zkusenosti s temito druhy software (ja to znam tak ze
>>vim ze to existuje, plosnaky jsem vetsinou kreslil v AutoCADu bez
>>jakekoliv nadstavby -:))) ).
>
>Tedy temer jakykoliv format
>
>Cena za tistak je cca 125 - 150 Kc za dm ctverecni + prvotni naklady -
>ty zavisi co sezeneme. Ani se mi nechce verit=20
>ze by to vyslo mozna za cca 300 -500 Kc za vse (nevim jak s nepajivou
>maskou a poctem prokov der)
>
>
>
>
>PetrC
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: jak s Francouzi
Date: Thu, 30 Sep 1999 12:58:35 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=X-UNKNOWN
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

On Thu, 30 Sep 1999, [iso-8859-2] Kub=ED=E8ek Pavel wrote:

> Back iluminated (thinned) cip a neni to tak drahe? To beru!!! Ale
> vzhledem k tomu, ze ta AP7 stoji cca $10 000,-, tak nevim, nevim. -:)))

vsechno je relativni. Koukam, ze jsme se o tom kdysi s Alainem bavili,
mohl tehdy sehnat nejake engineering grade za 750 dolaru, kdovi za kolik
by byly pouzitelne pro fotometrii, dalsi veci k tomu... a celou kameru ze
by uplacali za nejakych 2500. Me to tehdy prekvapilo ve srovnani s cenou
SBIG a Meade, co jsem znala. Pritom reference na ty cipy i kameru byly
velmi dobre, v podstate pro nas konec CCD vyvoje (dosah jeste o 0.5 - 1=20
mag dale proti KAF, pak uz limituje obloha). =20
Zaruky asi moc jasne nejsou, grantovce by se takove podnikani tezko
vysvetlovalo, takze jsme upustili od zameru si to nechat stavet ve FR a
hodlame koupit hotovou vec za tech 10000 babek (jestli tedy pristi rok na
to dostaneme). Ono je to taky jeden z duvodu, proc me toto CCD podnikani
zacalo zajimat, preci jen kdyby se to delalo u nas, je to nejen levnejsi,
ale asi je snazsi se nejak dohodnout, jak s temi zarukami, servisem,
vyvojem a tak, kdyby to nechodilo dokonale. Kdybychom ale cekali na vyvoj
neceho jako je AP7, asi by to trvalo dele nez to zebrani o prachy. Presto
neni vyloucene, ze pokud pristi rok na AP7 nedostaneme, budeme se snazit
nechat si to nekde postavit za penize, s kterymi uz se trochu podnikat da
(tech je min, je to ze zahranici a neni to tak presne ucelove stanovene).

Tolik z pracovniho zakulisi. Ja o deni kolem AP7 nerozhoduji, nechci tedy
ted nic organizovat. Rozhodne se ale muze hodit, kdyz tem kameram tady v
Cechach bude rozumet vic lidi.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: vypadek siti VSE dnes vecer v 19 30 (fwd)
Date: Thu, 30 Sep 1999 13:55:26 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Tyka se i nasi konference.
Lenka

---------- Forwarded message ----------

Dobry den,

 oznamuji, ze z duvodu instalace noveho zarizeni VSE na pateri Pasnetu
dojde dnes (30.9.99) od 19 30 k vypadku konektivity siti VSE (Zizkov,
JM, Stepanska). Pokud vse pujde bez potizi (instalaci a potrebna
rekonfigurace) mohlo by spojeni do vsech lokalit byt obnoveno behem
nekolika desitek minut.

S pozdravem,

Frantisek Potuznik, OC Pasnet.

---------- End of message ----------

From: Ludek Vasta <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Re: vypadek siti VSE dnes vecer v 19 30 (fwd)
Date: Thu, 30 Sep 1999 14:11:44 +0200 (CEST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

>  oznamuji, ze z duvodu instalace noveho zarizeni VSE na pateri Pasnetu
> dojde dnes (30.9.99) od 19 30 k vypadku konektivity siti VSE (Zizkov,
> JM, Stepanska). Pokud vse pujde bez potizi (instalaci a potrebna
> rekonfigurace) mohlo by spojeni do vsech lokalit byt obnoveno behem
> nekolika desitek minut.
> Frantisek Potuznik, OC Pasnet.

Ja jen dodam, ze dopisy (prispevky) samozrejme psat muzete, ale nebudou
hned dorucovany, budou cekat ve fronte a zacnou se dorucovat az po
skonceni praci. Predpokladame, ze vypadek by mel skoncit v 21.00 (ale
cert tem pocitacum ver!).

Mjejte se pjeknje

Ludek

====================================================================
Ludek Vasta                                  University of Economics
[email-masked]                                            Prague
tel.: +420-2-7936766/270                              Czech Republic
====================================================================

---------- End of message ----------

From: =?iso-8859-2?Q?Kub=ED=E8ek_Pavel?= <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: FW: [CCD] Fw: PISCO and other Audine programs
Date: Thu, 30 Sep 1999 14:01:46 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer:  Microsoft Exchange Server Internet Mail Connector Version 4.0.996.62 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Tohle by vas mozna mohlo zajimat.

>----------
>Od:	Frank Shaffer[SMTP:[email-masked]]
>Odesl=E1no: 	30. z=E1=F8=ED 1999 11:12
>Komu:	[email-masked]
>P=F8edm=ECt: 	[CCD] Fw: PISCO and other Audine programs
>
>FYI to all the Audine builders and prospective builders-
>
>-----Original Message-----
>From: Christian Buil <[email-masked]>
>To: [email-masked] <[email-masked]>
>Date: Wednesday, September 29, 1999 5:29 PM
>Subject: Re: PISCO and other Audine programs
>
>
>|>Christian-
>|>As you are aware, the Audine camera design has created quite a stir =
here
>in
>|>the US along with the fortuitus timing of Kodak placing the KAF-0401 =
and
>|>KAF-1600 on sale. A number of persons here are attempting to =
translate the
>|>web site into English so that prospective builders can get a head =
start on
>|>creating your exciting new camera design. One drawback is that the =
program
>|>to operate the camera PISCO is written in French and no one knows =
whether
>|>the program will be translated into English as is being done with the
>AUDINE
>|>web page. As a prospective builder (I ordered my KAF-0401 chip this
>|>morning), I would urge you to translate the program for the many =
American
>|>builders or allow a programmer to translate the source code into =
English
>so
>|>that we may all put the camera and it's associated other programs to =
it's
>|>fullest use.
>|>
>|>Regards-
>|>
>|>Frank Shaffer
>|
>|Frank
>|
>|The translation of the Pisco's interface (+ doc) is not a big problem =
for
>me.
>|It is an operation that is foreseen before the end of 1999. It is a =
first
>|priority
>|for us and for the other programs (AUDACE, IRIS,...). The Audine site =
is
>|also in
>|the course of translation. Little patience is needed (one / two months =
for
>|Pisco)!
>|
>|Note that we work on a new AUDACE version which will offer very great
>|possibilities (LX200/Vixen/Celestron protocol, automated processing,
>|multiplateform Linux / Windows, modulable interface TCL/TK, ...). This
>software
>|will be  also in English !
>|
>|We work also on a mini-Audine with CMS mount circuit (perhaps for the
>middle
>|2000).
>|
>|Very important, we hope to be able to realize (US CCD list,...) =
exchanges
>among
>|the US amateurs and the French Audine group (in English). The =
objective
>|is to develop together this project!
>|
>|(Sorry for my very bad English)
>|
>|Sincerely
>|
>|Christian Buil
>|
>|
>|
>

---------- End of message ----------

From: Lenka Sarounova <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: RE: jak s Francouzi
Date: Thu, 30 Sep 1999 15:56:27 +0200 (MET DST)
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

> > Mimochodem, naloudoval jsem Ti novou verzi webu. Je tam nova stranka
> > technickych informaci.
> > 
> > Ocekavam vasi kritiku, pripominky a doplnky!

Uz je to, sledujte zejmena stranku
http://sunkl.asu.cas.cz/~lenka/techinfo.htm (Technicke informace)
a vyjadrete se, jak to Kubikovo shrnuti sedi s vasimi predstavami,
pripadne co dal.

>- pokud se Lence podari vydindat ty vykresy tistaku, muzou bejt ve
>formatu DXF, OrCAD, pak je mozny je nechat vyrobit tady v cene 300 - 500
>za sadu (tj. za tretinu az polovinu francouzky ceny).

>- jde o to, kolik sad by bylo potreba. Ja mam zajem o jednu, i kdyz me
>zajima predevsim nova verze kamery, lec klidne si zatim postavim tu
>puvodni - na hrani, kvuli vyvoji software, atd.

Mam zacit skemrat? Kdyz nedaji, budeme resit co dal, jestli jich par
koupit (pro malo lidi) nebo rovnou vyvijet jine. (?) Zkusit jim nabidnout
vyrobu, pokud ovsem jejich firma nebude naopak stat o praci. Nabidli byste
i svuj navrh novych plosnaku treba jako vymenu, pripadne dalsi zkusenosti?
Zkusit je opravdu brat jako partnery. SW na plosnaky nepotrebujeme. 

>Leni, jen pro uplnost - k dispozici mame stejne soucastky jako ti
>francouzi, nejsme na tom o nic hure a urcite jsou mezi nami minimalne
>stejne sikovni lide (nemluvim o sobe -:))) ). Mozna je jen, kvuli kurzu
>koruny, neco pro nas drazsi nez pro ne.

To si prave myslim, ze byste jim to mohli natrit, jak se tu umi vymyslet i
delat. Proto se mi pri tech "diplomatickych jednanich" chce jen jemne
skemrat a dost nabizet, nabizeni se urcite vrati vic.

Zdravi Lenka

---------- End of message ----------

From: "Petr Vaca" <[email-masked]>
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Petr Vaca
Date: Thu, 30 Sep 1999 22:23:30 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Microsoft Internet Mail 4.70.1155 (via Mercury MTS (Bindery) v1.31)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

       Zdravim vsechny,
   Jsem asi posledni nepredstaveny, ale velmi prekvapeny co se vsechno =
deje a mam dojem, ze Ceska republika se diky Vam vsem a predevsim Lence =
brzy stane nejvyspelejsim statem amaterske CCD. Pritom to pro mne zacalo =
celkem nenapadne nekdy v cervenci pri rozhovoru s Lenkou o CCD. Ma =
malickost se astronomii venuje zhruba 12 let a CCD me zaujalo svou =
"sberatelskou" schopnosti od prvni zpravy z astroliteratury, ale zatim =
jen jako hracka pro observatore s kukatkama minimalne 5m a vice. =
Momentalni sleva KAFu mi zahloubala v kvetaku ........ a jsem zvedav zda =
to bude chodit.
    Veskere deni sleduji, ale jak vidno jsou tu lepsi borci a hlavne Ti =
co jiz CCDcko v ruce drzeli. Pracuji jako servisni technik predevsim CD =
prehravacu, HiFi a pribude Mini Disc. Docela me tahnou veci na urovni =
tedy i CCD. Obcas navstevuji hvezdarnu v Losove u Olomouce, kde byla =
banda fajn lidi i na spekacky a trapeni ruznych hudebnich nastroju -neco =
jako experiment pro overeni "hudby sfer".
    Kameru budu stavet v ramci moznosti: -mala, lehka levna a narvana =
soucastkama -mam je rad pekne jednu vedle druhe. Co by mi u kamery =
nevadilo je moznost autopointace- tzn. vystup pravdepodobne z PC pres =
nejaky prevodnik (nejlepe kondik) na stejnosmerne motorky jemnych pohybu =
(asi vec SW a richlejsiho snimani obrazu z cipu???).  -moznost pouziti =
kamery na vice "uskuhrane" a jinak pridrene montaze (se kterymi se =
setkavam casteji). Autoostreni necham  souboji mezi tech. narocnosti a =
udelanim risky na okularovem vytahu. Nevadi take AUTOBATERKOVE NAPAJENI, =
protoze polni podminky jsou pro spoustu lidi VETSI TMA a o to trochu =
kraci. Menic pro kazde napajeni muze byt docela zajimave, ale neni to =
zatim dulezite.
    Nevite je-li nekde nejake schema v celku?? -byva to prehlednejsi pro =
uvahy nad plosnakem.
     Casu je akorat, takze jak bude co do debaty urcite se ozvu.=20
                                                   Mejte se co nejlepsi.
                                                                         =
              Petr

---------- End of message ----------

From: [email-masked]
To: "CCD" <[email-masked]>
Subject: Konstrukcni delka kamery, autopointace
Date: Thu, 30 Sep 99 23:04:47 +0200
Errors-to: <[email-masked]>
Sender: [email-masked]
X-listname: <[email-masked]>
X-Mailer: Mercury MTS (Bindery) v1.31

Ahoj kameraci,
                mam na sklade par poznamek a dotazu. Jednak by bylo dobry
udelat kameru co nejkratsi, mam na mysli co nejmensi vzdalenost cipu od konce
k okul. vytahu. Rozhodne by to nemelo byt vice jak je u SBIG ST-7/8, protoze
s nejakym karuselem podobnym SBIGu bych pri hloubeji polozenym cipu
nezaostril....
A myslim, ze to neni jen muj pproblem. Kazdopadne je zbytecny delat bliz diru
na vytah k primaru a nechat si delat vetsi sekundar a stinit tim primar.
Hlavne u mensich dalekohledu (a svetelnych) asi nelezou ohniska moc ven mimo
tubus.
Pak jeste k te autopointaci. Me by se asi taky hodila, montaz zatim jede
"podle plotu", udrzi tak 20-30 sekund. Je na to v kamere potreba jeste druhy
cip? Pokud se ale pouzije jako druhy treba ten co je v ST-4 tak ma ta
autopointacni cast tak male pole, ze se stejne pri dostatecne castych
expozicich (rekneme 1 sekunda apod.) na tom cipu nenajde ani hvezdicka...
Ono pri 1s expozici toho neni moc ani na KAF 400, ze...
A natoz u mensich dalekohledu. Autopointace je pekna vec, ale s malym
autopointacnim cipem je prakticky "nakocku".
A navic, kdyz se jede pres filtry, tak se dosah toho cipu jeste vyrazne snizi
(pro R tak o 0.5 mag, pro V tak o 1 mag a o B uz ani radeji nemluve) takze
pak by bylo potreba zase jeste dal protahovat expozici.
No, asi jsme si meli koupit kazdy rovnou dva KAF 401. Co vy na to, technici?
Zdravi Kamil

---------- End of message ----------